Se Mafia II i aktion

Robot
Medlem
Se Mafia II i aktion

Skulle vara kul att se en video från PC-versionen istället, tyckte att det såg handikappat ut med handkontrollstyrning och stora hitzones.
Men för övrigt så ser det bra ut, bara de inte lägger in nåt korkat autohealsystem.

Medlem

Vart fan är alla hylsor som skall flyga ur vapnen dom skjuter?? Vad fan?? Är det en censur för det eller??

Ser ut att bli ett mästerverk lika som första spelet! Kommer aldrig glömma det spelet! Underbart!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Förbannat vackra ljus och färger i i sista scenen med biljakten.

Medlem

Bara dom inte har skippat realismen för mer action. Orkar inte med ett till gangster spel där man måste döda halva stan för att ta sig ett kvarter.

Det första Mafia spelet hade lagom många fiender och skön story, hoppas på mer av de samma i tvåan.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vart fan är alla hylsor som skall flyga ur vapnen dom skjuter?? Vad fan?? Är det en censur för det eller??

Ser ut att bli ett mästerverk lika som första spelet! Kommer aldrig glömma det spelet! Underbart!

Hylsor från pistolerna så det är väl bara inte klart till automatvapnen.

Dagbladet.no först? : D

Ser ut att bli vad GTA 4 misslyckades så fatalt med.

Medlem

Mafia ligger lätt på min Top 10 lista. Snälla låt tvåan bli bra.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Skulle vara kul att se en video från PC-versionen istället, tyckte att det såg handikappat ut med handkontrollstyrning och stora hitzones.
Men för övrigt så ser det bra ut, bara de inte lägger in nåt korkat autohealsystem.

Var ju autohealsystem.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ser bra ut, solklart köp då jag missade att köpa ettan även fast det är ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat igenom!

Inaktiv

Seriöst ta skydd bakom ett bord som skyddar mot en Tommy Gun? Fan vad lite damage Tommy gun verkar göra också nej de har lite saker att konfigurera.

Medlem

Mafia 2 får nog svårt att bli bättre än det första som utan tvekan haft den bästa spelstoryn någonsin. Men man kan ju alltid hoppas. Av trailern att döma ser det ju minst lika bra ut som ettan.... hmm, mna kanske skulle installera ettan och lira lite


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Seriöst ta skydd bakom ett bord som skyddar mot en Tommy Gun? Fan vad lite damage Tommy gun verkar göra också nej de har lite saker att konfigurera.

Hollywood 8)

Medlem

Jag tror ju att de måste prestera lite bättre för att slå häpnaden över ettan, detta verkar tyvärr lite "konsolifierat/fördummat"... i dont blame them, men ja... vad ska man säga, om det är det i slutändan så är det oerhört trist.
Men jag håller förhoppningen på tomgång så länge


signatur

Retro.

Medlem

Den enda saken som jag vill smågnälla lite på just nu är just realismen som Mack tog lite snabbt upp innan i de tidigare kommentarerna.
Tänkte specifikt på själva biljakten, när de svänger bilen under hög fart så känns det som att bilen är fastspänd på en modellbilbana med räls. Känns lite konstigt enligt mitt tycke.
Bilen sladdade inte en ända gång och inte ens när de bromsade in kraftigt kom det ingen rök eller däckspår från däcken.
Inga iväg flygande hylsor, avgaser från bilarna osv...
(I jämförelse med tex GTA IV).
Bara lite andra smådetaljer som kan vara kul att ha med som höjer realismen lite mer.

Detta kan kanske bero på att de inte vill visa upp alla godsakerna eller så kanske det skall vara så.
Men hur som helst så hoppas jag på att spelet blir lika bra som 1:an eller tom bättre än 1:an (för det vill man ju alltid uppnå

Jag hoppas bara på att de släpper en HD version på trailer videorna sen.

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Pliskin:

Skulle vara kul att se en video från PC-versionen istället, tyckte att det såg handikappat ut med handkontrollstyrning och stora hitzones.
Men för övrigt så ser det bra ut, bara de inte lägger in nåt korkat autohealsystem.

Var ju autohealsystem.

Var det?
i så fall är det ett steg tillbaka från ettan, men visst, det är väl för att blidka konsolkidsen som annars blir frustrerade när gubben i spelet får akut blyförgiftning.

Medlem

Bör man ha spelat ettan? Är det mycket story och så?


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Bör man ha spelat ettan?? JA! Inte för att det har något med denna story att göra men utan för att det är ett av världens bästa spel!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Såg inte direkt lockande ut.

Medlem

Jag gillade 1:an, tills att man kom till racebanan och aldrig klarade av att komma först, trist, men så var det med det spelet. 2:an ser OK, men vad är det som är så revolutionerande? Snyggt, javisst, men sedan då...

Medlem

ser jätte bra ut


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Ser ut att bli lika konsolfördummat som GTA4.

Ser inte så brutalt ut heller, var e maffia känslan? Räcker inte med en thompson o lite fula gammla bilar.

Bilkänslan/fysiken påminer mest om ett activision value spel.
Men det som lever får väl se.

Medlem
Skrivet av depthless:

Jag gillade 1:an, tills att man kom till racebanan och aldrig klarade av att komma först, trist, men så var det med det spelet. 2:an ser OK, men vad är det som är så revolutionerande? Snyggt, javisst, men sedan då...

Det vet du när du klarat HELA spelet. Och endast då. Finns en patch för race-uppdraget som gör det lättare.

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Seriöst ta skydd bakom ett bord som skyddar mot en Tommy Gun? Fan vad lite damage Tommy gun verkar göra också nej de har lite saker att konfigurera.

att du inte reagera på att han putta ut en gubbe genom fönstret där med?
försökt hoppa genom ett fönster, tro mig du kommer misslyckas med det också.

Att hitta fel i ett spel som visar en tidig video gör inte er till tuffa eller på nå sätt fräcka, och försök inte lura nån med att ni skulle veta bättre än spelutvecklaren hur man gör bra spel.

Inaktiv

Det ser lite tafatt ut. Som någon sa, så ser det kolsolifierat. Koncentrerat på hjärndöd aktion och mellansekvenser. Jag kommer att spela detta på PC tror jag. Har en 360, Men det känns på något sätt bättre att lira detta på en PC.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av kraaa:

Seriöst ta skydd bakom ett bord som skyddar mot en Tommy Gun? Fan vad lite damage Tommy gun verkar göra också nej de har lite saker att konfigurera.

att du inte reagera på att han putta ut en gubbe genom fönstret där med?
försökt hoppa genom ett fönster, tro mig du kommer misslyckas med det också.

Att hitta fel i ett spel som visar en tidig video gör inte er till tuffa eller på nå sätt fräcka, och försök inte lura nån med att ni skulle veta bättre än spelutvecklaren hur man gör bra spel.

Varför skulle det inte gå att hoppa ut genom ett fönster?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ettan är ett av mina absoluta favoritspel någonsin, så ser sjukt mycket fram emot detta. Dock vart jag inte speciellt exhalterad av det här videomaterialet. Tror likväl att spelet kommer bli en höjdare, den som lever får se.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av TruB:
Skrivet av kraaa:

Seriöst ta skydd bakom ett bord som skyddar mot en Tommy Gun? Fan vad lite damage Tommy gun verkar göra också nej de har lite saker att konfigurera.

att du inte reagera på att han putta ut en gubbe genom fönstret där med?
försökt hoppa genom ett fönster, tro mig du kommer misslyckas med det också.

Att hitta fel i ett spel som visar en tidig video gör inte er till tuffa eller på nå sätt fräcka, och försök inte lura nån med att ni skulle veta bättre än spelutvecklaren hur man gör bra spel.

Varför skulle det inte gå att hoppa ut genom ett fönster?

Tror han menar för att fönster är bra mycket mer stabila än vad man kan tro. Then again det här är ju 30 (eller 40?)-talsfönster och inte samma fönster vi växt upp med. Men som han sa, han man slängt en man på det där viset hade han antagligen bara studsat i fönstret idag. Känns lite knitpick dock och inget jag tänkte på.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

najs!!


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Inaktiv

Vidriga vapenljud.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag känner på mig att det här kommer att bli något EPIC! Det borde bli bättre än första spelet fast då kommer jag att tänka på Far Cry 2 som också hade skit snygg grafik och såg bra ut på film vi får hoppas att inte Mafia 2 ska hamna i den kategorin.


signatur

I got a Goldenshower.

123
Skriv svar