Tre bröllop i sommar - försöker livet säga mig något?
Jahapp det är nu det börjar alltså. Jag har ju hittills varit rätt förskonad från bröllop i mitt "vuxenliv", men jag har nu fått ännu en inbjudan till ett bröllop vilket för upp mig på tre stycken den här sommaren. Missförstå mig rätt nu, jag ser fram emot alla tre eftersom bröllop är kul, men samtidigt så börjar man ju nå den åldern nu då man (iaf jag) kan hamna i tankar kring familj etc och då kan det ju vara lite stressande när familj och vänner gifter sig till höger och vänster. Lägg därtill att min lillebror ska få barn nu i höst och man börjar ju så smått fundera på om det är något fel på en.
Nej jag skoja bara, lite iaf... Jag inser ju såklart att det inte är några större fel på mig (ingen är ju perfekt) och att det bara är korkat att stressa upp sig över det. Det kommer ju när det kommer och det gäller mest bara att vara öppen så löser det sig nog.
Nåväl tillbaks till bröllopen. Först ut är min storebror som ska gifta sig redan på lördag. Blir en väldigt intim tillställning där brudparet bjudit in vän och dennes familj utöver sin egen familj. Mysigt värre och en bra uppvärmning inför vad som kommer två helger senare då det bär av till Båstad där en vän till familjen ska gifta sig. Knappt träffat henne sedan hon flyttade ner så det ska bli jättekul att åka ner dit och fira hennes lyckliga stund och extra kul kommer det ju vara iom att man förmodligen inte kommer känna särskilt många. Ser verkligen fram emot det då jag inte har någon aning om vad som väntar.
Till det tredje bröllopet, som går av stapeln i september, blir det en lite längre resa nämligen till England och en lite by som ligger mellan Manchester och Birmingham ungefär. Är en av mina äldsta vänner som gifter sig så lär träffa en hel del andra gamla barndomsvänner vilket bara gör det ännu roligare. För det är ju rätt kul att bara få åka till ett annat land och se hur bröllop går till där. Kommer det vara som man sett att det kan vara på film i eller är det precis som här? Förhoppningsvis är det en blandning av de två ^^
Kul kommer i alla fall alla tre att bli, det ska jag allt se till, och förhoppningsvis lyckas jag hålla mina tankar i schack så att jag bara ser det positiva i det hela. Deppa över att jag är ensam kan jag ju göra när som helst så ingen anledning att göra det när jag ska fira min familj och mina vänners fantastiska stunder! Och med de orden lämnar jag över till låten som plågade(?) musikvärlden sommaren 1994 tack vare en synnerligen populär film där bröllop spelade en minst sagt viktig roll.
Känner igen mig väldigt mycket. Jag jobbar som kyrkovaktmästare på somrarna och har hand om ungefär 8-10 bröllop varje sommar. En del bröllop är väldigt avslappnade medan andra är väldigt uppstyrda där allting ska vara perfekt. Visst är det roligt att folk gifter sig men personligen dör en bit inom mig varje gång det är bröllop. "När är det min tur?", brukar jag tänka. Jag har inte haft ett seriöst förhållande på 6 år och det tar väldigt mycket på krafterna. Men jag försöker tänka positivt, men ibland står man där på avgrundens kant och tänker bittert: "vill ingen ha mig så är det väl bara att acceptera...".
Våren är den värsta perioden men jag brukar dämpa min ångest med datorn Men jag ger inte upp. Ibland ser man par där man funderar vad de kan se i varandra... så länge det finns liv finns det hopp
tycker du ska sluta gå omkring med en röd mössa med ett stort M på så slipper du bli nobbad :/
ne men jag är samma sits, fast jag känner det är så mycket jag måste få ordning på i mitt liv just nu, så jag prioriterar inte den delen för tillfället.
Bastard: Mjo det går ju upp och ner helt klart, som pojkbandsångaren Ronan Keating sjöng en gång "Life is a rollercoaster, just got to ride it"
chkld: Grattis ^^
TruB: Men drömmen är ju att man ska träffa en tjej som förstår att den röda hatten är Super Marios hatt och genast vilja spela det... fast det kanske är en dum dröm? Var för övrigt i samma sits som du förut. Bodde hemma, tjock, inget "riktigt jobb", ingen tjej och mådde allmänt kasst. Då beslutade jag mig för att dela upp det hela och med träning först vilket gav mig bättre självförtroende vilket gav mig chansen att få ett jobb vilket gav mig möjligheten att köpa lägenhet och nu är jag inne på sista etappen att hitta någon... Fast just den delen är ju lite svår att "göra något åt" eftersom man knappast är ensam om att kunna påverka det, så därför kör jag en mer laid back approach till det hela just nu, får komma som det kommer helt enkelt ^^
ska väl inte säga nåt, jag har triforce in tatuerat på armen
men man kan förneka att det har nåt med spel att göra så längen ingen känner igen det. vilket bara dom "glorifierade" gör.
Jag står i vänta på att mitt företag ska gå så bra så jag kan skaffa riktigt boende.
vilket det just nu ser ut att kunna göra. sen måste jag fixa körkortet.