Snygga brudar

Inaktiv
Skrivet av Ascendant:

"ThreeZool" ] Inte konstig att tjejer får sånna jävla kompex när man ser trådar som dessa!

Lägg ner för fasiken och sluta driva på jävla mode industrin, det gör bara mer skada än nytta.

Hmm, hur ska jag nu svara på detta..

Jag tycker du gör ett par saker fel.

1. Du generaliserar.

2. Du dumförklarar samtliga brudar därute

3. Vi vet att dessa flesta av dessa bilder är retuscherade, så gör även tjejerna. Minus min egen bild i startinlägget som är från ett visst event, men uppsminkad där vilket folk med hjärna förstår.

4. Detta har inget med modeindustrin att göra.

5. Detta är drömbrudar.

6. Varför kan jag inte citera dig ordentligt?!

1. kanske lite ja, men det jag säger stämmer.

2. nej, jag dumförklarar alla killar som dreglar över tjejer bara för att dom råka vara ite snygga, inte konstigt att killar har så dåligt ryckte i allmänhet.

3. Dom kanske vet det, men bara för det betyder det inte att man struntar i hur bilderna ser ut, många av tjejerna på bilderna är magra, har säker anorexia, varför är det snyggt? jag blir äcklad av att se hur smala tjejer har revben som sticker ut.

4. Jo till en del har det, för det är dom som skapar tränder och hur man ska se ut, sminka sig och klä sig, om man inte det ut så som "idialet" så är man ful tydligen.

5. exakt, och vafan tror du då inte tjejerna vill se ut som? Det är dessa bilder som sabbar tjejernas syn på hur normala tjejer ser ut som, hur tror du din tjej (vet inte om du har eller ej) ser dig dräggla över dessa bilder? tror du hon känner sig snygg då? Eller en dotter, hur skulle du då reagera?

6. citat koden gillar inte mina "[ ]" så ta bord dom så funkar det

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:

1. kanske lite ja, men det jag säger stämmer.

2. nej, jag dumförklarar alla killar som dreglar över tjejer bara för att dom råka vara ite snygga, inte konstigt att killar har så dåligt ryckte i allmänhet.

3. Dom kanske vet det, men bara för det betyder det inte att man struntar i hur bilderna ser ut, många av tjejerna på bilderna är magra, har säker anorexia, varför är det snyggt? jag blir äcklad av att se hur smala tjejer har revben som sticker ut.

4. Jo till en del har det, för det är dom som skapar tränder och hur man ska se ut, sminka sig och klä sig, om man inte det ut så som "idialet" så är man ful tydligen.

5. exakt, och vafan tror du då inte tjejerna vill se ut som?

6. citat koden gillar inte mina "[ ]" så ta bord dom så funkar det

Jag ser personligen inte skillnaden med att sitta i soffan och diskutera en snygg skådis, alternativt någon affisch, med en polare i hemmet. Jag ser det istället som något positivt, något som inte behöver vara gravallvarligt.
Och allvarligt talat, tror du inte tjejer har favoriter därute som de fantiserar lite smått om?

Svaret på andra punkten är förövrigt bättre utbildning, inte förbud mot lättsam diskussion killar sinsemellan.
Säger vi att någon en tråd om snygga killar med halva systemet på magen så tar inte jag åt mig direkt. Eller är tjejer mer mottagliga för orealistisk reklam (med andra ord, återigen dummare)?

Fjortisidealet ja. Men faktum är att jag inte kan komma på en tjej de 7-8 senaste som har sminkat ut sig extra för skolan.

För femman. Så, man får inte drömma öppet alltså? Censuren kommer allt närmare ser jag..
Jag tror tjejer vill se naturligt bra ut. Inte uppsminkade till max för flera hundratusen och har man en tillräckligt stabil verklighetsuppfattning så vet man att det inte är värt det i slutändan. Utseende gör inte personen, och det trodde jag gemene man var medveten om dessa tider.

Tjejer om några vet hur "normala" ser ut, och det är inte som de flesta av dessa bilder. Sedan om vissa här råkar vara naturligt supersnygga (host *Katee*) så är det sådant man får svälja/acceptera och leva med. Precis som de flesta av oss får göra med alla dessa killar därute som tjejerna dregglar över. Jag springer inte till gymmet eller frisören/make-up artisten för det.

Du dumförklarar & generaliserar, face it.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Ascendant:

Jag ser personligen inte skillnaden med att sitta i soffan och diskutera en snygg skådis, alternativt någon affisch, med en polare i hemmet. Jag ser det istället som något positivt, något som inte behöver vara gravallvarligt.
Och allvarligt talat, tror du inte tjejer har favoriter därute som de fantiserar lite smått om?

Svaret på andra punkten är förövrigt bättre utbildning, inte förbud mot lättsam diskussion killar sinsemellan.
Säger vi att någon en tråd om snygga killar med halva systemet på magen så tar inte jag åt mig direkt. Eller är tjejer mer mottagliga för orealistisk reklam (med andra ord, återigen dummare)?

Fjortisidealet ja. Men faktum är att jag inte kan komma på en tjej de 7-8 senaste som har sminkat ut sig extra för skolan.

För femman. Så, man får inte drömma öppet alltså? Censuren kommer allt närmare ser jag..
Jag tror tjejer vill se naturligt bra ut. Inte uppsminkade till max för flera hundratusen och har man en tillräckligt stabil verklighetsuppfattning så vet man att det inte är värt det i slutändan. Utseende gör inte personen, och det trodde jag gemene man var medveten om dessa tider.

Tjejer om några vet hur "normala" ser ut, och det är inte som de flesta av dessa bilder. Sedan om vissa här råkar vara naturligt supersnygga (host *Katee*) så är det sådant man får svälja/acceptera och leva med. Precis som de flesta av oss får göra med alla dessa killar därute som tjejerna dregglar över. Jag springer inte till gymmet eller frisören/make-up artisten för det.

Du dumförklarar & generaliserar, face it.

Varför envisas du med att påstå att jag tycker tjejer är dumma för? har jag srivit det någon stans eller försöker du bara smutskasta mig?

Det jag mernar är bara att tjejer får en sväv syn på hur man ska se ut just pga media (mode, kändisar) men även från anndra tjejer och killar.

Sedan det du skrev om att tjejer är mer lätt påvärkade så stämmer det lite, varför tror du att det är så mycket kosmetika reklam riktat till tjejer?

Mode och kosmetika industrin bygger sina produkter på att du inte ser bra ut som du är, och det förstärks när man ser dessa trådar där man ser tjejer som inte är äkta utan fixade.

Jag har sakt till min tjej flera gånger att hon inte behöver smink för att se bra ut, om man är ihop med en tjej för hur hon ser ut sminkad så är även dom fast i mode industrins "idial".

Inaktiv

Jag skriver det för att du gör det och jag gillar inte det. Samt att du inte heller gillar att man inte får visa vem man tycker råkar vara supersnygg.

Mode och kosmetika industrin bygger sina produkter på att du inte ser bra ut som du är, och det förstärks när man ser dessa trådar där man ser tjejer som inte är äkta utan fixade.

Ja. Killar har aldrig varit en stor grupp för denna typ av produkter. Men det är ingen anledning till att man behöver ta åt sig av reklamen.

Det jag mernar är bara att tjejer får en sväv syn på hur man ska se ut just pga media (mode, kändisar) men även från anndra tjejer och killar.

Sunt förnuft. Ska man lita på dina ord är det brist på sunt förnuft i dagens samhälle. Man behöver inte ta åt sig.

Det jag mernar är bara att tjejer får en sväv syn på hur man ska se ut just pga media (mode, kändisar) men även från anndra tjejer och killar.

Återigen, sunt förnuft. Man har ett val. Kan inte prata för alla, men vad jag däremot får göra är att tycka att folk borde ha huvud nog att förstå sig på vad som är verkligt vs tillgjort, samt vett i skallen att sopa bort sina fix-ideer som existerar därinne.

Men jag vet, om jag vill kan jag vara riktigt jävlig i detta ämne då det som du egentligen säger hör ihop lite med att det råder en gigantisk sjukdom i Sverige där folk vill leva som miljonärer på en arbetarlön och se ut som supersjärnor. En bristande verklighetsförankring med andra ord, vilket är sorgligt. Utbildning är som jag påpekat svaret.

Sedan om man nu inte kan ta det lättsamt på en sajt som denna så är det bara tragiskt.


signatur
Inaktiv

Tycker bara det är oansvarigt att göra trådar såhär med tanke på vilket problem folk har med självkänslan, specilet tjejer som blir extra hårt dömda på hur dom ser ut bara för att ett "idial" säger att man ska se ut så och så.

Sen skriver du att man inte ska ta åt sig av reklam och att man ska ha sunt förnuft, men ändå är det så stora probem med komplex hur man ser ut, hur kommer det sig?

Sedan har det inte om jag tar det lättsamt, det har med att tjejer ser just dessa "idial" överalt, i media, i tidningar, i filmer, och på nätet, och så säger du att dom inte ska bry sig?

Du säger att dessa är dröm tjejer, varför tror du då itne att anndra vill leva upp till dessa "dröm tjejer" för då vet dom att det kommer få samma uppmärksamhet.

snacka om att sända dubbla budskap...

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:

Tycker bara det är oansvarigt att göra trådar såhär med tanke på vilket problem folk har med självkänslan, specilet tjejer som blir extra hårt dömda på hur dom ser ut bara för att ett "idial" säger att man ska se ut så och så.

Sen skriver du att man inte ska ta åt sig av reklam och att man ska ha sunt förnuft, men ändå är det så stora probem med komplex hur man ser ut, hur kommer det sig?

Sedan har det inte om jag tar det lättsamt, det har med att tjejer ser just dessa "idial" överalt, i media, i tidningar, i filmer, och på nätet, och så säger du att dom inte ska bry sig?

Du säger att dessa är dröm tjejer, varför tror du då itne att anndra vill leva upp till dessa "dröm tjejer" för då vet dom att det kommer få samma uppmärksamhet.

snacka om att sända dubbla budskap...

Nej. Jag sänder inte dubbla budskap. Det finns inget annat budskap med denna tråd än att visa kända nunor, helst snygga sådana. Om alla dessa människor vill vara som häxan i Snövit - visst, men då är det deras problem inte samhällets.

Komplexet finns i huvudet, ingen annanstans. Ju snabbare man släpper de tankarna desto bättre, men tyvärr måste man göra sådant själv utan att bli hålld i handen genom hela livet likt en bäbis. Utbildning och god uppfostran är lösningen.

Att öka självrespekt och hur man uppfattar hur en vanlig arbetar-människor ser ut (antar att vissa inte kan leva med tanken utan försöker dölja det vilket bevisar brist på god verklighetsförankring) löser man inte genom förbud eller censur, eller skippa diverse lättsamma trådar som denna (kallar jag nästan inskränkning på friheter).


signatur
Inaktiv

Jag håller fortfarande för det jag skrev, blev även att jag skriva på min blogg om ämnet: http://www.threezool.se/?page_id=10

Men nu ska jag sova så vi kan säga att vi slutar här.

Inaktiv

Jag tvivlar inte en sekund på det .

Ska förresten också ta och sova. På återseende.


signatur
Inaktiv

Det är för lite bilder i er diskussion.

Jag tycker synd om människor som jämnför sig med andra och ibland känner sig dåliga när någon annan är bättre. De som känner ett behov att berätta för andra att de faktist är bra på vissa saker.

En majoritet av sveriges befolkning vet inte vad självkänsla är.

:heart:


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ascendant, [ThreeZool]:
Eftersom denna tråd redan är godkännd av admin, så tycker jag att ni tar erat off topic snack till PM osv.

NU SKA DET VISAS BRUDAR!

Ja bara dör...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

Ascendant, [ThreeZool]:
Eftersom denna tråd redan är godkännd av admin, så tycker jag att ni tar erat off topic snack till PM osv.

NU SKA DET VISAS BRUDAR!

http://www.fortunecity.com/meltingpot/rain/1000/sm-braveheart...

Ja bara dör...

Funkar ej


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

den här tråden behöver fler asiater..

hon är inte den vackraste asiaten (but then again, they all look alike), men karaktärerna hon spelar i filmer är sååååååååååååååå sexiga
det finns inte mycket hetare -just nu- än en japanska som snackar "dålig" japanska..alltså, riktig gangster japanska vilket denna underbara fröken gjorde i Kill Bill, då blev jag kär :heart:

palla alla dessa 'söta fniss fniss kawaii' japanskor
det ska vara brudar med som svär som sjömänn!

お前、やりたい?
笑わないよ!やりたいか、やりたくない?!
ååååååååååååååh! *fap* *fap* *fap*

Inaktiv

Jösse, det går inte ens att skapa en tråd med snygga brudar utan en massa saliv skvättandes dryga kommentarer. Ni som vill posta killar kan göra det i egen tråd.

Catherine bell, en av få kvinnor som jag tycker passar bättre med kort än långt hår.

Jenna Fischer, lantligt snygg.

Medlem

Ang "modeindustrin"
där i ska du väga 45kg. dvs 2meter lång, och ingen röv, inge tuttar, bara en smal pinne.
Finns det nått fulare? det är skit fult.
tjejer ska ha former! rövar, tuttar, kvinnliga former!
Fram med sånna tjejer här inne på tråden, oh, och det är ju massor sånna här inne, wee då motarbetar vi deras konstiga bild, mode-nissarnas?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Bra tråd, men vad en del missar är att tala om vad sjutton hon på bilden heter.

Namn till bilderna!

Nu skall jag hålla klaffen och fortsätta dreggla...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Ang "modeindustrin"
där i ska du väga 45kg. dvs 2meter lång, och ingen röv, inge tuttar, bara en smal pinne.
Finns det nått fulare? det är skit fult.
tjejer ska ha former! rövar, tuttar, kvinnliga former!
Fram med sånna tjejer här inne på tråden, oh, och det är ju massor sånna här inne, wee då motarbetar vi deras konstiga bild, mode-nissarnas?

Jag föredrar tjejer med bara en röv.

Inaktiv
Skrivet av teX:
Skrivet av IceMan:

Ang "modeindustrin"
där i ska du väga 45kg. dvs 2meter lång, och ingen röv, inge tuttar, bara en smal pinne.
Finns det nått fulare? det är skit fult.
tjejer ska ha former! rövar, tuttar, kvinnliga former!
Fram med sånna tjejer här inne på tråden, oh, och det är ju massor sånna här inne, wee då motarbetar vi deras konstiga bild, mode-nissarnas?

Jag föredrar tjejer med bara en röv.

Rövar kommer i par

Medlem
Skrivet av conthox:

Bra tråd, men vad en del missar är att tala om vad sjutton hon på bilden heter.

Namn till bilderna!

Nu skall jag hålla klaffen och fortsätta dreggla...

ifall du gillade vad jag postade så heter hon Alizee, en fransk sångerska 8)

Medlem

Kommentar överflödig?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av teX:

Catherine bell, en av få kvinnor som jag tycker passar bättre med kort än långt hår.]

Scientolog. Be gone!
---------------------------

On Topic:

Kirsten Dunst

Avril Laigne


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

http://www.acons.se/bilder/hand.jpg

Kommentar överflödig?

Hahaha. Världsklass som vi nyboriter brukar säga.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Kommentar överflödig?

Är du vänsterhänt eller använder du den bara för att det ska kännas som någon annan gör det åt dig?

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av CastorFiber:

Kommentar överflödig?

Är du vänsterhänt eller använder du den bara för att det ska kännas som någon annan gör det åt dig?

Högerhänt men det är så svårt att styra musen med vänstern.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Högerhänt men det är så svårt att styra musen med vänstern.

Nu när alla oklarheter är avklarade kan vi gå vidare med tråden.

Efter jag fick veta att Catherine Bell är en tokig scientelog säger jag härmed upp min bekantskap med henne.

Kari Byron ( Mythbusters )

Medlem
Skrivet av quesus:
Skrivet av CastorFiber:

http://www.acons.se/bilder/hand.jpg

Kommentar överflödig?

Hahaha. Världsklass som vi nyboriter brukar säga.

Ärligt trodde jag det var Paris Hiltons video...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Maya Natsume


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag var bara tvungen att bläddra igenom den här tråden för att se vad den gick ut på Måste säga att de flesta av flickorna som fått sin bild postad här inte är så himla söta, tycker att de flesta tjejer man träffar här borta där jag bor är mycket sötare

Emma Watson är däremot väldigt söt, och lika gammal som mig med

Medlem

Visste ni att Emma Watson har ett "förhållande" med en 27 åring?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Visste ni att Emma Watson har ett "förhållande" med en 27 åring?

Och nu var hon förstörd..

Medlem

Scarlet Johansson:

Elisha Cuthbert:

Är båda två fina att se på

Skriv svar