Amerikansk soldat kastar hundvalp utför klippa

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Greger:

http://images.art.com/images/products/large/10123000/10123744...

Eller

http://images.jupiterimages.com/common/detail/10/25/23282510....

Vem blir folk mest bestört av att se plågas? Jag tror faktiskt många skulle välja hunden just för att den är så "gullig och oskyldig" då mannen i turban säkert skulle ses som en "äcklig och ful terrorist".

Människor är knäppa, det visas ju varje gång vi krigar, det visas dagligen i samhället och definitivt i den här tråden

Du har en skev människosyn om du t ex hellre skulle se en person sprättas upp med en kniv än att nån gjorde samma sak med en datoranimerad katt. Även om du ogillar araber eller indier eller vartfan den där skäggtomten kommer ifrån.

Jag kunde inte hitta någon bra bild på en gullig hund, men ja man har en skrev människosyn om man hellre väljer ett djur än en människa, när man läser vilka reaktioner folk upvisar för att en liten byracka slängs ner från ett stup så undrar man ju hur det är egentligen...

Och jag vet inte om det var riktat mot mig Döbringer, men nej jag väljer inte att se en människa sprättas upp mot ett djur, jag förstår inte riktigt hur folk kan reagera så hårt på den här filmen, hunden ifråga märker nog inte så värst mycket av fallet, och den gör definitivt inte illa sig.

Den dör så fort den landar

Jag är skadad av vem som nu började säga "du" istället för "man".
Jag menade rent allmänt, det spelar ingen roll om personen är ful och djuret gulligt, människa > djur. Alltid.


signatur

yolo

Medlem

Om man dödar hundvalpar då är man en big asshole och borde spikas upp på ett träd i bara kallingar


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

^- Sökte du på "döda hundvalpar" för att gräva fram denna tråd eller?

Medlem

Värre vore väl ändå om killen suttit och bläddrat igenom x antal sidor med trådar och fastnat för denna.

Medlem

Det verkar som att videon har blivit raderad från youtube.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Djur är alltid oskyldiga, inte de som startat krigen eller dödat oskyldiga. Människan är ond, tro det eller ej. Även om civila i irak in gjort ett dugg för att förtjäna att bli sprängda i bitar så är människan som helhet alltid den ras som kommer orsaka mest skit på denna värld, mot sig själva och djur.

Att kasta ut en hundvalp från en klippa berör mig mer än om en oskyldig blir sprängd i bagdad. Kanske är störd i huvudet och borde låsas in men har också blivit avtrubbad med allt skit som folk runtomkring och i världen utsätter andra för. Något som djur aldrig kommer göra med avsikt.


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Medlem
Skrivet av flakkz:

Djur är alltid oskyldiga, inte de som startat krigen eller dödat oskyldiga. Människan är ond, tro det eller ej. Även om civila i irak in gjort ett dugg för att förtjäna att bli sprängda i bitar så är människan som helhet alltid den ras som kommer orsaka mest skit på denna värld, mot sig själva och djur.

Att kasta ut en hundvalp från en klippa berör mig mer än om en oskyldig blir sprängd i bagdad. Kanske är störd i huvudet och borde låsas in men har också blivit avtrubbad med allt skit som folk runtomkring och i världen utsätter andra för. Något som djur aldrig kommer göra med avsikt.

Håller med till 100%.

Hatar när folk gör djur illa, blir så jävla arg!!

Inaktiv

Tittar man hårdkokt på det hela så är det värre att soldaterna överhuvudtager är där in the name of oil och att de dessutom är så dumma så att de tror att de slåss för någons frihet. Där borde ramaskriet komma. Men visst, att utföra denna handling är i sammanhanget på ett eller annat sätt sinnessjukt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Okej vem har dragit upp alla amerika tråder från botten?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jävla scumbags ! Härmed förklarar jag krig mot alla amerikaner som jag träffar över xbox live !

Medlem
Skrivet av Mahone:

Men att påstå att de är USA som dödar civila är inte så mycke smartare. Alla vet, eller åtminstånde borde veta att de är självmordsbombarna och bilbomber som skördar liv i Irak.

Att säga att USA-soldaterna skjuter hej vilt är fel, men att säga att de inte dödar civila (både med flit och av olyckshändelse) är också fel. Inte läst nyheterna om de som dödade 15 civila i byn i norra Irak som hämd för att en av deras medsoldater dog i ett bombattentat för att ta ett exempel? källa

Eller de i säkerhetsföretagen som skjuter civila men inte åker dit för det för att de varken lyder under Irakisk eller amerikansk lag? källa

Sedan är jag fullt medveten om att bilbomber och självmordbombare är de som tar mest liv, utan tvekan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Att säga att USA-soldaterna skjuter hej vilt är fel...

Är du här nu?!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Är du här nu?!

Men den andra tråden dog ju...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jävligt fel at kasta ut hundvalpen, han måste ju ha något fel i skallen. Men att påstå att de är USA som dödar civila är inte så mycke smartare. Alla vet, eller åtminstånde borde veta att de är självmordsbombarna och bilbomber som skördar liv i Irak.

Så en 2 tons tung tomahawk missil gör inte det?

Inaktiv
Skrivet av Lewl:
Skrivet av flakkz:

Djur är alltid oskyldiga, inte de som startat krigen eller dödat oskyldiga. Människan är ond, tro det eller ej. Även om civila i irak in gjort ett dugg för att förtjäna att bli sprängda i bitar så är människan som helhet alltid den ras som kommer orsaka mest skit på denna värld, mot sig själva och djur.

Att kasta ut en hundvalp från en klippa berör mig mer än om en oskyldig blir sprängd i bagdad. Kanske är störd i huvudet och borde låsas in men har också blivit avtrubbad med allt skit som folk runtomkring och i världen utsätter andra för. Något som djur aldrig kommer göra med avsikt.

Håller med till 100%.

Jag med

Edit: Egentligen är människor djur också
Bara väldigt dumma djur

Medlem
Skrivet av Lusen:

Egentligen är människor djur också

Jo, förvisso. Men också det enda djur som har begåvats med intelligensen nog att dra slutsatser av olika händelse, förutse konsekvenserna och dra lärdom av misstagen vi gör.

(Något som man är tveksam till om vi verkligen kan, när man ser på allt som vi gjort under de tusen åren som vi funnits...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar