Medlem

den fattige mannen Usama?
Det förstås en värderingsfråga och jag har ingen koll på din ekonomi greger. Men i mina ögon är Usama oerhört rik.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av erge:
Skrivet av HollowMan:

5.War on terror =Usamas hantlangare startade detta genom att fegt anfalla Twintowers.

Wow, tror verkligen folk på den smörjan fortfarande? Vart är världen på vägen egentligen.

Tragiskt att det finns sådana som du...Du menar väl verkligen inte att Bush och c.o. skulle mördat nästan 3000 amerikaner med flit?...Du skulle nog må bra av att sluta läsa konspirations teorier på nätet,och andra suspekta vänster källor.

Jag skulle vilja se bevisen för att det verkligen var Tallibanerna i Afganistan som utförde attacken. Vad vi vet kunde det lika gärna vara ryssland. Om man inte vill se på dessa "konspirations teorier" that is.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av erge:
Skrivet av HollowMan:

5.War on terror =Usamas hantlangare startade detta genom att fegt anfalla Twintowers.

Wow, tror verkligen folk på den smörjan fortfarande? Vart är världen på vägen egentligen.

Tragiskt att det finns sådana som du...Du menar väl verkligen inte att Bush och c.o. skulle mördat nästan 3000 amerikaner med flit?...Du skulle nog må bra av att sluta läsa konspirations teorier på nätet,och andra suspekta vänster källor.

Jag skulle vilja se bevisen för att det verkligen var Tallibanerna i Afganistan som utförde attacken. Vad vi vet kunde det lika gärna vara ryssland. Om man inte vill se på dessa "konspirations teorier" that is.

haha ryssar:D du e rolig du...Kaparna som flög in i byggnaderna är identifierade,alla med arabiskt ursprung och bevisade kopplingar till b.l.a. Al qaida...som har "hade" träningsläger i b.l.a. Afganistan.Detta råder ingen tvekan om i något av västländer med seriösa säkerhets experter.Men visst kan man ha sina egna teorier,men att påstå att andra har fel utan bevis...låter lite barnsligt tycker i vilket fall jag.

Medlem
Skrivet av Greger:

Alla krig är meningslösa, det skördar bara liv och skapar hat och sorg :/

Vi hade förmodligen inte haft internet idag bl.a. om det inte vore för WW2. Folk har fått lida men jag har iaf en dator med internet och vad skulle jag gjort utan det!

Medlem
Skrivet av boneless:

den fattige mannen Usama?
Det förstås en värderingsfråga och jag har ingen koll på din ekonomi greger. Men i mina ögon är Usama oerhört rik.

Jag menar inte Usama, skrev det lite konstigt men det jag menar är att om man inte har tillgång till atomubåtar med robotar så tar man vad man kan, och i det här fallet så användes flygplan som någon sorts 'improviserad' missil.

Skrivet av Greger:

Alla krig är meningslösa, det skördar bara liv och skapar hat och sorg :/

Skrivet av Swiper:

Vi hade förmodligen inte haft internet idag bl.a. om det inte vore för WW2. Folk har fått lida men jag har iaf en dator med internet och vad skulle jag gjort utan det!

Ja, många av dom banbrytande och för oss nuförtiden livsviktiga uppfinningarna/upptäckterna kom till pga krigstid, antar att det har lite med att nöden är uppfinningens moder


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag vill bara passa på att sponsra HollowMan... Du säger i princip det jag skulle sagt. (fast utan min småländska passion)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Pliskin:

USA fick rejält med pisk av ryssarna i koreakriget

Ojdå..trodde dom slogs mot Nordkoreaner och kineser...är du säker på att det inte var marsianer?:P +Koreakriget var också F.N. sanktionerat...styrkor ifrån b.l.a. Australien/Nya Zeeland/England deltog i detta krig,som förövrigt inte är slut än idag.

En del av de nordkoreanska planen flögs av ryska piloter, ryssarna ville testa sina piloter och plan mot de amerikanska.
Nedskjutna amerikanska piloter blev utsatta för förhör av KGB.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av erge:
Skrivet av HollowMan:

5.War on terror =Usamas hantlangare startade detta genom att fegt anfalla Twintowers.

Wow, tror verkligen folk på den smörjan fortfarande? Vart är världen på vägen egentligen.

Tragiskt att det finns sådana som du...Du menar väl verkligen inte att Bush och c.o. skulle mördat nästan 3000 amerikaner med flit?...Du skulle nog må bra av att sluta läsa konspirations teorier på nätet,och andra suspekta vänster källor.

Ja, visst är det tragiskt att det finns folk som jag som inte låter mig hjärntvättas av det media säger. För alla vet vi ju att det media säger är sant, allt det du ser på tv är sant och allt det du läser i tidingen är sant.

Bara en sån sak som att du verkar tro att det är "Bush & Co." som styr USA säger det mesta om dig och hur lite du egentligen vet om omvärlden. Helt lönlöst att föra en diskussion med dig alltså.

Medlem
Skrivet av erge:

Ja, visst är det tragiskt att det finns folk som jag som inte låter mig hjärntvättas av det media säger. För alla vet vi ju att det media säger är sant, allt det du ser på tv är sant och allt det du läser i tidingen är sant.

Du får gärna tro att det inte var Al Qaida som gjorde det, men om du börjar snacka om bomber och att ett flygplan inte räcker för att sänka ett sådant hus - då kanske du borde fundera på att skaffa dig lite utbildning inom området.

Medlem

11/9 har aldrig hänt. erge har sett en dokumentär som bevisar det!I själva verket var CIA som sjäva planerade dådet för att kunna attackera mellanöstern och knycka deras olja.

Zzzz

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av erge:
Skrivet av HollowMan:

5.War on terror =Usamas hantlangare startade detta genom att fegt anfalla Twintowers.

Wow, tror verkligen folk på den smörjan fortfarande? Vart är världen på vägen egentligen.

Tragiskt att det finns sådana som du...Du menar väl verkligen inte att Bush och c.o. skulle mördat nästan 3000 amerikaner med flit?...Du skulle nog må bra av att sluta läsa konspirations teorier på nätet,och andra suspekta vänster källor.

Jag skulle vilja se bevisen för att det verkligen var Tallibanerna i Afganistan som utförde attacken. Vad vi vet kunde det lika gärna vara ryssland. Om man inte vill se på dessa "konspirations teorier" that is.

haha ryssar:D du e rolig du...Kaparna som flög in i byggnaderna är identifierade,alla med arabiskt ursprung och bevisade kopplingar till b.l.a. Al qaida...som har "hade" träningsläger i b.l.a. Afganistan.Detta råder ingen tvekan om i något av västländer med seriösa säkerhets experter.Men visst kan man ha sina egna teorier,men att påstå att andra har fel utan bevis...låter lite barnsligt tycker i vilket fall jag.

jag ställer mig inte npå nån sida av detta, då hela grejen är väldigt märklig men jsut den där att dom är indentifierade så lyckades väll folk hitta dom kaparna osm flyg i i byggnade levandes i andra länder?
och att dom sa att dom lyckats indentifiera dom pgr av pass dom hittat efter crashen. DET tror jag är lite bullshit, som att ett papper skulle klara sig i det där brinnande infernot.

men talibanerna hade ju rätt mycke resurser under den tiden så är inte alls omöjligt att dom kunnat lösa det.

Tycker usa är roligast i den punken att dom är sjukt lömska också, störtar regeringar på löpande band och starar ibördeskrig.
som ofta blåst upp dom i ansiktet sen.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Hoppas Ryssen kommer så pacifisterna i vårt land antingen dör eller flyr landet så vi kan börja bygga upp ett sunt land igen.:up:


signatur
Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Visa lite nationalism

Klart jag skulle strida under våran svenska fana, spelar ingen roll vilken fiende

Lycka till med det. Du och de 499 andra nationalisterna i landet.

Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Crackwhore:

Visa lite nationalism

Klart jag skulle strida under våran svenska fana, spelar ingen roll vilken fiende

Lycka till med det. Du och de 499 andra nationalisterna i landet.

500 isåfall och jag ska säga dig att 500 bestämda försvarare kan göra stor skada på vilken inkräktare som helst.


signatur
Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Crackwhore:

Visa lite nationalism

Klart jag skulle strida under våran svenska fana, spelar ingen roll vilken fiende

Lycka till med det. Du och de 499 andra nationalisterna i landet.

då kan vi 500 försvara swe medans du åker här ifrån och skiter i allt?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Crackwhore:

Visa lite nationalism

Klart jag skulle strida under våran svenska fana, spelar ingen roll vilken fiende

Lycka till med det. Du och de 499 andra nationalisterna i landet.

Neee, du måste mena de 299 andra. Annars blir det ju inte 300 stycken.

"Swedes! WHAT IS YOUR PROFESSION?!"

"TONIGHT WE DINE IN LAPPLAND!"


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av båtsman:

Du får gärna tro att det inte var Al Qaida som gjorde det, men om du börjar snacka om bomber och att ett flygplan inte räcker för att sänka ett sådant hus - då kanske du borde fundera på att skaffa dig lite utbildning inom området.

Jag förstår att du är en utbildad demoleringsexpert med x antal tusen demoleringar i bagaget samt erhåller en PhD i fysik? Inte? Nämen så oväntat! Men du anser ändå att alla demoleringsexperter och fysikprofessorer som motbevisat FEMA angående pannkaksteorin har fel? Det är fan imponerande alltså, det ska du ha en eloge för.

Suck.

Medlem

Ett flygplan räcker inte! Värmen som utsöndras av flygplansbräsle ligger på runt 500 grader, för att smälta metallen på det sättet behövs minst 2000 grader. Och sen skadar det inte att lägga till att varken innan efter 911 har någon stålbyggnad någonsin kollapsat av eldsvåda.

Medlem

Dock så glömmer du en ganska viktig del ; en metall blir mycket svagare när den blivit upphettad, det kombinerat med det enorma tryck som faktiskt ligger på dom bärande bjälkarna gör att det faktiskt är helt möjligt att flygplanen skulle kunna rasa.

Sen så måste du tänka på att ett jävla flygplan faktiskt åkte in i byggnaderna, vilket säkerligen slog sönder ett antal bjälkar.

Edit ; Sen så spelar det in en massa andra saker, som vind som blåser på


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

o inget litet plan heller


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av erge:
Skrivet av båtsman:

Du får gärna tro att det inte var Al Qaida som gjorde det, men om du börjar snacka om bomber och att ett flygplan inte räcker för att sänka ett sådant hus - då kanske du borde fundera på att skaffa dig lite utbildning inom området.

Jag förstår att du är en utbildad demoleringsexpert med x antal tusen demoleringar i bagaget samt erhåller en PhD i fysik? Inte? Nämen så oväntat! Men du anser ändå att alla demoleringsexperter och fysikprofessorer som motbevisat FEMA angående pannkaksteorin har fel? Det är fan imponerande alltså, det ska du ha en eloge för.

Suck.

lol "PhD"? Fil.kand heter det.


signatur
Medlem

Un petit OT non?
Ryssland kommer inte ge sig in i några krig än på ett tag.
Landet är allt för beroende av utländska investerare för att hålla igång ekonomin. Dessutom är den ryska krigsmakten i ganska tråkigt skick.
Visst, de visade en bunt ny materien i 9 maj-paraden.
Det är dock ett faktum att detta bara är den mycket liten del av krigsmakten som har rustats upp.

Större delena av ryska krigsmakten är fortfarande i ett miserabelt skick.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av erge:

Jag förstår att du är en utbildad demoleringsexpert med x antal tusen demoleringar i bagaget samt erhåller en PhD i fysik? Inte? Nämen så oväntat! Men du anser ändå att alla demoleringsexperter och fysikprofessorer som motbevisat FEMA angående pannkaksteorin har fel? Det är fan imponerande alltså, det ska du ha en eloge för.

Suck.

Har jag sagt det? Och har du det?

Det är inte bara konspirationsteoretiker som anser att den är felaktig, utan även bland annat NIST. Bara för att den är felaktig, gör inte 9/11 till en konspiration.

Vad är det mer som inte stämmer?

Du kan ju alltid läsa lite:
http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/12278...

http://www.conspiracyscience.com/articles/zeitgeist/part-two/ Scrolla ned till "Twin Towers"

http://www.9-11commission.gov/report/index.htm

http://www.911myths.com/index.html

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av erge:

Jag förstår att du är en utbildad demoleringsexpert med x antal tusen demoleringar i bagaget samt erhåller en PhD i fysik? Inte? Nämen så oväntat! Men du anser ändå att alla demoleringsexperter och fysikprofessorer som motbevisat FEMA angående pannkaksteorin har fel? Det är fan imponerande alltså, det ska du ha en eloge för.

Suck.

Har jag sagt det? Och har du det?

Det är inte bara konspirationsteoretiker som anser att den är felaktig, utan även bland annat NIST. Bara för att den är felaktig, gör inte 9/11 till en konspiration.

Vad är det mer som inte stämmer?

Du kan ju alltid läsa lite:
http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/12278...

http://www.infowars.com/articles/sept11/debunking_popular_mec...

Kan ju hålla på i evigheter så jag lägger ner. Det är som sagt lönlöst med såna här diskussioner.

Medlem
Skrivet av erge:

Kan ju hålla på i evigheter så jag lägger ner. Det är som sagt lönlöst med såna här diskussioner.

Jag läser den där sedan. Men den svarar ändå bara på delar av en av mina länkar. Och det lilla jag läste nu visar att den gör det felaktigt. Den tar bara upp samma gamla konspirationsargument än en gång. Vidare har den inte heller några referenser eller liknande att stödja sig på. Men jag ska som sagt kolla noggrannare på den sedan.

Ja, du har rätt i att det är lönlöst med sådana här diskussioner. För det kvittar hur många gånger man svarar på ett argument - likväl kommer det upp tio gånger till. Det är samma argument om och om igen. Och om man inte tror på en konspiration är man antingen betald av CIA eller inte tillräckligt "öppen".

Jag har aldrig sett ett argument från konspirationsteoretikernas sida som inte har debunkats kraftigt.

Du kan läsa mer här om du är intresserad av att lära dig någonting:
http://vof.se/forum/viewtopic.php?t=22&postdays=0&postorder=a...

Medlem
Skrivet av Nestor:

Un petit OT non?
Ryssland kommer inte ge sig in i några krig än på ett tag.
Landet är allt för beroende av utländska investerare för att hålla igång ekonomin. Dessutom är den ryska krigsmakten i ganska tråkigt skick.
Visst, de visade en bunt ny materien i 9 maj-paraden.
Det är dock ett faktum att detta bara är den mycket liten del av krigsmakten som har rustats upp.

Större delena av ryska krigsmakten är fortfarande i ett miserabelt skick.

Var tillochmed mycke gammalt skräp dom visade upp fick jag höra på radion av nån major ellr nått dom interjuvat.
Som du säger har dom rustat upp lite under putin men de mesta har inte änn kommit ut bland armen änn heller.
enda dom har ni är kvantitet mot kvalitet, har ju iflrsig visat sig va effektivt det med men inte hållbart i längden.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Shit alltså! ni tror alltså att amerikanarna sprängde sina egna torn!! oh maj låjd! (som de säger castle tour).

De må ha gjort en deldumheter men aldrig detta. Ni måste förstå att det är skillnad i hur man agerar mot andra människor på andra platser. men mot sina egna? -aldrig

Medlem
Skrivet av boneless:

Shit alltså! ni tror alltså att amerikanarna sprängde sina egna torn!! oh maj låjd! (som de säger castle tour).

De må ha gjort en deldumheter men aldrig detta. Ni måste förstå att det är skillnad i hur man agerar mot andra människor på andra platser. men mot sina egna? -aldrig

Vad är igentligen skillnaden mellan detta och att skicka soldater till Vietnam?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

naraccas: tid, plats, orsaker och förväntningar?

vilken är den röda tråden?

Medlem

vad har ryssarna gjort oss? vad har iran gjort oss?
vad har kina gjort oss? vad har korea gjort oss?

om det är något land som man ska göra en krater av så är det USA!

dom har varit i krig nu sedan columbus seglade iland på den stora ön. "America"
så vem är det som är ond?

Skriv svar