Men of War
Andra världskriget - historiens värsta krig och kanske den mest uttjatade inspirationskällan för digital underhållning. Strategispelen är inga undantag och denna gång är det Best Ways Men of War som fyller på kvoten.
#soldiers-heroes-of-world-war-ii
Haha, röstskådespeleriet är faktiskt ruskigt jävla sämst, men att spelet är helt jävla awesome väger upp det tiofalt
Bra recension!
Jag skulle faktiskt ge det 4 och en halv 5. Riktigt bra spel!!
Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS ROG 4090 , 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 15 Pro// iPad Pro Air m1 /Monitor Samsung G8 Oled / TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65
Soldiers: Heroes of WWII är helt sanslöst underbart, gillar man det kommer man garanterat att fastna för detta. Men jag instämmer att rösterna är helt åt helsike dåliga, bland de sämsta jag varit med om. Men i övrigt är spelet riktigt skoj. Även multiplay är grymt underhållande.
Köpte detta i Mars , jävligt bra spel må jag då säga, förutom som sagt rösterna. Det som inte nämns särskilt mycket i denna recension är fysiken, vill inte klaga men recensenten kunde kanske sagt att fysik motorn är helt enorm pröva er bara fram så märker ni hur rikoschetter osv allt studsar helt naturligt, penetrerar helt korrekt osv... du kan skjuta en hangranat i en soldats hand tex eller en flamethrower kit på ryggen kan träffas av tex en rikoschett och få hela gubben att explodera vilket i sin tur sätter eld byggnader / miljö.
Varför är det aldrig någon som kommer ihåg Faces of War från samma utvecklare? Det borde väl vara så att Men of War är uppföljaren till Faces of Wars!?
Ta en titt: http://www.fz.se/artiklar/20060926/faces-of-war/
Hell Tengil, vår befriare!
Lite sak fel i recensionen är det allt, tex så är det knappast 20 banor per land i kampanjerna, snarare 7-10, sen är inte japanerna spelbara ännu (blir det nästa patch)
Låter nästan lite som om det är betan som är recenserad.
Och är det det bästa RTS recensenten spelat på många år borde väl betyget vara högre? Eller?
passande betyg! MoW är helt otroligt kul och varierande specielt i MP
synd att utvecklarna valde skumma föreläggare och att det är svårt att hitta spelet i länder som sverige
utvecklarna har också drabbats av ett problem med att släppa en MP/SP patch som drar samman alla olika versioner av spelet som alla föreläggare har så alla kör med samma version, vi ivriga fans har väl väntat 2 månader eller något på en patch som blev utlovad varje vecka
men jag ska inte klaga för mycket då spelet är helt underbarnt, absolut bästa WW2 strategin hittils
Lite sak fel i recensionen är det allt, tex så är det knappast 20 banor per land i kampanjerna, snarare 7-10, sen är inte japanerna spelbara ännu (blir det nästa patch)
Låter nästan lite som om det är betan som är recenserad.
Och är det det bästa RTS recensenten spelat på många år borde väl betyget vara högre? Eller?
Det är butiksversionen jag har testat. Allt är bara ett slarvfel. Japan kommer, precis som du säger, att inkluderas i en senare patch.
Tack för korrigeringen.
Varför är det aldrig någon som kommer ihåg Faces of War från samma utvecklare? Det borde väl vara så att Men of War är uppföljaren till Faces of Wars!?
Ta en titt: http://www.fz.se/artiklar/20060926/faces-of-war/
Klart man gör
CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB
Det blandar intensivitet och lite lättsammare krigsföring på ett övertygande sätt.
Här förstår jag det som att intensiviteten är något bra?
Sedan ser jag dock att intensiviteten ligger under minus. Lite förvirrande.
För övrigt en välskriven recension.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
Det blir märkligt att snacka om rösterna som "ett problem" när det verkligen förstör hela spelupplevelsen. Dessutom blir det otroligt märkligt att säga att ryssarna har känsla för detaljer när uppenbarligen ingen i teamet tycker att det är värt att lägga ner någon som helst ansträngning på skådespelet. Det måste väl finnas skådisar även i Ryssland? Man måste väl inte ta sin kompis kompis kompis franska kompis som kan lite engelska? nej, usch och fy för rösterna som förstör hela spelupplevelsen!
Det blandar intensivitet och lite lättsammare krigsföring på ett övertygande sätt.
Här förstår jag det som att intensiviteten är något bra?
Sedan ser jag dock att intensiviteten ligger under minus. Lite förvirrande.
För övrigt en välskriven recension.
Allt har sina för- och nackdelar. Ibland blir det lite för intensivt, t.ex. på andra banan i den ryska kampanjen.
Det blir märkligt att snacka om rösterna som "ett problem" när det verkligen förstör hela spelupplevelsen. Dessutom blir det otroligt märkligt att säga att ryssarna har känsla för detaljer när uppenbarligen ingen i teamet tycker att det är värt att lägga ner någon som helst ansträngning på skådespelet. Det måste väl finnas skådisar även i Ryssland? Man måste väl inte ta sin kompis kompis kompis franska kompis som kan lite engelska? nej, usch och fy för rösterna som förstör hela spelupplevelsen!
Utgivaren gjorde rösterna, utvecklarna hade tyvärr inget val.
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
Man kan spela upp till 16 spelare i multiplayer, men det
brukar gå ganska ryckigt och bli väl rörigt.
Det enda negativa i MP är väl att 90% av spelarna är ryssar
och e skriver inte gärna mycket på engelska mer än
"NATO bitch" eller liknande...
Lägg till mig som vän i spelet vet jag, smokingbobbey heter jag.
Man kan spela upp till 16 spelare i multiplayer, men det
brukar gå ganska ryckigt och bli väl rörigt.
Det enda negativa i MP är väl att 90% av spelarna är ryssar
och e skriver inte gärna mycket på engelska mer än
"NATO bitch" eller liknande...
Lägg till mig som vän i spelet vet jag, smokingbobbey heter jag.
Ännu en miss, vad fanken höll jag på med? Tack igen!
Det här är ett otroligt bra spel, blandar commandos och company of heroes på briljant sätt. Dock en varning till folk som inte gillar att pilla med sina enheter i EXTREM detalj. Skillnaden mellan spelen är att dom ökar med enheter i varje. Så gillar du att bara härja med en enda Tiger så köp det första spelet.
Håller med recensenten, bästa RTS på flera år, får en 4.5 av mig.
The definition of insanity?
Det här var ju helt otroligt bra, om man gillar Close Combat-spelen tex.
Jag personligen ogillade CoH då det kändes för overkligt, som ett Dawn of War som försökte leka "på riktigt". Det här var precis vad jag hoppades och mer där till. Underbart att ramma en utskjuten Sdkfz med sin KV1:a, och höra ett tydligt "nein!" -splash från tyskarna som sökte skydd bakom den, när den välte över dem...