EBgames vill ha slitna spel...

Inaktiv

Kapten krok som ligger i Backaplan (Gbg) brukar ha rätt skyssta priser både när man säljer och köper. Fast det är bara vad jag tycker. Behåller alla gamla spel å så, onödit att sälja. N64'an kan vara värd en massa $$$ i framtiden


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Jag har vart med om en EB Games anställd som vägrat sälja vissa spel,
orsaken är att han tycker dom är riktigt dåliga,

det hjälpte inte att man sa att jag tycker det spelet är bra,
och det låter väldigt knas ju att bli nekad att få köpa ett spel.

Det var i Göteborg, i en butik i ett köpcenter som heter Femmanhuset.

Den butiken har ALLTID vart konstig, även när den hette Tradition förr..

Ibland hjälper det att gläfsa tillbaks och hota med farbror sverker.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Gör verkligen ställen som EB Games och Game nån större vinst på det här med inbyte av spel och konsoller ?

Skulle tro att större delen av deras vinst ligger i begagnade spel. Dom säljer ett spel nytt för 700 spänn - sen kan dom sälja samma spel igen för en femhundring - sen 400, sen 300 etc etc. Visst, dom måste byta och ligga ute med spel också men dom är ju redan sålda en gång så att säga. Själva bytandet är ju bara en liten del av hela andrahands svängen. Dina inbytta gamla spel kanske jag köper sen för en (stor men dock) rabatterad slant.

Och det är bara första gången dom säljer spelet som dom måste dela med sig av kakan till distron osv. Resten är pur vinst. Personligen tycker jag det är på gränsen till ocker när dom tar fem, sexhundra spänn för ett begagnat spel men det är där dom gör sin vinst.

Inte för att jag har några som helst belägg för detta... men det känns inte som att dom skulle fortsätta om det inte var värt det. Det är ju ingen välgörenhet dom pysslar med direkt.


signatur
12
Skriv svar