Will Wright lämnar EA

Medlem
Will Wright lämnar EA

Hur kommer det sig att det här fick aktien att gå upp? Avhopp är väl knappast bra, även om EA är delägare i det nya?


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Hur kommer det sig att det här fick aktien att gå upp? Avhopp är väl knappast bra, även om EA är delägare i det nya?

Aktiemarknaden "works in mysterious ways".

Hur som helst så har han kanske mer fria händer nu? Vet iof inte hur fritt han har haft det under tiden på EA.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

hoppas något kul spel kommer från detta då.

Medlem

Nu lämnar han ju inte EA.. EA äger 50% av den nya studion så det lär fortfarande va EA som släpper hans spel och marknadsför dem

Antikvitet
Skrivet av Kerrai:

Nu lämnar han ju inte EA.. EA äger 50% av den nya studion så det lär fortfarande va EA som släpper hans spel och marknadsför dem

Om du läser hela nyheten och inte bara rubriken så ser du att det är precis vad som står.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

"Byter jobb bara ett par år efter mötet med FZ-chefred. Samband?"

Vad hände inofficiellt på det mötet igentligen..

Medlem
Medlem
Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av Oddman:

Hur kommer det sig att det här fick aktien att gå upp? Avhopp är väl knappast bra, även om EA är delägare i det nya?

Aktiemarknaden "works in mysterious ways".

Hur som helst så har han kanske mer fria händer nu? Vet iof inte hur fritt han har haft det under tiden på EA.

Som designer utav flera stora inkomstbringare så har han nog haft ganska fria händer.

Fast man undrar ju hur aktiemarknaden tänkt; "Nu har EA äntligen lyckats göra sig av med den gamle stollen Will! Fasen, då har dem en ljus framtid framför sig, låt oss köpa lite fler EA-aktier!"

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Kerrai:

Nu lämnar han ju inte EA.. EA äger 50% av den nya studion så det lär fortfarande va EA som släpper hans spel och marknadsför dem

Om du läser hela nyheten och inte bara rubriken så ser du att det är precis vad som står.

Varför vilse leda med en sådan rubrik då? helt onödigt.

Antikvitet
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av John:
Skrivet av Kerrai:

Nu lämnar han ju inte EA.. EA äger 50% av den nya studion så det lär fortfarande va EA som släpper hans spel och marknadsför dem

Om du läser hela nyheten och inte bara rubriken så ser du att det är precis vad som står.

Varför vilse leda med en sådan rubrik då? helt onödigt.

För att han de facto lämnar EA. När han går till sitt egna bolag så bestämmer han vad han ska göra. EA har visserligen pax på att ge ut hans titlar, men han bestämmer själv och behöver inte hålla sig till de ramar som EA:s strategi utgör. EA har t.ex. inte ambitioner att göra tv eller leksaker.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Namnet var ju lite halv taskigt... 'Stupid Fun Club' låter för jävligt tycker jag..

Medlem

- Underhållningsindustrin rör sig hastigt in i en era av revolutionär förändring, säger Will Wright i ett uttalande. Stupid Fun Club kommer utforska nya möjligheter som uppstår i detta sublima kaos och skapa nya former av underhållning.

Det låter som att utveckla till bärbara enheter tyvärr, vilket är riktigt synd :(. Sedan att namnet är skitfult är en bisak

Medlem

Jag skulle vilja veta varför Will Wright på alla bilder han finns med på, ser ut som att han inte varit på toaletten på drygt en månad.

Medlem
Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av Oddman:

Hur kommer det sig att det här fick aktien att gå upp? Avhopp är väl knappast bra, även om EA är delägare i det nya?

Aktiemarknaden "works in mysterious ways".

Hur som helst så har han kanske mer fria händer nu? Vet iof inte hur fritt han har haft det under tiden på EA.

Tror väl han fick jobba med "Ena Armen".

Medlem

Han har Hitlermustasch.

Medlem

Det här kan bli både bra och dåligt... Bra tror jag för att han nu kommer att kunna göra i princip vilka pel han vill, vilket jag iof tror att redar her kunnat gjort efter the sims... Men det kan ju också bli dåligt eftersom han nu kanske börjar fokusera på leksaker och glömmer bort spelen...

Medlem

Det var väl d-t bra! Hoppas han kommer från EA fullständigt. Det finns väl inget spelbolag som suger så mtk som EA. Allt dom lägger händerna på blir alltid sämre än förlagor.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Jag skulle vilja veta varför Will Wright på alla bilder han finns med på, ser ut som att han inte varit på toaletten på drygt en månad.

Han kanske är hård i magen?


signatur

Spelar Rock-saxofon i bandet Emil & The Warmlanders!
www.warmlanders.com

Inaktiv

Will wright blev väl less på att lyda EA:s order

1
Skriv svar