Melodifestivalen?

Medlem

Spektaklet är ju en skön tradition! Sluta vara så negativa. ;P

Och visst finns det ett par sköna låtar varje år.

Medlem

jag gillar inte heller melodifestivalerna så värst mycket och iochmed det så kollar jag inte heller... tänk på alla 5-10 åringar dem flesta i dem åldrarna frälsar det programmet. sluta whina !


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

det har ju sin funktion osv.. knyter ihop europa och skolar barnen i vad man ska se upp till - glitter och showbiz, musik är ytlig och färgglad, och säljs på burk (:
att folk ser det som en tradition etablerar ju bara cancersvulsten ännu djupare i folksjälen
ugh


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

imo det är bara en musiktävling/pr för kommande artister och inget mer eller mindre tyda att det skulle sabba för kommande generationer av ungdomar

Lite som att vilse i pannkakan sabbade en hel generation ungar ,jdra jidder imo men det är jag det

Samtidigt så visar det hur olika det är för folk själv hör jag knappt något om melodifestivalen , var typ oj var det det igen ungefär.

Prikk är inte bitter


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

prikk: du låter precis som när ultra-kristna-konservativa högern i USA pratar om tvpspel...

Medlem
Skrivet av prikk:

det har ju sin funktion osv.. knyter ihop europa och skolar barnen i vad man ska se upp till - glitter och showbiz, musik är ytlig och färgglad, och säljs på burk (:
att folk ser det som en tradition etablerar ju bara cancersvulsten ännu djupare i folksjälen
ugh

jag tror att melodifestivalen bara är gammaldags corny på samma sätt som morfar som viftar med tummarna och lallar till nåt

brukar följa det lite smått, men det har nog inte hänt att jag stött på bra musik hittils.. oftast är det nog bara för ett gott skratt.

Som Christer Sjögren, helt otroligt att han går vidare.. det var ju fan den sämsta låten...


signatur

thank you, come again

Medlem

ikväll ska väl carola upp och visa sitt botox fixade fejs och se så gulligt religös ut som bara hon kan i kvällens tävling ?

Medlem
Skrivet av Qrush:

Lite fundersam på om det var någon mer på FZ som blev så illa tvungna att titta på Melodifestivalen igår? Lite knepigt att det inte redan finns en tråd redan. Måste bara säga att den låten som jag tyckte var bäst var Amy Diamonds - Thank you. :S Otroligt bra sångröst iallafall och låten är skön förövrigt. Ska spela lite Metallica på högsta volym nu så att jag att min smak kommer tillbaka.

Visst, visst. Den gamla "mamma tvingade mig att se på melodifestivalen" går vi inte på här!
Erkänn bara, du kom, du såg and you liked it!


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Den där jävla låten "kebabpizza"...
nu måste jag köpa en imorron bara för det.


signatur

yolo

Medlem

ååå.... snacka inte om kebabpizza. jag har varit utrikes ett par veckor, och barbarerna här har fan inte lärt sig att det ultimata man kan ha på en pizza är kebab och en flod av bea....

det kommer att bli klassisk, fin, svensk pizzafrossa när jag kommer hem!

Medlem

kebab o bea på en pizza huga va äckligt :(, däremot keba o vitlöksås funkar

Dock så föredrar jag enbart grönsaker med ost gratinerad faktiskt godast.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kebab avnjutes bäst med massor av fefferoni och stark sås (sådär så det nästan kliar i rumpan när man fiser sen).

OK jag ska gå å lägga mej nu :S


signatur

yolo

Medlem

Hemskt att Carola kom vidare iaf,
hon får väl representera sverige igen som för ett par år sen,
och åka ner och ha bönestund på nån vägkant och skrämma livet ur förbipasserande.

Inaktiv

haha jo, jag är fan bitter!

det förstör inte en generation, men det hjälper till att upprätthålla status quo för idoldyrkan och konstiga ideal


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

tyckte faktiskt det var det bästa carola gjort hittils, men hela konceptet gick inte hem för mig. "One love", en massa tv-skärmar som flashar texten och lampor som flashar för att riktigt fylla hjärnbalken med budskapet.
Förövrigt så tyckte jag det var grymt mycket bättre drag i västerås än i GBG.
Tyvärr så röstar folk skumt fortfarande

prikk: har inte melodifestivalen alltid varit lite fånigt för ungdomar? Av nån anledning så följer de ändå med föräldrarna.


signatur

thank you, come again

Medlem

iofs så är carola rätt så snygg för att vara typ 40 bast, hon duger att se på.

Inaktiv

huxflux: melodifestivalen är ju årets jävla händelse för vääldigt många ungdomar? och resten av året går dom (innan 18) på hemfester med blandskivor med schlagerhitsen, och när dom fyllt 18 populerar dom krogarna och dansar till schlagerhitsen som pumpas ut där
alla snackar om det, alla är intresserade osv..

ingen schlager i nästa femårsplan, tack.

straxdax: du påstår alltså att du tittar på melodifestivalen för en viss person där är "rätt så snygg". iallafall för att vara medelålders. shit, skaffa dig en hobby


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar