Utomjordingar. Sant eller falskt?

Medlem

signatur

Space for rent.

Medlem
Skrivet av Greger:

Jesus var helt klart världens första pirat, han tog lite bröd och såg till att flera kunde få, utan att faktiskt betala för det!

Ja, och låt oss inte glömma att Moses var historiens första terrorist.

Det främsta beviset på att det finns intelligent liv på andra planeter, är att de inte har kommit för att hälsa på oss.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av BULP:

Det främsta beviset på att det finns intelligent liv på andra planeter, är att de inte har kommit för att hälsa på oss.

Haha, mycket bra sagt.

Tror absolut att det finns annat form av liv i "jymden"(Greger), vet dock bara inte hur sofistikerat det skulle vara.

Snack om konspirationer osv faller däremot på döva öron här. Tror inte dom har varit här på jorden.

Har dock för mig det släpptes en bra dokumentär om utomjordingar, E.T tror jag det hette. Kan folk basera sin tro på bibeln så baserar jag min tro på utomjordingar på E.T...


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

EliasN: va spännande, altså skulle man kunna säga att mäniskan har dödat gud?
Och ta vårat straff? va var det för straff? tycker mäniskan straffas ganska hårt konstant?

Tror du på mirakel med?


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Jag tror inte på utomjordingar. Eller, jag vill inte tro på det. Bara tanken på att en grön man skulle knacka på sovrumsfönstret en natt skrämmer skiten ur mig.

Avstängd
Skrivet av RedBeard:

Hehe. Rätt kul. ^^

Skrivet av Ragganof:

EliasN: va spännande, altså skulle man kunna säga att mäniskan har dödat gud?
Och ta vårat straff? va var det för straff? tycker mäniskan straffas ganska hårt konstant?

Tror du på mirakel med?

Människan har dödat Jesus, men har är uppstånden.

"Syndens lön är döden", andlig död alltså. Alla människor har syndat.
Nog finns det människor som far illa (minst sagt), men tyvärr är det riktiga straffet många gånger värre än så. Det är straffet som alla måste ta, men av just den anledningen sände Gud Fader sin son, Jesus, till jorden för att ta vårt straff så att vi kan bli rättfärdiga. Det är världens bästa budskap.

Ja, jag tror på mirakel och jag har själv bevittnat några. Det vore förresten konstigt om man inte trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är.

-------

Är det någon här som har någon lokal legend om typ spöken eller nåt? Här i trakterna finns det ett numera nedlagt sågverk där det sägs att en arbetare föll ner i förbränningsugnen och han har setts spöka på området.

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av RedBeard:

Hehe. Rätt kul. ^^

Skrivet av Ragganof:

EliasN: va spännande, altså skulle man kunna säga att mäniskan har dödat gud?
Och ta vårat straff? va var det för straff? tycker mäniskan straffas ganska hårt konstant?

Tror du på mirakel med?

Människan har dödat Jesus, men har är uppstånden.

"Syndens lön är döden", andlig död alltså. Alla människor har syndat.
Nog finns det människor som far illa (minst sagt), men tyvärr är det riktiga straffet många gånger värre än så. Det är straffet som alla måste ta, men av just den anledningen sände Gud Fader sin son, Jesus, till jorden för att ta vårt straff så att vi kan bli rättfärdiga. Det är världens bästa budskap.

Ja, jag tror på mirakel och jag har själv bevittnat några. Det vore förresten konstigt om man inte trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är.

-------

Är det någon här som har någon lokal legend om typ spöken eller nåt? Här i trakterna finns det ett numera nedlagt sågverk där det sägs att en arbetare föll ner i förbränningsugnen och han har setts spöka på området.

shit, va flummigt. Jag förstår inte hur man kan tro på en sån grej. men det är ju bara jag.

okej, men om gud även utför mirakel skulle han väll även skapa katastrofer? han skulle tex va anledningen till 9/11?,flodvågen i thailand, ellr kanske var delaktig i engla grejen nyss? va är det osm skulle säga att han inte utför sådant? han har ju enligt bibeln utfört sådant förut. tex synda floden.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Såvida man inte anser att kristna är UFO:n ¨så är gudsdiskussioner helt off-topic.
Egen tråd, PM?


signatur

yolo

Medlem

Hittade en länk till ett av mina favoritklipp med anders och måns:
http://www.youtube.com/watch?v=s2jhT6HKddw
hysteriskt roligt...

Medlem
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av EliasN:
Skrivet av RedBeard:

Hehe. Rätt kul. ^^

Skrivet av Ragganof:

EliasN: va spännande, altså skulle man kunna säga att mäniskan har dödat gud?
Och ta vårat straff? va var det för straff? tycker mäniskan straffas ganska hårt konstant?

Tror du på mirakel med?

Människan har dödat Jesus, men har är uppstånden.

"Syndens lön är döden", andlig död alltså. Alla människor har syndat.
Nog finns det människor som far illa (minst sagt), men tyvärr är det riktiga straffet många gånger värre än så. Det är straffet som alla måste ta, men av just den anledningen sände Gud Fader sin son, Jesus, till jorden för att ta vårt straff så att vi kan bli rättfärdiga. Det är världens bästa budskap.

Ja, jag tror på mirakel och jag har själv bevittnat några. Det vore förresten konstigt om man inte trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är.

-------

Är det någon här som har någon lokal legend om typ spöken eller nåt? Här i trakterna finns det ett numera nedlagt sågverk där det sägs att en arbetare föll ner i förbränningsugnen och han har setts spöka på området.

shit, va flummigt. Jag förstår inte hur man kan tro på en sån grej. men det är ju bara jag.

okej, men om gud även utför mirakel skulle han väll även skapa katastrofer? han skulle tex va anledningen till 9/11?,flodvågen i thailand, ellr kanske var delaktig i engla grejen nyss? va är det osm skulle säga att han inte utför sådant? han har ju enligt bibeln utfört sådant förut. tex synda floden.

I Fritzel fallet, vart var Gud i 24(!!) år någonstans?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Nu börjar nå gå väldigt offtopic, håller er till ämnet och gör en egen tråd om ni vill diskutera gud.

/wannabemoderator

Hur tror ni det kommer bli om nu utomjordingar skulle komma till våran värld, skulle dom kanske dö av alla bakterier vi har här, eller skulle det kanske bli motsatsen?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

haha

"Ja, jag tror på mirakel och jag har själv bevittnat några. Det vore förresten konstigt om man inte trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är."
-- trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är

det är ju inte så svårt,,, eftersom gud inte finns, så tror man inte på mirakel heller, bara slumpen, som en del kallar tur.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

haha

"Ja, jag tror på mirakel och jag har själv bevittnat några. Det vore förresten konstigt om man inte trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är."
-- trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är

det är ju inte så svårt,,, eftersom gud inte finns, så tror man inte på mirakel heller, bara slumpen, som en del kallar tur.

Hur kan du vara så säker på att Gud inte finns? Du måste vara lika säker som andra är säkra på att "han" finns.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av IceMan:

haha

"Ja, jag tror på mirakel och jag har själv bevittnat några. Det vore förresten konstigt om man inte trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är."
-- trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är

det är ju inte så svårt,,, eftersom gud inte finns, så tror man inte på mirakel heller, bara slumpen, som en del kallar tur.

Här är en del bra bibelord som får en att tänka om.

Lägg ditt liv i Herrens hand. Lita på honom, han kommer att handla.
Psaltaren 37:5

Den som kommer till mig skall jag inte visa bort.
Johannesevangeliet 6:37b

Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och den som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö.
Johannesevangeliet 11:25-26a

Tron är grunden för det vi hoppas på; den ger oss visshet om det vi inte kan se.
Hebreerbrevet 11:1

Vill du ha evigt liv?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Feisty:

Jag tror inte på utomjordingar. Eller, jag vill inte tro på det. Bara tanken på att en grön man skulle knacka på sovrumsfönstret en natt skrämmer skiten ur mig.

...dom behöver inte vara göna... ;):P

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av IceMan:

haha

"Ja, jag tror på mirakel och jag har själv bevittnat några. Det vore förresten konstigt om man inte trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är."
-- trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är

det är ju inte så svårt,,, eftersom gud inte finns, så tror man inte på mirakel heller, bara slumpen, som en del kallar tur.

Här är en del bra bibelord som får en att tänka om.

Lägg ditt liv i Herrens hand. Lita på honom, han kommer att handla.
Psaltaren 37:5

Den som kommer till mig skall jag inte visa bort.
Johannesevangeliet 6:37b

Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och den som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö.
Johannesevangeliet 11:25-26a

Tron är grunden för det vi hoppas på; den ger oss visshet om det vi inte kan se.
Hebreerbrevet 11:1

Vill du ha evigt liv?

Det där fick mig inte alls att tänka om, utan snarare förstärker bara hur dumma jag tycker att folk som faktiskt tror på det är.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

http://en.wikipedia.org/wiki/Fermi_paradox
e ju annars ganska intresant läsning som belyser problematik med att tro på intelligent liv i universum.


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Här är en del bra bibelord som får en att tänka om.

Lägg ditt liv i Herrens hand. Lita på honom, han kommer att handla.
Psaltaren 37:5

Den som kommer till mig skall jag inte visa bort.
Johannesevangeliet 6:37b

Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och den som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö.
Johannesevangeliet 11:25-26a

Tron är grunden för det vi hoppas på; den ger oss visshet om det vi inte kan se.
Hebreerbrevet 11:1

Vill du ha evigt liv?

Nej, jag vill inte ha evigt liv. Och är det så att det finns himmel och helvete, och det är ignoranta, predikande människor som kommer till himlen tillbringar jag hellre evigheten i helvetet.

Vidare är bibeln bara en massa historier som beskriver hur folk såg på världen under den tiden. Att folk fortfarande läser den är för mig helt oförståeligt. Varför inte lära sig något vettigt istället? Någonting med lite verklighetsförankring.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Hur kan du vara så säker på att Gud inte finns? Du måste vara lika säker som andra är säkra på att "han" finns.

Vi kan aldrig (som det ser ut idag) vara säkra på att Gud inte finns. Men existerar h*n, är det inte som det beskrivs i bibeln.

Världen är helt underbar som den är, varför ska man behöva stoppa in ett andeväsen i den? Och vad är det som skiljer gud från vättar, tomtar, troll, näcken, monster under sängen och tomten?

Medlem

båtsman, när du blir äldre kommer du första varför folk är kristna

Sorry för off topic
...Men annars tror jag inte på utomjordiska varelser.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

båtsman, när du blir äldre kommer du första varför folk är kristna

Sorry för off topic
...Men annars tror jag inte på utomjordiska varelser.

Varför skulle jag göra det?

Förhoppningsvis blir jag inte dummare, utan visare med åldern.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av mosoloa1:

båtsman, när du blir äldre kommer du förstå varför folk är kristna

Sorry för off topic
...Men annars tror jag inte på utomjordiska varelser.

Varför skulle jag göra det?

Förhoppningsvis blir jag inte dummare, utan visare med åldern.

Läs igenom det här.

Vad ska du säga nu då?
Att allt Torkel Lindahl har skivigt är en lögn...en synd?

Nej skulle inte tro det.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Läs igenom det här.

Vad ska du säga nu då?
Att allt Torkel Lindahl har skivigt är en lögn...en synd?

Nej skulle inte tro det.

Det finns inget som heter synd, det finns bara lagbrott. Däremot kan jag säga att det han skriver är nonsens och ren dumhet.

Vill du lära dig någonting, läs här:
http://talkorigins.org/
http://www.evolutionsteori.se/kreationism.asp
http://www.evolutionsteori.se/artiklar_fel_genesis.asp

Avstängd
Skrivet av Ragganof:

shit, va flummigt. Jag förstår inte hur man kan tro på en sån grej. men det är ju bara jag.

Det finns mycket vi inte förstår här i världen.

Citat:

okej, men om gud även utför mirakel skulle han väll även skapa katastrofer? han skulle tex va anledningen till 9/11?,flodvågen i thailand, ellr kanske var delaktig i engla grejen nyss? va är det osm skulle säga att han inte utför sådant? han har ju enligt bibeln utfört sådant förut. tex synda floden.

Ja, nog skulle han kunna göra det, men jag kan lova dig att Gud inte sysslar med våldtäkter.
Annars så tror jag inte att Gud har varit särskilt aktiv på den fronten på länge, men det spekuleras i, som du kanske hört, om Katrina/New Orleans-katastrofen var ett typ straff, men jag vet inte.
Så vitt jag förstår det så straffar Gud inte folk aktiv längre, eftersom det ser lite annorlunda ut idag än innan Jesus.

Skrivet av lave:

Hittade en länk till ett av mina favoritklipp med anders och måns:
http://www.youtube.com/watch?v=s2jhT6HKddw
hysteriskt roligt...

Haha! "Där ser man. Nästa vecka ska vi prata källkritik..."

Skrivet av IceMan:

haha

"Ja, jag tror på mirakel och jag har själv bevittnat några. Det vore förresten konstigt om man inte trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är."
-- trodde på mirakel med tanke på hur mäktig Gud är

det är ju inte så svårt,,, eftersom gud inte finns, så tror man inte på mirakel heller, bara slumpen, som en del kallar tur.

"Wow! Jag är inte längre förlamad!" "Vilken tur du hade."

-----------------

Tre citat:

Skrivet av båtsman:

Vidare är bibeln bara en massa historier som beskriver hur folk såg på världen under den tiden. Att folk fortfarande läser den är för mig helt oförståeligt. Varför inte lära sig något vettigt istället? Någonting med lite verklighetsförankring.

Skrivet av Någon i den här tråden:

Världen är helt underbar som den är, varför ska man behöva stoppa in ett andeväsen i den? Och vad är det som skiljer gud från vättar, tomtar, troll, näcken, monster under sängen och tomten?

Skrivet av Raganoff:

shit, va flummigt. Jag förstår inte hur man kan tro på en sån grej. men det är ju bara jag.

Har ni tänkt på det att de flesta säger att de inte förstår. Jag tror att det är det som ligger till grund för den lilla andelen kristna i Sverige idag. Folk tror sig veta tillräckligt mycket om kristendomen för att enkelt kunna avfärda den som religiöst nonsens, samtidigt som man inte förstår. Varför ska man vara kristen? Vad ger det? Bibeln är ju bara en gammal bok - varför ska man bry sig om den? Världen är ju förklarad så bra genom evolutionsteorin, så varför ska man då försöka förklara världen med en Gud?

Det här blir mitt sista OT-inlägg i den här tråden, men om ni vill diskutera vidare så får ni gärna göra det via PM.

-----------------------

Skrivet av Greger:

Hur tror ni det kommer bli om nu utomjordingar skulle komma till våran värld, skulle dom kanske dö av alla bakterier vi har här, eller skulle det kanske bli motsatsen?

Vadåmotsaten? Skulle de börja leva av dem? ^^
Hehe, nä jag fattar. Jag tror att de skulle klara sig.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Har ni tänkt på det att de flesta säger att de inte förstår. Jag tror att det är det som ligger till grund för den lilla andelen kristna i Sverige idag. Folk tror sig veta tillräckligt mycket om kristendomen för att enkelt kunna avfärda den som religiöst nonsens, samtidigt som man inte förstår. Varför ska man vara kristen? Vad ger det? Bibeln är ju bara en gammal bok - varför ska man bry sig om den? Världen är ju förklarad så bra genom evolutionsteorin, så varför ska man då försöka förklara världen med en Gud?

Det här blir mitt sista OT-inlägg i den här tråden, men om ni vill diskutera vidare så får ni gärna göra det via PM.

Det är precis vad det är, en gammal bok. Jag läste den, var inte ens god underhållning. Det är så mycket faktafel och liknande att jag kunde avfärda den som religiöst nonsens. Ska jag tro på gud, tänker jag verkligen inte tro på den i bibeln - eftersom bibeln i sig är så full med nonsens.

För övrigt gäller precis samma sak folk som är religiösa. De avfärdar evolutionsteorin och liknande, eftersom de inte kan tillräckligt mycket om den. De lyssnar även på folk som Mats Molén, läser på sidor som Genesis och tror att de får en bra bild av det hela. Genom det lär man sig ungefär lika mycket om evolutionen som när man läser Ikea-katalogen.

Allting de säger har blivit avfärdat och motbevisat otaliga gånger, men fortfarande får man samma argument i ansiktet.

Svar på ditt senaste PM är på väg.

Medlem
Skrivet av Greger:

Hur tror ni det kommer bli om nu utomjordingar skulle komma till våran värld, skulle dom kanske dö av alla bakterier vi har här, eller skulle det kanske bli motsatsen?

Vadåmotsaten? Skulle de börja leva av dem? ^^
Hehe, nä jag fattar. Jag tror att de skulle klara sig.[/quote]

Hehe, skrev lite flummigt, menar såklart att om deras bakterier skulle ta kål på oss


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag vill inte tro, jag vill VETA.

Vad var topic nu igen? visst ja, Utomjordingar!

Medlem
Skrivet av MingHetti:

Gud har även skapat utomjordingar

Chefsastronomen på Vatikanens observatorium, Fader José Gabriel Funes, har nu gått ut och kommenterat Guds skaparkraft. Det finns en mängd varelser på jorden som Gud har skapat så om det nu finns utomjordningar så är de definitivt skapade av Gud också, säger han. Tron på utomjordningar krockar inte med den kristna tron eftersom vi inte kan se begränsningar i Guds kreativa frihet, fortsätter han. Han sträcker sig till och med så långt att evetuella utomjordingar kanske inte ens behöver frälsas. De kanske har så god kontakt med sin Skapare att de inte behöver frälsningen.

Edit, länk http://minghetti.wordpress.com/2008/05/15/gud-har-aven-skapat...

Jag tror nog inte på att utomjordingar finns men det är ändå ett intressant ämne.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av MingHetti:

Gud har även skapat utomjordingar

Chefsastronomen på Vatikanens observatorium, Fader José Gabriel Funes, har nu gått ut och kommenterat Guds skaparkraft. Det finns en mängd varelser på jorden som Gud har skapat så om det nu finns utomjordningar så är de definitivt skapade av Gud också, säger han. Tron på utomjordningar krockar inte med den kristna tron eftersom vi inte kan se begränsningar i Guds kreativa frihet, fortsätter han. Han sträcker sig till och med så långt att evetuella utomjordingar kanske inte ens behöver frälsas. De kanske har så god kontakt med sin Skapare att de inte behöver frälsningen.

De anpassar sin tro efterhand.

Medlem

Ingen sån här tråd bör vara utan detta klipp. Helt underbart.

Skriv svar