Tony Hawk luktar fekalier

Skägg.
10 Chambers
Tony Hawk luktar fekalier

Efter #Alan Wake blev jag riktigt sugen på klassisk arkadskejt i Tony Hawk-serien, lånade #Proving Grounds ur redaktionssamlingen och kräktes lite i munnen. Var det verkligen så här dåligt? Jag mindes bara frihetskänslan när jag flög fram genom staden i eviga serier av grinds och manuals. När #Skate släpptes blev det ju något av en revolution och jag blev snabbt varse varför, igen. Kontrollen känns horribel, att behöva hålla in A-knappen för att åka sparka fart är en sak men att du hoppar så fort du släpper den är riktigt klumpigt. Möjlighet att kunna styra kraften i hoppet saknas också helt vilket förstärker den oerhörda känslan av stelhet. Likt en skadeskjuten fraggel med en fastspikad bräda på fötterna försökte jag hitta tillbaka till magin men efter tio minuter gav jag upp och stoppade i #Skate 3 istället. Det är inte perfekt men tre varv vassare än denna smörja.

#blogg


signatur
Medlem
Tony Hawk luktar fekalier

Tony Hawk 2 är ju grymt, spelade om det på min Dreamcast för några veckor sedan. Det håller än! Resten av serien är ju lite meh..

Skägg.
10 Chambers

Möjligt att det blev rejält sämre senare, var första vändan i Proving Grounds. Senaste innan dess var Underground 2.


signatur
1
Skriv svar