Sverige för snällt?

Inaktiv

Jag håller inte med om en hel del och håller med om en del, orkar dock inte citera och svara folk utan tänkte skriva saker som ingen tidigare skrivit istället.

1. Man borde få samma straff oavsett hur gammal man är. Om man mördar någon så borde det inte spela någon roll om man är 13 eller 35.

2. Hårdare straff för brott mot djur. Att döda en hund ska kanske inte ge samma straff som att döda en människa men man ska få sitta minst 5-6 år i fängelse för det.

3. Ta bort religionsfriheten. Jag skulle hälst se att allt religiöst utövande (oavsett religion) totalförbjöds. Att förbjuda främmande religioner (dvs allt utom kristendom) är dock bättre än inget alls, och ett steg mot ett totalförbud, anser jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

3. Ta bort religionsfriheten. Jag skulle hälst se att allt religiöst utövande (oavsett religion) totalförbjöds. Att förbjuda främmande religioner (dvs allt utom kristendom) är dock bättre än inget alls, och ett steg mot ett totalförbud, anser jag.

På vilket sätt är kristendomen bättre än de andra religionerna?

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Iceguppi:

3. Ta bort religionsfriheten. Jag skulle hälst se att allt religiöst utövande (oavsett religion) totalförbjöds. Att förbjuda främmande religioner (dvs allt utom kristendom) är dock bättre än inget alls, och ett steg mot ett totalförbud, anser jag.

På vilket sätt är kristendomen bättre än de andra religionerna?

För gud säger det pucko.

Jag tycker vi ska ha kvar religionsfriheten, däremot tycker jag att tradition och svenska lagar ska få gå före allt vad religion har att säga (och då räknar jag med alla religioner)

Skrivet av Iceguppi:

2. Hårdare straff för brott mot djur. Att döda en hund ska kanske inte ge samma straff som att döda en människa men man ska få sitta minst 5-6 år i fängelse för det.

Tycker du verkligen det? Låter jävligt högt straff enbart för att man tagit livet av en hund...

Skrivet av Iceguppi:

1. Man borde få samma straff oavsett hur gammal man är. Om man mördar någon så borde det inte spela någon roll om man är 13 eller 35.

Ja, för det är så mycket bättre att förstöra en ungdoms framtid ännu tidigare än att bara vänta och vårda personen ifråga.

Du vet väl att alla chanser till ett normalt liv traseras om du skickar in ungen till fängelset när han är 13 år, vad tror du händer sen när personen kommer ut, skaffar sig ett jobb?
det kommer bara bli värre, kommer gå tillbaka till brott och så blir cirkeln bara vidare och vidare...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

För gud säger det pucko.

Gud säger det om alla religioner.^^

Inaktiv

båtsman: Jag tycker, utan att kunna jättemycket om religioner, att Buddismen är den bästa religionen. När det gäller kristendom så är den inte ett dugg bättre än tex Islam. Skillnaden är dock att de som utöver Islam och kommer till Sverige i regel är mer troende än Svenskar.

Jag föreslog dock att kristendomen kunde få vara kvar för att folk aldrig skulle acceptera att man tog bort den, inte för att den är bättre.

Greger: Ska lätt vara så hårt straff för att ta livet av en hund. Om jag själv hade haft en hund som någon dödade skulle jag personligen vilja avrätta personen. Jag tycker dock att mord på en människa ska ge livstid eller dödsstraff beroende på omständigheterna. När det gäller 13 åringarna så är de oftast redan förstörda om de begår ett grovt brott (som ger fängelse) vid 13 års ålder. Det viktigaste med straff är för mig inte att den straffade ändras utan att offren får hämnd.


signatur
Inaktiv

Kan tillägga en till punkt.

4. Jag tycker att man ska tillämpa en variant av öga för öga mentaliteten. Jag tycker dock att det är för snällt. Om du dödar en person på ett plågsamt sätt så är det självklart att du ska bli avrättad. Jag tycker dock att det är för snällt att ge personen en normal och smärtfri avrättning. Det minsta man kan begära är att förövaren ska få dö lika smärtsamt som offret. Även det är egentligen för snällt eftersom offret var oskyldigt och förövaren var skyldig.

Förövaren borde med andra ord få lida mer än offret vid sin avrättning.

Detta är inte public correct så ingen lär hålla med mig, men det är så jag tycker.


signatur
Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Iceguppi:

3. Ta bort religionsfriheten. Jag skulle hälst se att allt religiöst utövande (oavsett religion) totalförbjöds. Att förbjuda främmande religioner (dvs allt utom kristendom) är dock bättre än inget alls, och ett steg mot ett totalförbud, anser jag.

På vilket sätt är kristendomen bättre än de andra religionerna?

För gud säger det pucko.

Jag tycker vi ska ha kvar religionsfriheten, däremot tycker jag att tradition och svenska lagar ska få gå före allt vad religion har att säga (och då räknar jag med alla religioner)

Tradition före religion, lagstiftat? Hur & när?
Jag ser inget sånt scenario framför mej nämligen.


signatur

yolo

Medlem

Sverige ska alltid försöka vara alla till pass, i miljöfrågan, invadringsfrågan etc, vi ska vara så framåt i allt att inget blir bra.

Förr kunde man vara stolt över att vi i Sverige hade en av värdens bästa skolutbildningar, idag har vi dålig skolgång. Vården var förr mycket bra, idag är det nerbantat och under all kritik.

Vårat lilla land, ska vara så framåt i miljö frågan att vi skjuter oss själva i foten, vi klarar inte av de stora förändringarna i vårt lilla land, som har ett för stort ego och tror någon egentligen bryr sig om vad vi gör och förändrar.

Medlem

Sveriges problem är inte att vi är för snälla. Fråga vilken sjukpensionär som helst. Nej problemet beror snarare på ett mycket fult koncept som kallas att vara "Politiskt Korrekt" (ursäkta att jag svär)

Wikipedia beskriver det som följande (obs - ej hela artikeln):

"Politisk korrekthet (ibland förkortat pk) är en kritisk term som ofta används om ett medvetet införande av nya uttryck, vars syfte är att förändra attityder eller vara så neutrala som möjligt. Begreppet används också överfört om åsiktsströmningar som av kritiker anses göra anspråk på att vara de enda godkända och rumsrena."

En annan beskrivning av fenomenet, som genomsyrar så mycket av det svenska samhället är: Hyckleri, skenhelighet och en benägenhet att försöka tiga ihjäl problem istället för att diskutera dem öppet.

Sedan kan jag hålla med om att det klemas för mycket med grova brottslingar i det här landet.
Vare sig de är invandrare eller svennar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

Sveriges problem är inte att vi är för snälla. Fråga vilken sjukpensionär som helst. Nej problemet beror snarare på ett mycket fult koncept som kallas att vara "Politiskt Korrekt" (ursäkta att jag svär)

Wikipedia beskriver det som följande (obs - ej hela artikeln):

"Politisk korrekthet (ibland förkortat pk) är en kritisk term som ofta används om ett medvetet införande av nya uttryck, vars syfte är att förändra attityder eller vara så neutrala som möjligt. Begreppet används också överfört om åsiktsströmningar som av kritiker anses göra anspråk på att vara de enda godkända och rumsrena."

En annan beskrivning av fenomenet, som genomsyrar så mycket av det svenska samhället är: Hyckleri, skenhelighet och en benägenhet att försöka tiga ihjäl problem istället för att diskutera dem öppet.

Sedan kan jag hålla med om att det klemas för mycket med grova brottslingar i det här landet.
Vare sig de är invandrare eller svennar.

word

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

3. Ta bort religionsfriheten. Jag skulle hälst se att allt religiöst utövande (oavsett religion) totalförbjöds. Att förbjuda främmande religioner (dvs allt utom kristendom) är dock bättre än inget alls, och ett steg mot ett totalförbud, anser jag.

Det skulle skapa enorma bråk i Sverige, dessutom är det ett förbud som skulle frånta en av de mest grundläggande friheterna vi har i Sverige. Då skulle vi lika gärna kunna förbjuda alla politiska ismer.
Varför får inte folk tro på det de vill?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jah skulle vilja ta bort alla ekonomiska stöd till religoner i swe, alla förmåner osv.. svenska folket ska inte behöva betala en enda kr till nån religon.
Men folk ska få tro på vad dom vill, dock ej som sagt, få någon ekonomiskt ersättnig ifrån staten. (kyrkor, präst-utbildningar osv..)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Säkraste yrket är att vara brottsling i dagens sverige

Skrivet av Mr. G:
Skrivet av Iceguppi:

3. Ta bort religionsfriheten. Jag skulle hälst se att allt religiöst utövande (oavsett religion) totalförbjöds. Att förbjuda främmande religioner (dvs allt utom kristendom) är dock bättre än inget alls, och ett steg mot ett totalförbud, anser jag.

Det skulle skapa enorma bråk i Sverige, dessutom är det ett förbud som skulle frånta en av de mest grundläggande friheterna vi har i Sverige. Då skulle vi lika gärna kunna förbjuda alla politiska ismer.
Varför får inte folk tro på det de vill?

Präster borde förbjudas, inte religioner.
Religion är nåt som borde vara privat


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Och varför skall inte folk få vara präster om de vill det?

Skrivet av IceMan:

Jah skulle vilja ta bort alla ekonomiska stöd till religoner i swe, alla förmåner osv.. svenska folket ska inte behöva betala en enda kr till nån religon.
Men folk ska få tro på vad dom vill, dock ej som sagt, få någon ekonomiskt ersättnig ifrån staten. (kyrkor, präst-utbildningar osv..)

Skall vi slopa partistödet också?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Greger:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Iceguppi:

3. Ta bort religionsfriheten. Jag skulle hälst se att allt religiöst utövande (oavsett religion) totalförbjöds. Att förbjuda främmande religioner (dvs allt utom kristendom) är dock bättre än inget alls, och ett steg mot ett totalförbud, anser jag.

På vilket sätt är kristendomen bättre än de andra religionerna?

För gud säger det pucko.

Jag tycker vi ska ha kvar religionsfriheten, däremot tycker jag att tradition och svenska lagar ska få gå före allt vad religion har att säga (och då räknar jag med alla religioner)

Tradition före religion, lagstiftat? Hur & när?
Jag ser inget sånt scenario framför mej nämligen.

Nej, förlåt så finns det inga situationer, hade bara läst om religioner i usa (kristna fundamentalister typ) och blev bara så sur på religion och skrev helt enkelt nåt sånt där.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Och varför skall inte folk få vara präster om de vill det?

Skrivet av IceMan:

Jah skulle vilja ta bort alla ekonomiska stöd till religoner i swe, alla förmåner osv.. svenska folket ska inte behöva betala en enda kr till nån religon.
Men folk ska få tro på vad dom vill, dock ej som sagt, få någon ekonomiskt ersättnig ifrån staten. (kyrkor, präst-utbildningar osv..)

Skall vi slopa partistödet också?

Varför då?
partistödet är förankrat i _verkligheten_
Det har ett syfte.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Mr. G:

Och varför skall inte folk få vara präster om de vill det?

Skrivet av IceMan:

Jah skulle vilja ta bort alla ekonomiska stöd till religoner i swe, alla förmåner osv.. svenska folket ska inte behöva betala en enda kr till nån religon.
Men folk ska få tro på vad dom vill, dock ej som sagt, få någon ekonomiskt ersättnig ifrån staten. (kyrkor, präst-utbildningar osv..)

Skall vi slopa partistödet också?

Varför då?
partistödet är förankrat i _verkligheten_
Det har ett syfte.

Vpk är inte ett dugg verklighetsförankrade men för ändå patistöd eftersom folk stödjer partiet.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Om jag säge så här då:

Finns partiket? JA
finns gudar? nej.

dvs det är skillnad på fantasi och verkligheten.

Eller vad säger du att jag hittar på en gud som tycker om att döda små barn, och jag vill utbilda präster för det i swe? nej, religon skapar bara problem och är nått för 1200talet. vi måste lägga dom här galenskapen bakom oss och blicka frammåt, se verkligheten.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Om jag säge så här då:

Finns partiket? JA
finns gudar? nej.

dvs det är skillnad på fantasi och verkligheten.

Eller vad säger du att jag hittar på en gud som tycker om att döda små barn, och jag vill utbilda präster för det i swe? nej, religon skapar bara problem och är nått för 1200talet. vi måste lägga dom här galenskapen bakom oss och blicka frammåt, se verkligheten.

Om nu folk tror på den guden så gör man det. Om nu folk tror på Vpk så gör de det, alltså får de bidrag för det.
Sedan kan människan inte överleva utan religion, det är bara att acceptera det. Frågan är bara vilken religion du har. En Gud? Flera gudar? En ideologi? En sport?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

"Sedan kan människan inte överleva utan religion, det är bara att acceptera det"

verkligheten och tänka. det Överlever man på.


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs

Religion är världens största hjärntvätt. Så är det. Nuff said.

Man ska tänka på framtiden, inte dåtiden, samt så när man tänker på framtiden så ska man inte dra ut sig något så jävla löjligt som att "världen kommer gå under".

Den kommer gå under varesig vi vill eller inte när solen dör, eller när en komet krashar med oss eller när någon hypervulkan aktiveras.

Det låter jävligt rimligt att allas frälsare gud har bestämt att alla ska dö snart. Fucking jobba hårt annars hamnar ni hos min konkurrent djävulen, säger han. IDIOTISKT.

Religionen kanske inte borde totalförbjudas men Ice har rätt i en sak, det läggs pengar på fel saker. Sverige är på lång sikt nästan lika korrupt som Amerikat.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av IceMan:

"Sedan kan människan inte överleva utan religion, det är bara att acceptera det"

verkligheten och tänka. det Överlever man på.

Du har ändå nåt du tror på i livet, oavsett om det är slumpen, Gud eller en sport. Att inte tro på någonting starkt är en religion i sig.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

jag hatar sport...

nej, religon är inte att tro på ingenting, jag ber eller gör inget, jag LEVER i verkligheten, sitter här å halv sover, nått annat gör jag inte, dvs ingen som styr osv.. å andra konstiga saker


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

jag hatar sport...

nej, religon är inte att tro på ingenting, jag ber eller gör inget, jag LEVER i verkligheten, sitter här å halv sover, nått annat gör jag inte, dvs ingen som styr osv.. å andra konstiga saker

Alltså tror du på verkligheten, och den verkligheten är din egen religion.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

nej det är inte min religon. jag lever bara där i.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

nej det är inte min religon. jag lever bara där i.

Och en muslim lever sin verklighet.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Tror inte vi kommer så mycker längre.

nått som är jobbigt, torende ska hela tiden envisas med att få allt ting tillbaka till religon tex.
En person som bara lever osv.. säger dom "han nekar gud" "han har tagit avstånd ifrån gud" osv..
herrejösses säger jag! det är faan ingen som tar avstånd osv..
det handlar bara om att man lever PUNKT.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Du har ändå nåt du tror på i livet, oavsett om det är slumpen, Gud eller en sport. Att inte tro på någonting starkt är en religion i sig.

Att inte tro på något är inte någon religion.

Medlem
Skrivet av IceMan:

nått som är jobbigt, torende ska hela tiden envisas med att få allt ting tillbaka till religon tex.

Samma sak när de säger att atheism är en tro, och när de kallar de som arbetar med evolutionen för "evolutionister" eller "evolutionismens präster".

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av IceMan:

nått som är jobbigt, torende ska hela tiden envisas med att få allt ting tillbaka till religon tex.

Samma sak när de säger att atheism är en tro, och när de kallar de som arbetar med evolutionen för "evolutionister" eller "evolutionismens präster".

exakt, extremt frustrerande!


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar