Street Fighter IV får pc-släppdatum

Robot
Inaktiv
Street Fighter IV får pc-släppdatum

Yay street fighter IV tilltalar mej inte men hoppas på bra portningar av resident evil 5 och bionic commando.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

"någon gång i juli"
Nu blev jag lite ledsen, jag har provat demot och tyckte att det var jättekul. Men det är till PC jag vill köpa det då jag helt enkelt föredrar PC över konsol.
"Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" antar jag.

(Kul att RE5 kommer till PC, det visste jag inte)

Medlem

Roligt för PC folket hoppas portningarna blir bra bara. Själv föredrar jag nog dessa spelena till konsol.
"Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge."

Medlem

Nice, RE5...inge RE känsla men kanske skoj action

Medlem

Hade ingen anning om att RE5 var bekräftat för PC

Medlem

Värt att notera är att pc-utgåvan av RE5 innehar stöd för Nvidia 3d vision eller vad det heter.

Zombies.. i 3d. Det ni.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Hoppas att kontrollschemat funkar som det ska till RE5, så att det inte blir som förra RE-titeln. Typ "press button 5" ... "VILKEN ÄR KNAPP 5 AH WTF JAG DOG OH NOOO!" ... ja, och så mouse-aim. Det vågar jag inte ens nämna.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Bara å köpa en 360 kontroll å plugga in i datorn, gör alla konsol portar 10gr bättre

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Bara å köpa en 360 kontroll å plugga in i datorn, gör alla konsol portar 10gr bättre

Absolut, efter det att MS fick för sig att göra 360 controllern till nån slags "officiell" PC gamepad så är det enda alternativet till spel som RE5.

Till Steet Fighter vill man nog ha en arkad pinne dock. 360 controllerns D-pad är ju tyvärr enda svaga punkten, lira något som Street Fighter med den går inte.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Niotumsspik:

Bara å köpa en 360 kontroll å plugga in i datorn, gör alla konsol portar 10gr bättre

Absolut, efter det att MS fick för sig att göra 360 controllern till nån slags "officiell" PC gamepad så är det enda alternativet till spel som RE5.

Till Steet Fighter vill man nog ha en arkad pinne dock. 360 controllerns D-pad är ju tyvärr enda svaga punkten, lira något som Street Fighter med den går inte.

Jo man blir ju tvungen att lira med analoga sticken och se till att man inte blir förbannad då man råkar dra sticken någon millimeter för långt upp när man ska dra en Ultra Combo så att man istället hoppar in i motståndaren.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar