Ja må LotRO leva!

Medlem

Lägg upp en up to date bild på WoW dessutom för spelet ser inte ut så längre.


signatur

Watashi no namea wa The Mappen desu.

Medlem

Har spelat Lotro från och till sen det släpptes, dock var det längesen jag spelade det senast. Har faktiskt inte provat Mines of moria än, är det värt att lägga på en sub för att testa det?

Medlem
Skrivet av Hoppsan:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hoppsan:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Hoppsan:

Har lirat eländet, det är alltför likt wow så man tröttnade fort.

Öhm, vart är det likt WoW? Båda är MMORPG är det där likheten kommer in?

Det är alltför likt grafiskt helt enkelt, kändes som om man lirade wow i ny miljö, boring helt enkelt.

Nu är du tyvärr ute och cyklar helt, rent grafiskt sett finns det 0 liknelser mellan WoW i varken design, grafik, textur, animation eller världen.

WoW:
http://www.the-nextlevel.com/previews/pc/world-warcraft/world...

LOTRO:
http://img12.imageshack.us/img12/4926/screenshot00199.jpg

Var är liknelsen?

lol, du är rolig du, ta en en närbild på ett berg och jämnför med några som rider i snölandskap.

ta liknande miljöer så tycker iaf jag att både träd och miljöer påminner om wow, och då jämnför man med samma årstid och miljö, och inte jämnför meden closup på ett berg och snö

Men wtf om LOTRO är likt, det är skapat efter Tolkiens böcker och miljöerna är från böckerna, om det är något som är fel då så är det WoW som coppat från Tolkien (vilket Blizzard inte gjort hur som helst). Det är fan samma i alla spel, sluta klaga det är inte likadana spel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Guild wars fyller också år, 4 faktiskt. Ingen nyhet för det? :<


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

whatever.

jag har iaf lirat båda, och det är för lite omväxling för att vara roligt att lira lotro.

Men gråt nu inte för det, det är min åsikt.

Min kommentar är ungefär som att se på en recension där någon sågar ett spel som många gillar.
Inget att bry sig om.

Att man gnäller är egentligen mest att man är bitter över det klena utbudet av större variation i mmo spel, det är mest hack och slash i medeltiden,
swg har ju sony sabbat, och eve online har man visserligen inte provat, men där är man mest ute i rymden och flyger runt ?

*suck* kommer det inga mmo som är någorlunda nyskapande ?

Medlem
Skrivet av Hoppsan:

*suck* kommer det inga mmo som är någorlunda nyskapande ?

Nyskapande vet jag inte riktigt om det kommer bli, men det kommer åtminstone skilja se en hel del gentemot de MMORPG som finns där ute nu. Och det spelet heter #Earthrise.

Ang. LotRO så anser jag att det är ett riktigt mysigt spel. Skulle jag ta upp något MMO igen i dagsläget så skulle det nog var LotRO. Bra community, bra gameplay, bra lore (vad annars?) och, ja... Rent allmänt roligt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

<3 Collectors Edition + Lifetime subscription


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Sagan om Ringen är världens bästa sak någonsin skapat. Kanske skulle prova på detta spel.

Lotr böckerna är min bibel och Tolkien min Gud.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

GRATTIS LOTRO! Önska er lycka till med nuet!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Nej tack till levla, redan gjort det ett par hundra ggr i wow. *pukes*

Medlem
Skrivet av Fenix:

<3 Collectors Edition + Lifetime subscription

Samma här, spelat sedan start och det är fortfarande kul

Längtar efter nästa bok och expansionen som troligen kommer i slutet av året


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av TysN:
Skrivet av sutten:
Skrivet av MKultra:

ja man kanske skulle testa det igen, spelade till level hm 37 typ för något år sen, tyckte det var hyffsat skoj faktiskt.

Tog hem WAR precis (10 dagars trial) och det är riktigt fult faktiskt (WoW hade mycket snyggare animationer och art design), kan man leva med den fula grafiken är det säkert okej.

War's styrka är i PvPn där enligt mig kickar iaf WoW från tronen.
de stora RvR striderna man kan få till e riktigt sweet

War för pvp
LotrO för PvE
WoW för alla polare lirar de än...

WARs PvP är dock SJUKT obalanserad, inga klasser stämmer överrens och det finns knappt några som bryr sig om att få till teamplay i laget.

WARs pvp var obalanserad i början men det är mycket bättre nu så du kan ej ha spelat det på senaste tiden

Medlem

Tror det finns en orsak till att vissa av dessa spel inte har så många spelare och det är att spelutvecklarna satsar för mycket på grafiken och gör ett MMORPG med jätte nice grafik som dock gör så att de får färre spelare då många inte har en så pass bra dator att kunna köra dessa spel på. Det är säkert en orsak till varför WoW har så många spelare för att spelet inte kräver en über ny dator. Man behöver knappast lägga ut 25,000kr för att maxa WoW (summan var överdriven men ändå). Hur många är det nu på WoW ungefär 13 miljoner spelare eller något, hur pass många spelar LOTRO som ser fett nice ut och verkar vara ett bra spel, skulle nog köpt det i stället för WAR (Som rent av sög, fantasilöst). Då hade jag haft 2 roliga spel, med 2 olika Orcer och inte gröna som jag har tröttnat på. Fast nu kör man ju som Blood Elf's som är coolaste alverna någonsin tycker jag. Men om spelutvecklarna skulle satsa mindre på grafiken och mer på innehållet skulle nog WoW få större konkurens. Men det vill jag inte ha för jag spelar ju WoW och vill att det ska finnas kvar för alltid.

Mount Combat vill jag se mer av i alla MMORPG spel, Nu har ju WoW det också. Dock är det under utveckling fortfarande men man får testa i Argent Tournment.

vet inte riktigt vad LOTRO har kan någon gå igenom det, finns det många olika items, armors och annat kul. Vad finns det helt enkelt. Är världen stor/liknande som den i WoW i storlek och uppbyggnad då alltså. Tillskillnad verkar LOTRO innehålla mer fantasi än vad War gjord där allt ser likadant ut vart man än går och hittar. Hoppas verkligen på att LOTRO har mer som WoW har många olika saker.

Men det finns inget som kan slå detta: ICECROWN CITADEL. Det är den mäktigaste sevärdigheten i MMORPG världen.

Förresten någon som vet om det finns fusk till Slaget om Midgård 2?.

Hoppas verkligen det inte är lika fantasi fattigt som War. Finns det äns mounts i War? För i LOTRO engligt screens så finns det mounts i LOTRO, tänkte bara i fall man kunde hitta något som War verkligen sakna.

Men nog väcker WoW en mer Estetisk kännsla över sin grafik i jämnförelse mot andra MMORPG spel. War därimot väcker en spykänsla. Och LOTRO ser ut som ögongodis.


signatur

Watashi no namea wa The Mappen desu.

Medlem

Lotro är knappast ett mycket krävande spel, men är rätt så säker på att det inte finns mounts..


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av The Mappen:

Men det finns inget som kan slå detta: ICECROWN CITADEL. Det är den mäktigaste sevärdigheten i MMORPG världen.

Då har du inte varit och besökt lorien och moria i dx10


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nä det har jag inte, vilket är synd. Får nöja mig med IceCrown tills jag har råd att skaffa LOTRO eller testa gratis grejen i 10 dagar vilket jag först måste se till att jag har tid för. Lite mycket prov just nu innan sommaren. Men det kanske finns någon bild på det någonstans. Känner mig så nördig att jag har IceCrown som bakgrund på datorn. Tror jag ska sluta spela War vilket får det att kännas verkligen som ett dumt köpt slöseri på pengar. LOTRO verkar vara trevligare. Blir ett test när jag har tid för det.

Undra vilket MMORPG spel som blir först med 3D vatten. Men hade inte Blizzard sagt något om ett nytt MMORPG spel, ganske tyst om det men det är likt Blizzard. Hoppas det har 3D vatten XD och hoppas på StarCraft Online.

Blir lite många MMORPG spel man vill ha LOTRO och förhoppningsvis kommer StarCraft Online också. Känner hur plånboken dör. Äh få se först om StarCraft inte blir något då får LOTRO bli köpet. kanske dörjer några år men det får det allt göra.

Alltså så finns det 3 mätkiga sevärdigheter i MMORPG världen, IceCrown Citadel och Lorien samt Moria. War har ZERO sevärdigheter.


signatur

Watashi no namea wa The Mappen desu.

Medlem

Skulle vilja testa ett MMO-spel men tycker det är tråkigt att man ska behöva betala pengar för att få spela när man redan har köpt det. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Hoppsan:

*suck* kommer det inga mmo som är någorlunda nyskapande ?

Den som uppfinner en paus funktion i ett mmo vinner! 8)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Jag har kört Gw, wow, pirates of the burning sea och just nu, war.

Gw: Fin grafik, snygga animationer och fina miljöer. MEN animatinerna när dem går är så fula så det inte är sant. Dem hoppar på tå! Sen blir det ganska tråkigt i längden. 3/5

WoW: JAg tyckte det var magiskt första gångerna jag spelade det på trial ( innan bc ). Några månader efter hade bc kommit ut, och jag bestämde mig för att önska mig wow. Men när jag började spela "på riktigt" tyckte jag wow var fösrstört, fortfarande så gillar jag wow, men inte alls samma känsla som innan bc. 4/5

Pirates of the burning sea: Körde det här under påslovet och jag älskade det. Kom till ett skönt guild, och vi bara seglade ut och gjorde det som piraterr gjorde bäst. Dem som vill testa något nytt, testa potbs. Potbs har den bästa ekonomidelen någonsin i mmo-världen.
Men, man känner att utvecklarna inte har mycket pengar, och att städerna ser likadana ut.
Sen var det inte många som spela heller. 4/5

War: Fick jag för några veckor sedan, efter att ha testat trialen (naturligtvis). Jag måste säga att det här är det bästa mmo;t.
Enormt skön pvp, roliga quest, väldigt roliga klasser. Sen känslan (jag syftar på empire vs chaos ) att man ständigt är belägrad av en ond styrka.
War lyckas bygga fram en slags "vinnaranda" som inte finns i något annat spel.

Greenskins är bara komiska. Darkelfes...dem är så späda och nätta så dem känns som luft mot min hammare.:P

Chaos har jag ingen övers för. Dem är bara onda och finns bara här för att förstöra för andra varelser.

Som ni ser pratar jag inte ens om dem negativa sakerna, för de som finns är så små så de inte är varda at tas upp. 5/5

Ps. Mitt namn är Farbrormelker på karak-azgal:D

Medlem

Lusen, varför skrev du om detta i denna tråd?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Lotro är knappast ett mycket krävande spel, men är rätt så säker på att det inte finns mounts..

-_________________- klart det finns mounts !!!

Man kan köpa häst i lvl 35 , och gätter inne i moria

Medlem
Skrivet av Flani:
Skrivet av Godnoken:

Lotro är knappast ett mycket krävande spel, men är rätt så säker på att det inte finns mounts..

-_________________- klart det finns mounts !!!

Man kan köpa häst i lvl 35 , och gätter inne i moria

Aja, trodde det bara fanns så att man kunde köpa så en häst skjutsa en till ett annat ställe lolz..


signatur

Wai

Medlem

Läste att någon tyckte att LOTRO är alldeles för likt WoW grafiskt. Måste erkänna att jag tvivlar på att den personen ens spelat LOTRO. Helt olika grafisk uppbyggnad, samt DX10 och Tolkien miljö ger helt annorlunda upplevelser. Här kommer ett par screenshots:

[http://img5.imageshack.us/img5/3143/lotro2.jpg]
[http://img5.imageshack.us/img5/3628/lotro3.jpg]


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Läste att någon tyckte att LOTRO är alldeles för likt WoW grafiskt. Måste erkänna att jag tvivlar på att den personen ens spelat LOTRO. Helt olika grafisk uppbyggnad, samt DX10 och Tolkien miljö ger helt annorlunda upplevelser. Här kommer ett par screenshots:

[http://img5.imageshack.us/img5/3143/lotro2.jpg]
[http://img5.imageshack.us/img5/3628/lotro3.jpg]

Najs sköld

Inaktiv
Skrivet av Godnoken:

Lusen, varför skrev du om detta i denna tråd?

För att det börjades diskuteras, nyskapande, och som du ser har flera kommit med synpunkter på dem olika spelen, så varför inte?

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hoppsan:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hoppsan:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Hoppsan:

Har lirat eländet, det är alltför likt wow så man tröttnade fort.

Öhm, vart är det likt WoW? Båda är MMORPG är det där likheten kommer in?

Det är alltför likt grafiskt helt enkelt, kändes som om man lirade wow i ny miljö, boring helt enkelt.

Nu är du tyvärr ute och cyklar helt, rent grafiskt sett finns det 0 liknelser mellan WoW i varken design, grafik, textur, animation eller världen.

WoW:
http://www.the-nextlevel.com/previews/pc/world-warcraft/world...

LOTRO:
http://img12.imageshack.us/img12/4926/screenshot00199.jpg

Var är liknelsen?

lol, du är rolig du, ta en en närbild på ett berg och jämnför med några som rider i snölandskap.

ta liknande miljöer så tycker iaf jag att både träd och miljöer påminner om wow, och då jämnför man med samma årstid och miljö, och inte jämnför meden closup på ett berg och snö

Du är bra rolig du, det där ÄR ett berg i WoW, och det där är ett berg i LOTRO, båda i snölandskap, den som är rolig är du, sluta trolla.

Anledningen att gräslandskapen är liknande i design är för att WoW tagit enorm mycket inspiration från Lord of the rings böckerna, men det betyder inte alls att grafiken är likadan. Finns mycket mer än träd i spel.

WoW är och kommer alltid vara directX 9, det är ju bra... dem har ju knappt uppdaterat grafiken så mycket på dem 5 åren det har funnits... medans LotRO är på directX 10 och håller på att uppdateras till directX 11 så grafiken är inget mer och säga än att LotRO faktist har snyggare grafik(om man nu har en bra dator som klarar ultra high) och appropå LotRO, så tänkte jag börja igen, om på nytt... Vilken server rekommenderar ni?;)

12
Skriv svar