Katt problem!
Jag och min familj ska åka ner till Polen i Juni, och vi måste lämna vår katt hemma. Men vår katt är van vid att vara ute OCH inne, men vi kan inte ha honom inne för vi måste sätta på larmet i huset innan vi åker. Och om han är ute hela tiden och till slut vill komma in och ingen öppnar så kanske han tror att vi överget honom och kanske han rymmer i så fall.
Vad ska vi göra??:( (Tacksam för hjälp)
Jag och min familj ska åka ner till Polen i Juni, och vi måste lämna vår katt hemma. Men vår katt är van vid att vara ute OCH inne, men vi kan inte ha honom inne för vi måste sätta på larmet i huset innan vi åker. Och om han är ute hela tiden och till slut vill komma in och ingen öppnar så kanske han tror att vi överget honom och kanske han rymmer i så fall.
Alltså, har ingen i er familj några socialkontakter utanför familjen så ni kan fråga någon vän/släktning/granne etc att hjälpa er att släppa in och ut katten och mata den?
Smidigast är ju att fråga grannarna om de kan ställa upp, alternativt någon släkting, eller vän osv?
Snacka om katt-astrof...
Ni kan ju inte låta den vara ute då ni är borta, den kanske får katt-arr. Eller också kanske den äter giftig svamp istället för tex katt-areller.
Ta med er den istället, den finns båtar för katter i utlandet, de kallas katt-amaraner. Fast katter gillar ju inte vatten så det vore en "miss(e)"... De gillar ju katt-sandstränder dock men det finns ju inte i polen...
Testa att ge den några "jamare" innan ni åker så är den kanske på gott humör i alla fall. Ge den lite nya leksaker, de gillar bollar, hårbollar.
...jag orkar inte mer nu...
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.