I vilken butik köper ni era spel ?

Medlem

Från webhallen och discshop 8)


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv

Jag brukar alltid köpa mina spel i någon lokal butik.


signatur

[Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz][PSU: Hiper ATX 580W][RAM:Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024MB)][GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB]

Medlem

Nästan alltid på ebgames för jag har lite vänner som jobbar där.
Fick dock en grym länk av nosnos (<3) igår dör man kunde köpa spel från staterna. Köpte ut3 till ps3 där igår för 430 spänn inlusive frakt. Där kan det bli fler köp


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Nästan alltid på ebgames för jag har lite vänner som jobbar där.
Fick dock en grym länk av nosnos (<3) igår dör man kunde köpa spel från staterna. Köpte ut3 till ps3 där igår för 430 spänn inlusive frakt. Där kan det bli fler köp

låter spännande... du kan inte berätta vilken sidan var ??


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

nj
Medlem

Av alternativen så är väl CDON den butik jag handlat mest från den senaste tiden iaf tack vare låga priser, snabba leveranser och fri frakt.

Har handlat en hel del från Webhallen tidigare, men tycker dels att deras service blivit sämre med åren som gått, samt att de har blivit dyrare (även om man ofta kan göra rejäla fynd hos dem när de dumpar priserna på lite äldre spel). Även om Webhallens nya bonussystem för kunder är småtrevligt så är jag lite skeptisk till det, gjorde mitt senaste spelköp hos dem (för ~2 veckor sedan) efter att jag inte kunde hitta spelet i lager lokalt, och jag uppskattar inte helt 3-4 dagars väntan på att ett enda spel ska packas och skickas från dem bara för att jag inte råkar ha speedpacking, upplevde samma sak i höstas när jag handlade en annan småsak från dem.

Annars så är det en bunt gamla godingar som köpts till bra priser på Tradera det senaste året och inte så många nyköpta spel.

Medlem
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Budolicious:

Nästan alltid på ebgames för jag har lite vänner som jobbar där.
Fick dock en grym länk av nosnos (<3) igår dör man kunde köpa spel från staterna. Köpte ut3 till ps3 där igår för 430 spänn inlusive frakt. Där kan det bli fler köp

låter spännande... du kan inte berätta vilken sidan var ??

Jodå. Kan jag absolut göra
http://www.videogamesplus.ca/
Hava nöje


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

nj
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

så ingen bryr sig att dom kan fynda rejält på ställen typ eb games eller game ?
själv så köper man ofta beganade spel där, och dom är ju som nykvalietet fast för nästan halva priset.
och är det ingen som lämnar in spel i inbyte, även spel som man supertröttnat på ?

När jag är i stan så brukar jag kolla lite bland begagnathyllorna hos EB och/eller GAME (även Åhlens diverse fyndlådor), och jag har gjort en del fynd bland dessa. Även om de i en hel del fall är billiga, så kan de ta ut löjliga överpriser på begagnade spel för den delen.
Sett spel som kostat 150-200kr mer begagnat hos tex GAME än vad nypriset hos tex Webhallen/CDON legat på, har knappt kunnat hålla mig för skratt vid sådana tillfällen.

nj
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

mjo, finns det inga mer butikskedjor som enbart säljer spel i butik ?
tycker det är så tråkigt att köpa prylar över nätet.

Stormarknader (COOP Stormarknad, Ica Maxi, etc) kan ha hyllor där man ibland gör fynd med, större kedjor som säljer lite allt möjligt i viss mån (Åhléns tex) eller bok-/musikaffärer kan man ibland hitta spel hos.
Även butiker som Rusta kan ha någon låda med gamla spel som säljs för runt en hundring, ibland finns det guldkorn att hitta där med.
Dock så är det nog inte så gott om renodlade spelbutiker om det inte handlar om just EB Games (eller ja, GameStop som de verkar heta numera), GAME eller någon av butikerna man annars beställer från.

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Budolicious:

Nästan alltid på ebgames för jag har lite vänner som jobbar där.
Fick dock en grym länk av nosnos (<3) igår dör man kunde köpa spel från staterna. Köpte ut3 till ps3 där igår för 430 spänn inlusive frakt. Där kan det bli fler köp

låter spännande... du kan inte berätta vilken sidan var ??

Jodå. Kan jag absolut göra
http://www.videogamesplus.ca/
Hava nöje

ty man


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

12
Skriv svar