Bästa Film 2007?

Medlem

Dom flesta av verkar ha ganska så bra smak. Men 2007 års bästa film är utan någon som helst tvekan Eastern Promises!
http://www.imdb.com/title/tt0765443/

Medlem
Skrivet av Tjocksteffe:

Dom flesta av verkar ha ganska så bra smak. Men 2007 års bästa film är utan någon som helst tvekan Eastern Promises!
http://www.imdb.com/title/tt0765443/

Ja, den var lite "lågpacead" men dock en riktigt bra film.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Själv kollar jag aldrig på imdb för betyg däremot kollar jag på imdb för andra data om filmerna


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Definitivt No Country for Old Men. (Som nog har den ondaste jäveln jag nånsin sett på film) http://imdb.com/title/tt0477348/

...Into the Wild gillade jag också skarpt. http://imdb.com/title/tt0758758/

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av lave:

No country for old men för mig också. Men då har jag ännu inte sett "Im not there" samt "There will be blood".

Kom Children of men i år? Eller var den 2006? Då knuffar den nästan ner No country för mig...

Children of Men var nominerad för 3 Oscars förra året.

Då var väl Children of men år 2006 bästa film. Jag älskade den redan från första scenen.

jag ser sällan filmer på bio, jag hyr eller ser dom på TV. Ett annorlunda sätt för en filmälskare kanske, men jag tar dom som dom kommer (många M där). Snart så kommer jag nog ha sett några fler.

Pans labyrint var väl från 2007? Den var skitbra!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

THIS IS SPARTA!!!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av lave:

No country for old men för mig också. Men då har jag ännu inte sett "Im not there" samt "There will be blood".

Kom Children of men i år? Eller var den 2006? Då knuffar den nästan ner No country för mig...

Children of Men var nominerad för 3 Oscars förra året.

Då var väl Children of men år 2006 bästa film. Jag älskade den redan från första scenen.

jag ser sällan filmer på bio, jag hyr eller ser dom på TV. Ett annorlunda sätt för en filmälskare kanske, men jag tar dom som dom kommer (många M där). Snart så kommer jag nog ha sett några fler.

Pans labyrint var väl från 2007? Den var skitbra!

Nej inte bästa film, den var nominerad för 3 Oscars men vann inget. Brokeback Mountain fick en Oscar för 2006 årets bästa film.

Pans Labyrint är från 2007, ja.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Sista/senaste Resident evil filmen, och 28weeks senare.

de två rocker fett


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

håller med om 28 weeks later, bästa skräcken 2007

Medlem

Im a Legend, helt klart bäst i år och bland dom bästa filmerna jag nånsin har sett. :heart:


signatur

"I never asked to be squad leader"

Inaktiv
Medlem

Rambo 4 har premiär den 7 mars 2008.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

så sant så men den var fortfarande bästa filmen i år om man lägger det i action genren

Medlem

hur ändrar året sig till 2007 från 2008 om man kikar på action genren?

Inaktiv

Tänkte inte på att det var 2007 som gällde.

Tycker inte det har släppts nån bra film 2007, no country och eastern promises var 2 riktiga skit filmer ENLIGT MIG, speciellt eastern promises och The fountain var inte heller nån höjdare den heller så jag får väl lägga min röst på I am legend.

Medlem

Efter att jag nu ha sett No Country For Old Men så måste jag säga att det står ganska lika mellan den och Into The Wild imo. Vet inte vad det var med Into The Wild, men den grep tag i mig på något sätt

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Vet inte vad det var med Into The Wild, men den grep tag i mig på något sätt

Jag såg den filmen efter att en kompis sagt att hon sett en film som fick henne att tänka på mig... Visst är jag lyckligast när jag får vara ifred men i Alaska utan uppkoppling?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Eschricht:

Vet inte vad det var med Into The Wild, men den grep tag i mig på något sätt

Jag såg den filmen efter att en kompis sagt att hon sett en film som fick henne att tänka på mig... Visst är jag lyckligast när jag får vara ifred men i Alaska utan uppkoppling?

Låter jobbigt... Men år 1992 så hade man kanske klarat sig utan?

Medlem

American Gangster
I Am Legend
Ocean's Thirteen

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av lave:

No country for old men för mig också. Men då har jag ännu inte sett "Im not there" samt "There will be blood".

Kom Children of men i år? Eller var den 2006? Då knuffar den nästan ner No country för mig...

Children of Men var nominerad för 3 Oscars förra året.

Då var väl Children of men år 2006 bästa film. Jag älskade den redan från första scenen.

jag ser sällan filmer på bio, jag hyr eller ser dom på TV. Ett annorlunda sätt för en filmälskare kanske, men jag tar dom som dom kommer (många M där). Snart så kommer jag nog ha sett några fler.

Pans labyrint var väl från 2007? Den var skitbra!

Nej inte bästa film, den var nominerad för 3 Oscars men vann inget. Brokeback Mountain fick en Oscar för 2006 årets bästa film.

Pans Labyrint är från 2007, ja.

Jag vet att den inte vann, men enligt mig var den det.

I am legend var väldigt dålig tycker jag, de infekterade var töntiga och dåligt gjorda, filmen hade inget riktigt klimax kände jag. Will Smith var dock ganska bra.

28 weeks later gjorde mig skitsur. Danny Boyle är helt fantastisk och gjorde en grym zombiefilm med bra karaktärer. Sen kommer någon idiot och, inte nog med att han måste hitta på det sämsta namnet någonsin, gör en usel film. Början var väldigt bra. Den var spännande och drog igång tempot rejält. Sen tappade den allt. Karaktärerna var usla, storyn likaså. De kunde visst inte hålla sig från att göra amerikanerna till hjältarna denna film också.

Barnen var skittråkiga, de tror att man ska bry sig om dom bara för att de är barn! De har ju ingen personlighet överhuvudtaget. Jag hoppades att de skulle stryka med bara för att det skulle hända något. Dessutom var Twisten i filmen så töntig och dålig att man skämdes när man tittade på filmen.

Den borde inte kopplas med 28 dagar senare. Stilen på filmen, karaktärerna och upplägget var bara hollywoodiserat och helt olikt från den första. Jag låtsas typ som om denna film aldrig funnits. 28 dagar senare hade ett ganska öppet slut som möjliggjorde egna tolkningar, ett alternativ som jag väljer alla gånger.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

The Simpsons Movie såklart

Inaktiv

This is England var fantastiskt bra.
Nästan så man börjar gråta ju..
The Simpsons Movie var naturligtvis också förbannat underbar!

Inaktiv

signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Into the Wild är var den starkaste filmupplevelse jag har någonsin haft. Jag har aldrig ALDRIG brytt mig om en karaktär så mycket och har svårt att se hur jag någonsin kommer att göra det igen.

Såg även No Country for Old Men som var jävligt bra, men inte alls på samma skala IMO. Jag är lite trött på alla döda döda filmer, dom är underhållande men har inte samma effekt på mig längre.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Into the Wild är var den starkaste filmupplevelse jag har någonsin haft. Jag har aldrig ALDRIG brytt mig om en karaktär så mycket och har svårt att se hur jag någonsin kommer att göra det igen.

Såg även No Country for Old Men som var jävligt bra, men inte alls på samma skala IMO. Jag är lite trött på alla döda döda filmer, dom är underhållande men har inte samma effekt på mig längre.

True that såg båda nydligen också. Into the wild vinner helt klart.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Medlem
Skrivet av Tetris||:

Den var också bra.

Kan rekommendera lite andra bra filmer som jag tyckte var riktigt bra

The Kingdom //Överraskande bra "terroristfilm"
Lions for lambs //Klart underskattad film imo

Gone baby gone //Skitbra på 100 sätt
Superbad //Skrattar fortfarande ibland
The Bucket list //Drama när det är som bäst
Helloween 2007 //Rob Z kan inte göra dålig film
Sweeny Todd //Musical som räddas av det faktum att det är Tim Burton som håller i spakarna - har sett ett par musikaler i år, positivt överraskad varje gång - Se även "Across the universe", en musikal med endast beatles låtar och "Hairspray" med John Travolta som mamma" riktigt roligt om en corny.

Before the devil knows youre dead - Spännande "allt går fel" film med en halvnaken Marissa Tomei i vartannan scen, bara det gör den sevärd.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag var på bio idag och tittade på Cloverfield, inte 2007, men väldigt bra! Riktigt spännande och ett stort tips till dem som inte redan sett den.

Inaktiv

Riktigt bra filmer 2007:
No Country for Old Men
There Will Be Blood
Sweeney Todd
Into the Wild
The King of Kong
Gone Baby Gone
Eastern Promises
He Was a Quiet Man
Juno
The Man from Earth
The Lookout
Trade

Bra, men levde inte upp till förväntningarna:
The Darjeeling Limited
3:10 to Yuma
Before the Devil Knows You're Dead
Wristcutters: A Love Story
Charlie Bartlett

Katastrofer:
Sleuth
28 Weeks Later
Butterfly on a Wheel
The Riddle - knappt känd, men måste bara varna för denna katastrofalt dåliga film.

Måste säga att det var ett väldigt stabilt filmår, och ändå finns det en hel del kvar jag inte hunnit se än. Framförallt så känns det som det gjordes få stora blockbusters. I somras kom en hel del uppföljare, men även om många säkert tjänade bra med pengar så floppade de hos kritikerna. Därefter var det väldigt tätt med kvalitetsfilmer.

12
Skriv svar