Red Steel 2 officiellt

Robot
Medlem
Red Steel 2 officiellt

Ja hade de gjort "Fri" svärd fight istället för att fäkta upp, ned, höger eller vänster så hade de varit 100ggr roligare...
Tråkigt att de sabbar MP då det var det enda som var kul i första..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Håller förvisso med dig DreD men att verkligen göra så att man får vifta fritt skulle bli väldigt märkligt då svärdet på skärmen stannar när fienden parerar men man själv fortsätter slaget i luften. Det vore väldigt svårt att få något bra flyt i det hela (men jag håller med om att det vore totalt übermäktigt om det gick att lösa bra) så tyvärr så fastnar man nog på den tidigare lösningen igen.

/ LordDaimos

Jag tror ni överskattar hur roligt det vore att fajtas i 1:1-rörelser. Det om något har ett gimmickvärde som jag tror försvinner rätt snabbt när man inser hur svårt utvecklarna hade att balansera det och istället gör det skitenkelt.

I ett FPS föredrar jag då att man abstraherar det till en stor del. Lite viftande kan jag köpa (har inget emot det i Wii-spel) men fokus på skjutande tack.

Om jag känner Ubisoft rätt gör de helt tvärtom tyvärr, Gimmickernas Utvecklare HEJ!

Medlem
Skrivet av Ubisoft:

Red Steel remains one of the most successful Wii titles

Lite väl optimistiskt sagt

Flakmonkey
Skrivet av reVVe:
Skrivet av Ubisoft:

Red Steel remains one of the most successful Wii titles

Lite väl optimistiskt sagt

Försäljningsmässigt så stämmer nog det... tyvärr... inte många titlar (utöver Nintendos egna) som sålt så pass mycket...

Inaktiv

Jag tyckte det var riktigt bra känsla i Red Steel, var bara svärdfighterna som blev lite tradiga. Ser fram emot 2:an


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

1
Skriv svar