Demigod dukar under för piraterna

Robot
Medlem
Demigod dukar under för piraterna

Haha XD, mysigt

Medlem

Dåligt att dom som köper spelet inte ska få spela online bara för att folk laddar ner och försöker spela online med en piracy kopia. Har någon testat spelet btw?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

102 000 dumma personer och försöker spela online med ett piratkopierat spel.

Medlem

Spelet är sjukt roligt när man väl lyckas spela, för övrigt är connections mycket bättre nu men fortfarande lite skakigt.

Keff: Spelet kollade efter updates vid startup oavsett om du hade piratat det eller ej, de kan inte spela online.

Medlem

Detta spel har jag fan missat helt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Är det inte så att detta spel saknar DRM? I så fall kan vi snacka om hyckleri från piraternas sida.

Inaktiv

Notera anslutningsförsök, det lär ju vara samma personer som gjort ett par försök innan de gett upp.

"Är det inte så att detta spel saknar DRM? I så fall kan vi snacka om hyckleri från piraternas sida." Hur tänkte du nu, du får gärna utveckla. Lycka till.

Medlem

Sorgligt samhälle vi lever i nuförtiden.

Medlem

Och här sitter vi med IPRED :evil:


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Inaktiv
Skrivet av semjonov:

Notera anslutningsförsök, det lär ju vara samma personer som gjort ett par försök innan de gett upp.

"Är det inte så att detta spel saknar DRM? I så fall kan vi snacka om hyckleri från piraternas sida." Hur tänkte du nu, du får gärna utveckla. Lycka till.

Jag menar att många som laddar spel ner säger att de gör det för att de inte orkar med allt DRM osv. Detta är ju ganska förståeligt.

Men nu kommer det ett spel som inte har något skydd och ändå laddar folk ned det. Otacksamt mot utvecklaren/utgivaren som vågar ta bort dessa skydd.

Medlem

Nja stämmer inte riktigt, de snarare tjänar på att inte ha DRM, spelet kommer bli piratkopierat oavsätt vad, DRM har som sagt va ingen påvärkan förutom att det förvärrar för de som köpt spelet legalt. Så de som köpt spelet ska vara mycket tacksamma att de sluppit DRM skiten.

Utöver det så är jag lite fundersam varför de inte skickade med CD keys för att kunna spela online, det hade löst deras prestanda problem och säkert fått ett antal till att köpa spelet efter de testat det i SP och tyckt om det.

(Finns ju förövrigt inget demo... )

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Jag menar att många som laddar spel ner säger att de gör det för att de inte orkar med allt DRM osv. Detta är ju ganska förståeligt.

Men nu kommer det ett spel som inte har något skydd och ändå laddar folk ned det. Otacksamt mot utvecklaren/utgivaren som vågar ta bort dessa skydd.

Precis så tänkte jag med, trots att jag är pirat själv. Jag tänker däremot inte utveckla desto längre, med risk för att bli en verbal pricktavla.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Jag laddar ner för att testa ett spel, om jag sedan tycker om det så köper jag det, men då har det inte blivit att man spelat mycket på PC längre, blir mer konsol spelande

Brukar spela mest online spel ändå så det blir att man måste köpa det om man tycker om det ^^

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Utöver det så är jag lite fundersam varför de inte skickade med CD keys för att kunna spela online, det hade löst deras prestanda problem och säkert fått ett antal till att köpa spelet efter de testat det i SP och tyckt om det.

(Finns ju förövrigt inget demo... )

Man behöver en giltig cd-key för att spela online. Problemet var att spelet alltid sökte efter uppdateringar vid launch. Piraterna kan för övrigt inte uppdatera spelet och belastar nu därför en annan server. StarDock erkänner att dom gjorde en miss när dom inte räknade med så många användare.

Spelet är riktigt kul även om det fortfarande tar några minuter att få igång en större match.

Medlem

http://forums.demigodthegame.com/347467

Some clarifications

I’ve seen a lot of news articles this week and a lot of confusion about what occurred this week. The issue isn’t terribly complicated.

Ars Technica had a good article that describes what happened. But still, a lot of people seem to think warez users are able to play multiplayer games. No, they can’t. Even the retail box has a serial # in it that users have to use and be validated to play online. What brought down servers was a lot more benign than that. It was the HTTPS requests to inform users if there was a new version along with checking the community features for info (friends lists, chat channels, etc.) and things like that. Things like that are pretty piddly. It’s only when you get a ton of users doing that at the same time that it becomes a problem as we saw.

But here’s the thing: While piracy is annoying, you can’t blame piracy for this problem. Let’s face it, there’s plenty of data out there about how many pirated games are being played. We should have looked at that. We assumed since Sins of a Solar Empire and Galactic Civilizations, both of which sold extremely well and got great reviews, that the # of pirated copies of Demigod in use would probably be in the same ballpark, maybe twice as much. But had we looked at what other publishers have said, we would have known that it’s not unusual for there to be hundreds of thousands of warez copies in use. And if we had, we could have simply had the retail version not have any HTTP calls in it and instead just had an update button on the main menu to check for updates and voila, problem solved.

The second misconception is the argument that because Demigod’s retail version is heavily pirated that it costs massive sales. But that, again, puts the blame on the wrong parties. If you want to talk about the horrible multiplayer experience on launch day, well, that’s our fault because of what I said above. If you want to say that the horrible day 1 multiplayer experience resulted in negative game reviews which will seriously damage the game’s sales then I say again, that’s our fault too because of what I said above OR we could have just sent out the review copies on release day (Tuesday) and reviewers wouldn’t have had it until Thursday by which point the problem had largely been resolved and the review scores would have been fine. But in either case, it’s still our fault.

Medlem

Gamestop började sälja det 5 dagar i förväg, vilket ledde till att det kom ut på piratebay.

Sen måste jag lägga till att de som piratat spelet kommer in i fel IRC kanal nu när de använder chatten ingame, men det visar sig att många går vidare efter singleplayer och köper spelet.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sorgligt samhälle vi lever i nuförtiden.

För att?

Avstängd

Funderar på att köpa detta väntar nog lite till och ser om det kommer igång...

Medlem

Demigod
Ärligt köpt kopia: 18,000 st
Torrent Downloads: 102,000 st

Konstigt att man vill stänga siter som PB o.dyl. not...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

är fett sugen att köpa detta spel


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Ett enkelt cdkey check hade ju löst problemet som alla andra spel oftast har.. då kvittar det om du tankat, du kan inte köra online med dom som köpt det.

Skrivet av Sito:

Demigod
Ärligt köpt kopia: 18,000 st
Torrent Downloads: 102,000 st

Konstigt att man vill stänga siter som PB o.dyl. not...

Jag är mer förvånad över att bolagen inte skulle vilja satsa mer på online-försäljning och vilja bli det lagliga alternativet till TPB.

Medlem
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av semjonov:

Notera anslutningsförsök, det lär ju vara samma personer som gjort ett par försök innan de gett upp.

"Är det inte så att detta spel saknar DRM? I så fall kan vi snacka om hyckleri från piraternas sida." Hur tänkte du nu, du får gärna utveckla. Lycka till.

Jag menar att många som laddar spel ner säger att de gör det för att de inte orkar med allt DRM osv. Detta är ju ganska förståeligt.

Men nu kommer det ett spel som inte har något skydd och ändå laddar folk ned det. Otacksamt mot utvecklaren/utgivaren som vågar ta bort dessa skydd.

Det handlar inte om DRM. Jag vill testa spelet inna jag köper den för 400kr. Jag har laddat ner Ddemigod, spelat i ungefär 30 minuter och tagit bort det. Det är inte värt pengarna helt enkelt. Nuförtiden gör utvecklarna kassa spel för att sedan gnälla att alla laddar ner spelet. See my point?

Medlem

Det handlar inte om DRM. Jag vill testa spelet inna jag köper den för 400kr. Jag har laddat ner Ddemigod, spelat i ungefär 30 minuter och tagit bort det. Det är inte värt pengarna helt enkelt. Nuförtiden gör utvecklarna kassa spel för att sedan gnälla att alla laddar ner spelet. See my point?[/quote]

Det om att testa kan jag hålla med om, gör gärna jag med. Men där finns många utvecklare som gör bra spel, och blir ändå otroligt piratkopierade.:P

Inaktiv
Skrivet av Rolle:

Det handlar inte om DRM. Jag vill testa spelet inna jag köper den för 400kr. Jag har laddat ner Ddemigod, spelat i ungefär 30 minuter och tagit bort det. Det är inte värt pengarna helt enkelt. Nuförtiden gör utvecklarna kassa spel för att sedan gnälla att alla laddar ner spelet. See my point?

Okej, har väl inget emot att folk testar spelet innan de köper det, men varför skulle folk betala för ett spel de redan laddat ner? Verkar poänglöst, såvida det inte finns en bra onlinedel då.

Sen är det ju inte direkt så att kvalitet alltid säljer. Även bra spel piratkopieras.

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Okej, har väl inget emot att folk testar spelet innan de köper det, men varför skulle folk betala för ett spel de redan laddat ner? Verkar poänglöst, såvida det inte finns en bra onlinedel då.

Sen är det ju inte direkt så att kvalitet alltid säljer. Även bra spel piratkopieras.

Eller så är alla pirater inte hjärtlösa svin utan vill stödja de företag som faktsikt gör bra spel;)
Och även om bra spel självklart kopieras så tror jag att de även säljer mer bland "piratskaran" än vad ett dåligt spel hade gjort...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Måste medge att jag laddade ner spelet och testade det. Letade efter demo på hemsidan men hittade inget och 40$ kändes lite dyrt för någon som kan vara skit. Körde två skirmish spel innan jag avinstallerade och tog bort spelet.

Spelet kan nog vara värt att köpa vid ett senare tillfälle när det finns fler demigods och kartor plus om de optimerat det bättre. Personligen fick jag väldigt snabbt dålig prestanda när det hände mycket samtidigt, detta trots att jag sänkt grafikinställningarna och har en dator som klarar av recommended med god marginal.

Inaktiv
Skrivet av Sito:

Demigod
Ärligt köpt kopia: 18,000 st
Torrent Downloads: 102,000 st

Konstigt att man vill stänga siter som PB o.dyl. not...

Det betyder inte att dom 102,000 st hade köpt spelet om inte torrent alternativet fanns... Sen så lär väll kanske några av dom 102,000 köpa spelet för online delen efter att ha fått testa på det.

Skriv svar