EVE Online ökar kraftigt
föredrar spel med mer interaktive action
Testade 14-dagars Trialen, men även om jag gillar rymdopera så var EVE absolut för komplicerat för mig. Jobbiga kontroller och menyer, svårt att sätta sig in i, överdrivet komplicerat, samt den sinnessjuka inlärningskurvan.
Nädu, jag håller mig till de mer simplare spelen.
Det må kräva lite tid, men så fort du kommer förbi den där kurvan (som inte tar SÅ lång tid) är det inte alls komplicerat. Det är underbart.
Testade 14-dagars Trialen, men även om jag gillar rymdopera så var EVE absolut för komplicerat för mig. Jobbiga kontroller och menyer, svårt att sätta sig in i, överdrivet komplicerat, samt den sinnessjuka inlärningskurvan.
Det må kräva lite tid, men så fort du kommer förbi den där kurvan (som inte tar SÅ lång tid) är det inte alls komplicerat. Det är underbart.
Faktum är att tutorialen endast den tar ca. 2 timmar o sätta sig in i, ska inte behöva spendera 2 timmar på att lära mig vad knappar gör, pinsamt.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Faktum är att tutorialen endast den tar ca. 2 timmar o sätta sig in i, ska inte behöva spendera 2 timmar på att lära mig vad knappar gör, pinsamt.
haha du skulle ju aldrig orka med lite riktigt flygsim (tänker såklart på Black Shark )
Eve Online är ett trevligt spel som inte är omöjligt att sätta sig in i, jag lyckades delvis, men tappade intresse på grund av miljön (rymden är ganska stor, svart och tråkig) och för mycket huvudbry.
När jag spelar spel vill jag kunna koppla av, något som inte riktigt gick i Eve, slutade med att jag gav upp att lära mig mer och flög runt och sprängde råttor
Finns väl fri trial så ni som inte har spelat borde prova det, helt klart värt att ge det en chans. Sök dessutom på bilder efter "eve learning curve"
Lite komiskt att se alla "fyfan ett spel där uppdragsgivaren inte har ett abnormt stort, illgult frågetecken ovanför huvudet!"-kommentarer. Ni har dock rätt, EVE är nog ingenting för er, och kanske heller inte ett arbete som inte involverar att steka hamburgare? :heart:
jag trodde fanboys var utdöda
Lite komiskt att se alla "fyfan ett spel där uppdragsgivaren inte har ett abnormt stort, illgult frågetecken ovanför huvudet!"-kommentarer. Ni har dock rätt, EVE är nog ingenting för er, och kanske heller inte ett arbete som inte involverar att steka hamburgare? :heart:
Tyvärr är fallet med EvE att det är den gammla spelarbasisen som totalt dominerar spelet.
Hela training och skill biten är dessutom så brutalt tråkigt upplagd.
och kanske heller inte ett arbete som inte involverar att steka hamburgare? :heart:
Jag jobbar hellre med att steka burgare än att jobba med att spela ett spel jag inte får lön för..
Eve är ett grymt spel, men ni fattar väl själv att gemene man inte pallar lägga ner den tiden som krävs? Spelar jag WoW kan jag logga in och göra lite random saker i en halvtimme och ändå komma någonstans. Det är så mycket mer lättilgängligt än Eve Online där man måste planera ihop en stor jävla operation bara för att få en sak man har köpt till stället man är på.
Två lärare på min skola lirar EVE. Testade själv och tyckte att mycket av det var kul, orkade inte lägga ner tiden som krävdes dock. Jag gillar att spelarna är dom som har hand om allt i ekonomin och hur seriöst allting är, inga omogna ålderslösa människor som flyger omkring och jobbar sig. Blev nerskjuten en gång men killen gav mig ett nytt, bättre skepp (anledningen till att han sköt mig var att han ville visa en kompis hur spelet fungerade), hade aldrig hänt i spel som WoW.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
EVE är för spelare med tålamod, spelade det i c:a 5 år och det är otroligt givande. Men hittar man inte ett trevligt Corp (guild) att spela i så är upplevelsen inte riktigt lika rolig.
Hittar man ett bra Corp så kan dom lära dig mer på 2 timmar än vad en 20 timmars tutorial skulle kunna.
EVE är det bästa griefing spelet någonsin! Man njuter stort av att spränga andra i rymden haha
Nu blir man nostalgisk hehe, tröttnade på spelet, men efter 5 år är det dags för något nytt
Welcome to the Manglerdome
Sitter och lirar EVE i denna stund. Är på en roam op men lugnt för tillfället
Inne på 5:e året nu.
Som sades tidigare så är det vikting att man går med i en Corp (samma som guild) tidigt, för då får man lära sig grymmt mycket.
Om du ska testa EVE så kolla här http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=channel&channelID=...
Där söker man folk som vill börja lira EVE