Skandalös (!) avgift

Medlem

Har märkt att det verkar som om vissa företag kan kringgå Nix, för även när man skaffat Nix så får man ändå samtal från Viasat och andra jobbiga nötter.

Medlem

företagen är ju skyldiga att följa nix listan hur den biten funkar men tydligen har dom inte uppdaterat den av olika skäl så vet dom inte om att du skaffat nix och ja då ringer dom men säger du att du är med nix direkt så säger dom bara ursäkta o säger att dom tar bort dig från deras listan sen så bör du inte höra av dom igen.

Apropå reklam comhem måste jag säga props till dom för att inte föröska sälja via telefon , o brev får man inte jätte ofta om sånt så det kan man överleva imo.

Telia var värst innan jag skaffade iptelefoni o sa upp telia abonnemanget.

Dom ringde minst 1-2ggr i månaden plus brev minst 1-2ggr i månaden med reklam .

Min värsta vecka var nog när jag hade telefonsäljare som ringde mån,tis,ons samt söndag samma telefonföretag alla dagarna.

Kan säga att när dom sen ringde på söndagen så var man bra gärna sugen o säga man skickar jugge maffian på dom hehe.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Skandalös avgift är straffavgiften på 60 :- BBB tar varje månad för att jag inte har en fast telefon.

Medlem
Skrivet av prikk:

ja, dock är det så att _alla_ skulle lätt kunna skriva med stora bokstäver FAKTURAAVGIFT 30 KRONOR PER MÅNAD, det skulle inte göra någon skillnad, för alla har ju det, och alla kunder accepterar ju det med näven knuten i fickan..

det är ju felet.
som sagt, jag känner mig inte direkt lurad på avgiften, den var nästan väntad för jag vet hur dom jobbar osv.. men jag kan verkligen inte acceptera den, jag tycker det är en förolämpning mot konsumenter i allmänhet att man kan ta betalt för att "få börja betala"..

det är ju verkligen ingen "välkommen in, du kommer trivas" för å si di så

Du kan ju kolla upp ifall du kan betala räkningarna via e-faktura via internetbank som inte kostar något. Men glöm då inte betala den bara! Det är nog lätt hänt när man precis börjat med det.
edit: Oj, missförstånd och såg sedan att Tex redan nämnt det här. Så... ehh. Jag går nu. :$

Hehe Castor. Det där med att inte kunna leverera har jag också stött på. De ville sälja sämre bredband för högre pris och hade svårt att tro på att jag hade det jag sa att jag hade.
Sicket skitjobb det är egentligen... Borde klassas som ett brott mot mänskliga rättigheter, för båda parter eller nått.

12
Skriv svar