Apple ber om ursäkt för iPhone-spel

Robot
Apple ber om ursäkt för iPhone-spel
Medlem
Apple ber om ursäkt för iPhone-spel

Roligt spel .............

-.-

Medlem

Fy fan vilket jävla "spel". Blev mycket arg när jag läste om det "spelet"!
Inget mer av den skiten! :evil:

Bra att dom drog tillbaka det.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Avancerat spel. De tog $0.99 för det. Med tanke på att man kan köpa Prey för 10 SEK på cdon, skulle jag nog hellre köpa Prey.

Medlem

Sjukt spel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Fattar inte varför det drogs in...
Simulator, bra för blivande föräldrar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte varför det drogs in...
Simulator, bra för blivande föräldrar.

Bra att varva med Michael Jackson Baby Drop Game för extra kunskap.

Medlem

Detta är perfekt spel för latté-föräldren, ni vet den där sjukligt ytliga och egocentriska typen som borde ha steriliserats 20 gånger om innan den lyckades hinna någon annan lika avskyvärd att för avkomma med. Sannolikheten att denna har en iPhone är ganska överhängande och där med finns en förhoppning om att frustrationen över barnet, som skriker över saknad närhet, kan tas ut över iPhonen istället för ungen. Fast ändå inte, iPhonen värderas säkert högre.

Medlem

Löjligt att ta bort spelet.

Inaktiv

För att se spelet kan man ta en titt här:
http://www.youtube.com/watch?v=CAM9VFM6HzY

Medlem
Medlem

ahahaha va fan, har folk ingen humor... <|:-)


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

ahahaha va fan, har folk ingen humor... <|:-)

Jag har svårt att se humorn i att skaka en bebis till döds, men det får väl stå för mig. Har inget emot våld i spel, men har vissa moraliska gränser, varav en korsas av detta spel.

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av saru:

ahahaha va fan, har folk ingen humor... <|:-)

Jag har svårt att se humorn i att skaka en bebis till döds, men det får väl stå för mig. Har inget emot våld i spel, men har vissa moraliska gränser, varav en korsas av detta spel.

Håller med! Men samhället är sjukt där färre och färre har dessa moraliska gränserna. De blir som tomma zombies som går runt och inte tänker själv. Inte reflekterar utan bara hänger med...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

haha, vafan fick man spelidén ifrån?

Medlem
Skrivet av skaterpenguin1:

haha, vafan fick man spelidén ifrån?

Spädbarn kan dö om man skakar de upprepande.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Väldigt smaklöst, skulle aldrig gått "live" från början. Men löjligt att ta bort det när det väl finns ute.

Medlem
Skrivet av skaterpenguin1:

haha, vafan fick man spelidén ifrån?

[http://en.wikipedia.org/wiki/Shaken_baby_syndrome]

Tyckte det var lite roligt. Jag ser det mer som en svidande satir, än ett smaklöst spel, även om själva bakgrunden är hemsk.

Medlem

Samtidigt som det är fruktansvärt tragiskt så är det ändå komiskt på ett mörkt, vridet sätt.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

De blir som tomma zombies som går runt och inte tänker själv. Inte reflekterar utan bara hänger med...

Tvärtom.

Medlem

Will someone please think of the children!?

Mer sånt här. Barn är äckliga!

Medlem
Skrivet av Runken:

Will someone please think of the children!?

Mer sånt här. Barn är äckliga!

Du är en rätt sorglig individ runken...

Inaktiv

ser ut som ett bra sätt att få ut sin frustration.

alltid lika roligt att se vilket jävla liv det blir när barn är med i bilden.
Genetisk "programmering" ftw.

Medlem

Dom kanske ska ta och införa QA på dom spel som släpps.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Runken:

Barn är äckliga!

true dat.

Medlem

Äh.. jävla moralkärringar som kommer å gnäller.. är väl bara bra om man för en gångs skull kan skratta åt något hemskt? *sjunger vidare på Everyone has aids*

Medlem

Ryggradslöst att dra tillbaka skiten. Kan fatta att vissa morsor och andra känsliga personer blir stötta, men det är ju inte svårare än att inte spela det.
Tycker personligen att det var ganska humoristiskt, och det är väl bättre att få ta ut en sådan aggression på en telefon istället för på en riktig unge.
Smaklöst? - Ja
Humor? - Ja

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av saru:

ahahaha va fan, har folk ingen humor... <|:-)

Jag har svårt att se humorn i att skaka en bebis till döds, men det får väl stå för mig. Har inget emot våld i spel, men har vissa moraliska gränser, varav en korsas av detta spel.

Det finns inga moraliska gränser när det gäller fiktion. Har man "moraliska gränser" för något som inte finns, så har man tyvärr bristande förmåga att skilja på fiktiva omständigheter och verkliga sådana. Så är det bara. :\


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Jag förstår inte att de var så emot det, man dödar ju inte direkt en unge och det är ju inte IRL iaf, men det skulle knappast vara kul.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av saru:

ahahaha va fan, har folk ingen humor... <|:-)

Jag har svårt att se humorn i att skaka en bebis till döds, men det får väl stå för mig. Har inget emot våld i spel, men har vissa moraliska gränser, varav en korsas av detta spel.

Håller med! Men samhället är sjukt där färre och färre har dessa moraliska gränserna. De blir som tomma zombies som går runt och inte tänker själv. Inte reflekterar utan bara hänger med...

OT: Du har helt fel i att "färre och färre har dessa moraliska gränser". Faktumet är att människor blir generelt mindre och mindre våldsamma för varje år som gått. Inte ens om man inkluderar alla världskrig så har chansen att skadas av en annan människa detta århundrade varit större än förra... för att inte nämna den innan det...

Det var inte bättre förr och sådana kommentarer bidrar till att bromsa den goda utvecklingen som sker överallt på jorden.

Läs t.ex. boken Guns, Germs and Steel, eller någon av Steven Pinkers böcker.

här kan du se ett föredrag om ämnet:

http://www.youtube.com/watch?v=ramBFRt1Uzk

12
Skriv svar