Sony: PS3 kommer vinna konsolkriget

KoP
Medlem

Alla är vi vinnare så länge det kommer bra spel till respektive konsol.

Medlem

pc kommer att vinna konsollkriget!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av KoP:

Alla är vi vinnare så länge det kommer bra spel till respektive konsol.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Citat:

Folk säger att det tog ett tag innan PS3 fick luft under vingarna, men maskinen hämtade faktiskt snabbt in och förvånade många kritiker redan första året.

Det som förvånade alla kritiker är hur pass dåligt PS3an sålde efter alla profetior om att den skulle bota cancer & förinta krig.

Skrivet av RobbazSweC:

Sony: PS3 är en Mediastation, eller nej, en spelkonsol, NEJ! En mediastation... spelkonsol.
Nintendo: Wii förändrar vår syn på elektroniska spel.
Microsoft: Köp våran produkt, den håller likt Win98.

Rättade dig lite.

Skrivet av Aer0:

Varför hela tiden en massa uttalanden från Sony?

Mindervärdeskomplex.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Sony känns så krystat på något sätt, ärligt så tror jag inte dem kommer vinna alls. Det jag tror på är "nextgaming", alltså nyutveckling kring hur vi spelar spel. Wii är ett bra exempel, främst med kommande Motion-Plus! Med det sakt så menar jag att även Sony och Microsoft kommer ta efter det Nintendo gör. Men vem som vinner? Det kvittar ju, bara det finns bra spel och nytänk på hur vi spelar spel oavsett konsol.

Medlem

Sony's PR snubbar är ganska roliga då dem oftast inte vet ett smack om vad dem oftast snackar om, men så är det ju med de flesta PR dudes/dudettes. MS/Nintendos högsta höns är ju rätt roliga också nuförtiden.

Tycker Reeves o gänget släpper bra mkt mindre skitroliga uttalanden ut ur sina munnar idag än vad de gjorde när ps2:an var i sin prime. Satan vad flummiga grejer dem sagt.

Men i slutändan så gör det ju inget att dem kastar bajs på varandra, bara dem gör schyssta produkter imo. O det är något som Sony verkligen börjat köra igång i högvarv med denna generation måste jag säga.

Inaktiv

Om Sony kunde släppa spel där majoriteten av dessa är i flerspelarläge som alla andra konsoler, det är alldeles för mycket 'singelplayer' spel.

Gör om, gör rätt.

Medlem

Har iaf ps3 nu, och tycker att psn utbudet fortfarande är tunnt, och ändå var det 1 år sen sist man hade ps3.
Hittade inte ett enda psn spel man ville ha.

Och till min förvåning så har det inte kommit extrabilar/banor till Motorstorm 2 än.

En sak jag inte blir klok på är att varför det inte finns kortspel på psn, finns bara poker,

på 360 kan man lira spader, hjärter, uno, uno rush, Gin Rummy medmera och såna spel är populära för det är ju svinkul att lira kort onlinine och tjöta över mic och se varandra över webcam.

Det är ju väldigt simpla spel och kan inte kosta Sony många ören att skaffa till psn.

För övrigt så gillar man iaf Home även om det fortfarande inte är riktigt helt klart än vad det verkar. Och ps3 spelen för övrigt är man nöjd med,

men skärpning på psn fronten Sony, lite mer variation tack.

Medlem

Gud vad löjliga dom är... Jag anser inte att det är en tävling... Men men. Lite kul när rika kostymnissar beter sig som 8-åringar i en sandlåda.

Microsoft är ju såklart inte heller bättre på den fronten

Inaktiv

Just nu så längtar jag död på 2009, 2010 har dubbelt så bra spel.
Och som sagt, jag skiter i vilken det går bäst för blablabla. Bara det finns härliga spel som släpps


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av flaseb:

Just nu så längtar jag död på 2009, 2010 har dubbelt så bra spel.
Och som sagt, jag skiter i vilken det går bäst för blablabla. Bara det finns härliga spel som släpps

Gran Turismo kommer inte ut förran 2010 sa en snubbe på Gamestop...

Twisted metall kommer förhoppningsvis ut i år iaf.

Medlem
Skrivet av Fenix:

pc kommer att vinna konsollkriget!

Agree. Jäkla skitkonsolleksaker.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Ångrar inte mitt köp (sålde Wii:et och köpte ps3)
Synd bara att Blu-Ray kommer vara gammalt inom 3-5 år.
http://www.idg.se/2.1085/1.227502/holografisk-disk-hot-mot-bl..., men som sagt, tekniken kan vi inte springa ikapp, och jag är grymt nöjd med PS3:an

Medlem

Jag tror definitivt att han har rätt. Jag läste t.ex. en intervju med rockstar vd:n, han tror att nästa GTA inte kommer att kunna spelas på xboxen eftersom att de inte få plats med lika mycket på deras skivor...Men det finns såklart mycket annat som talar för att det lär gå bättre för ps3:an...xbox ägarna lär sig väl också för eller senare...

Inaktiv

vi har ps3.360,xbox1,ps2

Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:
Skrivet av Fenix:

pc kommer att vinna konsollkriget!

Agree. Jäkla skitkonsolleksaker.

Ord.
Pc är 9485049504 gånger bättre, min 360 samlar damm.:\ ska nog sälja:|


signatur

Sånt e livet

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

Jag tror definitivt att han har rätt. Jag läste t.ex. en intervju med rockstar vd:n, han tror att nästa GTA inte kommer att kunna spelas på xboxen eftersom att de inte få plats med lika mycket på deras skivor...Men det finns såklart mycket annat som talar för att det lär gå bättre för ps3:an...xbox ägarna lär sig väl också för eller senare...

När nästa stora GTA kommer ut så har MS redan en ny konsol ute, hoppas så är fallet för sony också annars så tycker jag synd om dom.

Medlem
Skrivet av Hoppsan:

Har iaf ps3 nu, och tycker att psn utbudet fortfarande är tunnt, och ändå var det 1 år sen sist man hade ps3.

Om du tar bort alla multiplattformspel till xbox360 så finns det i princip lika mycket att spela på vardera format. SÅ tunnt med spel är det absolut inte. Sedan vad man tycker om dessa spel är en helt annan sak.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

När nästa stora GTA kommer ut så har MS redan en ny konsol ute, hoppas så är fallet för sony också annars så tycker jag synd om dom.

Det sägs också att nästa del i GTA serien ska komma nästa år dock är det lika mycket rykte som det du skriver. Varför vara så negativ och använda rykte som argument för att PS3 är så dåligt. Förra året hade PS3 bäst spelutbud och detta år ser det så ut med om inget stort händer för MS på E3. Som PS3 ägare borde man ha fullt upp att spela med alla dessa spel som pumpas ut just nu.

Skrivet av mrsarun:

Ångrar inte mitt köp (sålde Wii:et och köpte ps3)
Synd bara att Blu-Ray kommer vara gammalt inom 3-5 år.
http://www.idg.se/2.1085/1.227502/holografisk-disk-hot-mot-bl..., men som sagt, tekniken kan vi inte springa ikapp, och jag är grymt nöjd med PS3:an

Det sa man också när CD och DVD släpptes. Bara IDG som vill ha reklamintäkter på uppseendeväckande rubriker. Precis som FZ håller på med nu med sina nyhetsrubriker. Stackars FZ och deras reklamintäkter nu när David Reeves slutat. Hur ska de nu kunna hitta "flame wars" farliga nyhetsscoop?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Det sägs också att nästa del i GTA serien ska komma nästa år dock är det lika mycket rykte som det du skriver. Varför vara så negativ och använda rykte som argument för att PS3 är så dåligt. Förra året hade PS3 bäst spelutbud och detta år ser det så ut med om inget stort händer för MS på E3. Som PS3 ägare borde man ha fullt upp att spela med alla dessa spel som pumpas ut just nu.

Hur fick du ihop att PS3 skulle ha haft bäst spelutbud senaste året?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Hur fick du ihop att PS3 skulle ha haft bäst spelutbud senaste året?

Går efter vad flertal spelmedier har sagt och konstaterat. Level och Gametrailers är några av dessa spelmedier och det är bara ett se efter själv. Gran Turismo prologue, MGS4, Siren, Ratchet& Clank Quest for booty, Wipeout HD, Motorstorm pacific rift, Resistance 2, Little Big Planet med flera. Ingen annan konsol hade samma tunga spelutbud som PS3 under 2008.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Segas:

Om Sony kunde släppa spel där majoriteten av dessa är i flerspelarläge som alla andra konsoler, det är alldeles för mycket 'singelplayer' spel.

Gör om, gör rätt.

Gör rätt?
Singleplayer har till skillnad mot mp djup och handling, och för vissa av oss är det allt vi spelar för. och nej, bara för att vi inte hörs högljutt över voip så är vi inte fåtaliga...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

PS3 kanske är dyrast men den innehåller också mest grejer. Blu-ray spelare, bilder, musik och mycket mer. Om dem bara kunde sänka den lite så skulle nog fler köpa den.

Den är så fullproppad av en massa onödigt skit. :evil:

Önskar att SONY kunde släppt en renodlad spelkonsol istället. Då kunde den kanske även vart billigare än Wii.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av DirtyAnders:

Hur fick du ihop att PS3 skulle ha haft bäst spelutbud senaste året?

Går efter vad flertal spelmedier har sagt och konstaterat. Level och Gametrailers är några av dessa spelmedier och det är bara ett se efter själv. Gran Turismo prologue, MGS4, Siren, Ratchet& Clank Quest for booty, Wipeout HD, Motorstorm pacific rift, Resistance 2, Little Big Planet med flera. Ingen annan konsol hade samma tunga spelutbud som PS3 under 2008.

Enda jag kan hålla med om att var något var MGS4, men den kändes mest som en långfilm, bra sådan dock.
De övriga föll dessvärre inte mig i smaken och har inte känt för att köpa demot av GT Prologue...


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

har inte känt för att köpa demot av GT Prologue...

Har då inte spelat ett demo som har 7 banor, +70 bilar, tuning system och en TV kanal inbyggt samt konstanta uppdatering. Dessutom stora tävlingar som arrangeras av Sony. Visa mig det "demo" som har samma innehåll. Grabben, du är ute och cyklar. Man må ha olika smaker, men dina argument är bara löjeväckande.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Har då inte spelat ett demo som har 7 banor, +70 bilar, tuning system och en TV kanal inbyggt samt konstanta uppdatering. Dessutom stora tävlingar som arrangeras av Sony. Visa mig det "demo" som har samma innehåll. Grabben, du är ute och cyklar. Man må ha olika smaker, men dina argument är bara löjeväckande.

Jag inväntar hellre att spelet släpps i fullständig version, du och alla andra får spela och tycka att det inte är ett demo hur mycket ni vill. Detta var mina åsikter.

Verkar mysigt dock, garanterat köp när det nu släpps.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

12
Skriv svar