S: Core Duo laptop med ATI X1600 256mb grafik

Inaktiv
S: Core Duo laptop med ATI X1600 256mb grafik

Asus A6Ja, ca 2 månader gammal. väldigt sparsamt använd säljes. Det här är en riktigt vass laptop som duger till allt, även de senaste spelen tack vare ett ATI radeon X1600 grafikkort med 256 mb minne och en knivskarp "glossy" 15" widescreenskärm (1280x800).

Datorn har även både VGA och DVI utgångar, så att om man vill koppla till en extern plattskärm så går det att få riktigt bra bildkvalitet eftersom man slipper använda en adapter. TV-utgång finns naturligtvis också precis som USB2, Firewire, ljud in & ut, PC-card, gigabit nätverkskort, inbygd webkamera (megapixel), mikrofon, modem samt smartmedia/memorystick-läsare.

Processorn är en Intel Core Duo (dubbla kärnor) på 1,66 ghz.

Det här är en modell som är väldigt ny i sverige, på komplett.se kostar den 13.999 kr med 512 mb ram.
Jag har uppgraderat minnet till 1gb (dual channel) och vill ha 12500 för min. då ingår precis ALLT som kom med när jag köpte den, inkl original licens för windows XP-pro, installationsskivor, bärväska, mus, instruktionsböcker, kvitto etc.

Har nästan bara kört datorn på nätström, med batteriet borttaget, så batteriet är i så gott som nyskick. Naturligtvis är resten av datorn också i ypperligt skick, inga döda pixlar på skärmen etc.

vikt: strax under 3kg

Pris: 12500

En riktig kvalitetsdator, galet prisvärd!

för mer info:
[http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316496]

för 10 sidigt test av datorn:
[http://www.hexus.net/content/item.php?item=4359]

Bilder av det aktuella exemplaret av datorn finns här:
[http://www.saidkarlsson.com/laptop/]

Där finns även kontaktinformation. (maila mig helst, använd inte PM här för att kontakta mig då jag sällan loggar in på FZ)

W2k
Medlem

Synd att det är en Asus, annars hade jag köpt den. Varför säljer du den? Ett tips, skriv hur lång garantitid det är. Många drar sig för att köpa laptop utan garanti, eller med väldigt kort garanti (under ett år).


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Vad har du emot Asus?
Den har ett års garanti, så det är ca 10 månader kvar.

Säljer pga byte till mac.

W2k
Medlem

De är inte IBM eller Dell. Kalla mig trångsynt om du vill.

Det är lite kort garanti. På många nya bärbara får man tre eller fyra år. Men de kostar å andra sidan bra mycket mer.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

oj. såg precis att det visst var 2 års garanti, dvs 22 månader kvar.

dell är väl knappast kända för hög kvalitet, (däremot mängder av bloatware och ful design.)

W2k
Medlem

Dell erbjuder fyra års garanti på sina bärbara, på plats, nästa vardag. Om deras laptops inte håller ihop åtminstone hyfsat så förstår jag inte hur de har råd med det. Om din Asus går sönder så får man väl posta den till Taiwan?

Bloatware är inte ett problem. Antingen köper man företagsversionen som inte innehåller så mycket skräp, eller så formaterar man om burken det första man gör. Antagligen kommer jag att göra bägge delarna när jag köper en laptop .. oavsett märke.

Ful eller snygg design är en smakfråga. Om jag köpte laptop för utseendets skull skulle det bli en {{Toughbook}}!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Håller lite med W2k där... jag äger själv en Dell Laptop med 5 års påplats garanti! Har dock tyvärr fått lov att utnyttja den 2 gånger! Ena gången var det DVD-Brännaren, då kom dom med en ny och dumpade av vid dörren dagen efter! Och andra gången var det LCDn som blev svart! Hämtade den dagen efter jag ringde och paketerade in den snyggt och skeppa iväg den till Dell i tyskland, hade tillbaks den efter 6 dagar i prima skick! Kanske haft otur med min dell men jag är hur nöjd som helst med den ändå! Mycket tack vara den bra och snabba supporten när olyckan varit där! Dock att nämna är att detta är de enda 2 problem jag haft med min dell och jag har haft den 2 år så jag antar att det inte är så farligt med tanke på att prylar går sönder och slits rätt hårt när man flyttar omkring den ofta!

1
Skriv svar