Kan du tänkas bli vegetarian?

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Notumforce:

Om man inte avlar djur för slakt så lär det knappast heller springa runt zillioner med kossor i naturen

Hålla ner beståndet kan ju behövas i extrema fall.

Vilket kommer sluta precis som älgjakt.

Kojakt istället. Mycket intressant.

Hela den här diskussionen lamslår mig faktiskt ganska gött. skönt att man kan se folk som verkligen står upp för att dom är vegetarianer.

Har för mig att vi har en vegan här? har vi det?

Jag vill GÄRNA veta varför man är vegan.

vad menar du med sluta som älgjakt?

o du menar med kojak vadå?

Du vet du måste avsluta det du säger istället för att antyda.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Polish:
Skrivet av Notumforce:

Om man inte avlar djur för slakt så lär det knappast heller springa runt zillioner med kossor i naturen

Hålla ner beståndet kan ju behövas i extrema fall.

Vilket kommer sluta precis som älgjakt.

Kojakt istället. Mycket intressant.

Hela den här diskussionen lamslår mig faktiskt ganska gött. skönt att man kan se folk som verkligen står upp för att dom är vegetarianer.

Har för mig att vi har en vegan här? har vi det?

Jag vill GÄRNA veta varför man är vegan.

vad menar du med sluta som älgjakt?

o du menar med kojak vadå?

Du vet du måste avsluta det du säger istället för att antyda.

Vet ju inte om skiten jag skrev var relevant alls nu, men om man måste hålla ner beståndet för att det bir för mycket, är väl ungefär som älgjakt? Man får väl bara skjuta älgar en viss tid på året?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Veganer behöver äta näringsstillskott eller sitta med en miniräknare och näringsinnehålltabeller för att klara sej, en person som äter lite av varje behöver inte ens anstränga sej, bara att hålla sej till tallriksmodellen t ex så mår man utmärkt.

okej att man måste "tänka" lite mer om man är vegan, men för vegetarianer fungerar det utmärkt att följa tallriksmodellen också.

Medlem
Skrivet av Ragganof:

klassiskt exempel på okunskap.
speciell diet för att få i sig vitaminerna man behöver? tala gärna om va du menar med det?

finns piller ja, och nej dom är inte gjorda av djur utan helt syntetiska.

så vegetarianer är bara grönsaker? jag äter nog inte så mycket mer grönsaker änn dig, och om jag skulle göra det så borde du verkligen börja äta mer.

Klassiskt exempel på att ta saker för ordagrant.

Med speciell diet menas att du måste äta vissa typer av växter för att få i dig vitaminerna. Fast äter man mycket andra animaliska produkter brukar man ju klara sig.

Alla piller är syntetiska.

Nej, vegetarianer är gjorda till mestadel av kött, blod, ben, senor, brosk, fett och vatten

Nej jag menade inte att vegetarianer uteslutande äter grönsaker. Dock tycker jag inte att något annat mäter sig med kött i alla fall.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av lave:
Skrivet av Döbringer:

Veganer behöver äta näringsstillskott eller sitta med en miniräknare och näringsinnehålltabeller för att klara sej, en person som äter lite av varje behöver inte ens anstränga sej, bara att hålla sej till tallriksmodellen t ex så mår man utmärkt.

okej att man måste "tänka" lite mer om man är vegan, men för vegetarianer fungerar det utmärkt att följa tallriksmodellen också.

Laktovegetarian = fusk.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Polish:
Skrivet av Notumforce:

Om man inte avlar djur för slakt så lär det knappast heller springa runt zillioner med kossor i naturen

Hålla ner beståndet kan ju behövas i extrema fall.

Vilket kommer sluta precis som älgjakt.

Kojakt istället. Mycket intressant.

Hela den här diskussionen lamslår mig faktiskt ganska gött. skönt att man kan se folk som verkligen står upp för att dom är vegetarianer.

Har för mig att vi har en vegan här? har vi det?

Jag vill GÄRNA veta varför man är vegan.

vad menar du med sluta som älgjakt?

o du menar med kojak vadå?

Du vet du måste avsluta det du säger istället för att antyda.

Vet ju inte om skiten jag skrev var relevant alls nu, men om man måste hålla ner beståndet för att det bir för mycket, är väl ungefär som älgjakt? Man får väl bara skjuta älgar en viss tid på året?

poängen med att hålla ner beståndet är ju inte att ha djur safari o skjuta allt som rör sig du vet

Så antagligen så skjuter man inte djuret året runt det är ganska logiskt.

sorry för ot


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kött äger. Människan har levt på kött i urminnes tider, finns ingen anledning att sluta nu :). Som dom säger i Mafia 2 filmen. Im all for killing, if its for a good cause. And this stake sure is a good one.

Medlem

Jag har en polare som är vegetarian, fast han käkar baconburgare... Det tycker jag är en bra balans.

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Jag har en polare som är vegetarian, fast han käkar baconburgare... Det tycker jag är en bra balans.

Jag har en kompis som är bankrånare fast han har bara snott tuggummi i en affär när han var 12.

Har en annan kompis som är världsmästare i sprint, han har aldrig tävlat dock men säger att han skall.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Kött äger. Människan har levt på kött i urminnes tider, finns ingen anledning att sluta nu :). Som dom säger i Mafia 2 filmen. Im all for killing, if its for a good cause. And this stake sure is a good one.

Vi har även våldtagit,mördat och mobbat i urminnes tider.

tycker folk inte det är lite bakåt strävande att använda sånna argument, skulle inte funka i andra sitvationer.
ähh....varför ny grafik? cs har ju funkat hur länge som helst.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Om man inte avlar djur för slakt så lär det knappast heller springa runt zillioner med kossor i naturen

Då hade det varit fest hela tiden, hade sett jävligt roligt ut om skogen var full med Vildkossor!

Medlem

typ


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag hade då inte velat stöta på en vildtjur på söndagspromenaden i skogen :S


signatur

yolo

Medlem

Ifall någon missade detta, ironiskt som fan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av SpiroTris:

Jag har en polare som är vegetarian, fast han käkar baconburgare... Det tycker jag är en bra balans.

Jag har en kompis som är bankrånare fast han har bara snott tuggummi i en affär när han var 12.

Har en annan kompis som är världsmästare i sprint, han har aldrig tävlat dock men säger att han skall.

Om din polare har snott ett tuggummi i en affär är han en snattare.

Din andra polare är världsmästare i skitsnack

Medlem

Att folk bara kan med att döda växter, växter har faktiskt också känslor

Inaktiv

Jag har varit vegetarian 3 ggr men gav upp efter 3k Gorbys vego piroger som var typ det enda vego som fanns i matvarubutikerna.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Det är bara att inse att människan är ett rovdjur,
vi har i alla tider ätit både kött och grönsaker,

Och jag tror faktiskt att många vegetarianer är hycklare,
utåt är dom vegetarianer men i hemmet så äts det kött.

Först och främst jag är varken vegitarian eller vegan lr något utan äter kött som de flesta men nu till frågan.

Jag har ändå sympati för djuren och alla våra med människor, arter med mera... visst är vi ett rovdjur men det fungerade lite annorlunda förr... Nu är vi den dominerande arten på jorden med en otroligt utvecklad intelligens, vilket gör att vi lätt kan utrota arter med tiden och få hela eko systemet på fall.

I slakterier med mera är det synd om djur och sådant som får lida hårt innan de slaktas och ännu värre för de som flås levande med mera typer av tortyr det är helt vidrigt.(syftar mkt på vad som händer i öst världen).Lixom skulle du som människa kunna tänka dig slaktas? eller leva i totalt förödande förhållanden i väntan på döden... mer än ofta har vi ett val där vilket inte djuren har pga att det inte har något att säga till om.

Allt bör egentligen behandlas med respekt och vad ger oss egentligen rätten att göra si eller så?.. Man kan lixom inte jämnföra idag med hur det var när människan +- var mindre intelligen och fortfarande under stor utveckling.. under tex en tid när vi jagade med spjut och annat matriel för överlevnad.

Bla bla finns mycket att säga..

Medlem

Skulle kunna tänka mej att sluta äta producerat kött och bara hålla mig till det mest miljövänliga , viltkött. Det enda negativa med att jaga är tex att man får pilla ut hagelkulorna ur djuret och att det tar lite tid att bereda det vilket man mycket väll står ut med. Det skulle ju vara ett alternativ för de som valde att bli vegitarianer pga dåliga levnadsförhållande för djuren i fångenskap.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Ifall någon missade detta, ironiskt som fan.

Borde inte kadaveret luktat efter att ha legat instängd i chipspåsen?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Youtube-proffs
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av WaltX:

Ifall någon missade detta, ironiskt som fan.

Borde inte kadaveret luktat efter att ha legat instängd i chipspåsen?

Är väl vakkumförpackat?

Jag hade velat ha unlimited supplies av chips efter en sån incident.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

har inte äns tänkt tanken


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Tja FZ-folket!

Jag har alltid haft tanken att bli vegetarian men har aldrig vågat, eller snarare kan ta det första steget och verkligen bestämma mig för det. Det ända som hindrar mig från att bli vegetarian är Tacos. Kan man ersätta köttet med någonting annat?

Vi människor behöver inget kött, vi kan ersätta allt med grönt. All slakteri i världen är helt onödigt egentligen då vi äter kött för att det är "gott", inte för att vi verkligen behöver det.

Så nu kommer mina frågor till er:

1. Kan du tänka dig att bli vegetarian?

2. Om inte, vad är det som hindrar dig?

3. Har du någon favoriträtt som du absolut inte kan leva utan? Kan någonting ersätta det?

4. Berätta vad du tycker och känner generellt om slakteri, djuren och vegetarianer.

(Rösta gärna i pollen också!)

Diskutera!

/Walt

Jag har också tänkt någon gånga att bli vegitarian men jag vet inte... xS....

Om du vill äta tacos (fast det här blir väll typ nachos) på ett annat sett (utan kött) så kan du ta och lägga texmex såsen på texmex skalen och sedan lägga ost över det och smällta den.
Sedan kan du ju bara lägga på grönsaker å annat gott!

^^ Jag tycker iaf att d blir svingott! testa!

Inaktiv

A l d r i g.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

Gjorde tacos igår, och här är en variant på veg-sås: Stek lök, vitlök och paprika. Släng på en burk röda bönor och låt de bli lite mosiga. Släng i lite hackad chili. Häll på lite vatten och lös upp en buljongtärning. Krydda med salt, peppar, paprikapulver, koriander och spiskummin. Låt koka in så att det blir en tjock sås. Servera med sedvanliga tillbehör, dvs sallad, riven ost, gräddfil, salsa, majs och vad du känner för...

Medlem
Skrivet av lave:

Gjorde tacos igår, och här är en variant på veg-sås: Stek lök, vitlök och paprika. Släng på en burk röda bönor och låt de bli lite mosiga. Släng i lite hackad chili. Häll på lite vatten och lös upp en buljongtärning. Krydda med salt, peppar, paprikapulver, koriander och spiskummin. Låt koka in så att det blir en tjock sås. Servera med sedvanliga tillbehör, dvs sallad, riven ost, gräddfil, salsa, majs och vad du känner för...

Det där måste jag testa


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Låter gott. Bara att tillsätta köttfärs så blir såsen perfekt.

Youtube-proffs
Skrivet av teX:

Låter gott. Bara att tillsätta köttfärs så blir såsen perfekt.

Haha


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

just i det här fallet skulle inte köttfärsen tillföra ett smack, smakmässigt. det skulle möjligtvis vara gott med lite ugnsgrillade kycklingfiléer eller starkt kryddar nötkött i.

men så tycker ju jag att köttfärs smakar apa för det mesta... praktexempel på skräpkött som du måste krydda upp för att det ska smaka gott alls...

Youtube-proffs
Skrivet av lave:

praktexempel på skräpkött som du måste krydda upp för att det ska smaka gott alls...

FInns det något kött som smakar gott utan att behöva tillsätta krydda?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Skriv svar