Livstecken från The Secret World

Medlem
Livstecken från The Secret World

Snygg film.


signatur
Medlem

detta ser utan tvekan intressant ut.
Den miljön de verkar portrettera i videon är ju en mörkare nutida verklighet och att t.ex färdas runt i en stor modern stad och sen bli påhoppad av ett sånt "monster" som i filmen skulle utan tvekan vara väldigt grymmt.

+ skönt att se att något företag försöker hålla en mer "realistisk" grafisk stil och inte försöker efter apa Blizzards överdrivet färgglada och barnsliga gränssnitt bara för att wow sålt bra.

GJ Funcom!..... so far.

Medlem

Detta kan bli intressant att följa. Vi får bara hoppas att de ha lärt sig något av sin antisuccé Age of Conan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag tror att videon hade varit effektivare om den inte varit fokuserad på en så supersnygg person. Poängen var uppenbarligen att visa den vanliga och tråkiga världen och hur den har fått lov att anpassa sig till monster och skit från den "hemliga" världen. Hade varit roligare om en lite vanligt halvful person strosat omkring i lägenheten och kliat sig i röven och whatnot innan det blivit dags för katanafight med mördarmonstret.

Disclaimer: Med detta vill jag inte ha sagt något särskilt om sexualiseringen i mediebranscherna. Jag menar bara att ibland passar det faktiskt bättre med Seth Rogen än Tom Cruise.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

ja det är bra skönt med ett mmo utan alver, men hade egentligen hellre sett AO2...

klar kult varning på detta, så kan nog bli bra


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

Medlem
Skrivet av Xtars:

+ skönt att se att något företag försöker hålla en mer "realistisk" grafisk stil och inte försöker efter apa Blizzards överdrivet färgglada och barnsliga gränssnitt bara för att wow sålt bra.

Håller delvis med. Den låg rätt i tiden år 2004, men inte nu längre. Nu skall det vara mörkt och jävligt. Postapokalyptiskt och dark fantasy är ganska mycket på tapeten i allmänhet känns det som, vilket jag gillar.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av noaxark:

Hade varit roligare om en lite vanligt halvful person strosat omkring i lägenheten och kliat sig i röven och whatnot innan det blivit dags för katanafight med mördarmonstret.

Haha detta hade iaf jag uppskattat! =D
Men det såg ju lite spännande ut detta, kan norrmännen göra något bra mån tro?


signatur

Tempus fugit.

Medlem

funcom kan göra film. yay lr..

Medlem

oh ett mmo utan orcher kanske ska testas da

Skrivet av zyr0k:

Detta kan bli intressant att följa. Vi får bara hoppas att de ha lärt sig något av sin antisuccé Age of Conan.

AOC äger ju. Bara för att de inte blivit lika stora som WoW betyder inte att det suger. Det är bara fanbojsen från WoW som spyr galla hela tiden.

PS! Funcom kommer göra ännu ett bra mmo


signatur
Medlem

snygg film ja... lika intet sägande som alla andra teasers nu för tiden, undra hur dom bär sig åt? lite som skparna till teletubbies. Dom måste typ gå på tyngre droger.

Eller är det trendigt att 2009 göra helt värdelösa teasers/trailers?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

För det första är det en cgi trailer vilket innebär att vi inte vet hur det kommer se ut grafiskt i slut endan och det kan mycketväl vara like färgglatt som wow om det är nåt ni är rädda för personligen bryr jag mig inte då grafik är så sekundärt i ett spel även om barn idag inte håller med mig om det.

, men den är långt ifrån intet sägande som nudelsdesign nu säger, att påstå det visar bara på att använda elitism på nätet innebär att man är cool. also alltid klaga på allt. fundera på det ni.

Medlem

Kan bli spännande att se miljöerna på det där:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zyr0k:

Detta kan bli intressant att följa. Vi får bara hoppas att de ha lärt sig något av sin antisuccé Age of Conan.

AOC äger ju. Bara för att de inte blivit lika stora som WoW betyder inte att det suger. Det är bara fanbojsen från WoW som spyr galla hela tiden.

PS! Funcom kommer göra ännu ett bra mmo

Missförstå mig inte. Det är ett halvår sedan jag gav upp WoW till förmån för mycket roligare saker, så någon fanboy är jag inte. Jag menar bara att Funcom släppte AoC alltför tidigt. Hade de fixat fler buggar innan release är jag övertygad om att det nästan enbart hade fått guldstjärnor av de flesta recensenter. Jag vill verkligen att Funcom ska lyckas med sitt nuvarande projekt då det är alltför många studior som gått omkull den senaste tiden.
Jag borde för övrigt ha använt "antisäljsuccé" i den första posten, om det nu ens är ett ord. Silly me.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skrivet av zyr0k:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zyr0k:

Detta kan bli intressant att följa. Vi får bara hoppas att de ha lärt sig något av sin antisuccé Age of Conan.

AOC äger ju. Bara för att de inte blivit lika stora som WoW betyder inte att det suger. Det är bara fanbojsen från WoW som spyr galla hela tiden.

PS! Funcom kommer göra ännu ett bra mmo

Missförstå mig inte. Det är ett halvår sedan jag gav upp WoW till förmån för mycket roligare saker, så någon fanboy är jag inte. Jag menar bara att Funcom släppte AoC alltför tidigt. Hade de fixat fler buggar innan release är jag övertygad om att det nästan enbart hade fått guldstjärnor av de flesta recensenter. Jag vill verkligen att Funcom ska lyckas med sitt nuvarande projekt då det är alltför många studior som gått omkull den senaste tiden.
Jag borde för övrigt ha använt "antisäljsuccé" i den första posten, om det nu ens är ett ord. Silly me.

Okej då kan jag hålla med dig. Litegrann iallafall


signatur
Medlem

Väntar med spänning på Secret World. Men med tanke på Funcom's MMO historia så kommer jag - om inget annat indikeras - att vänta 4-6 månader efter det släpps med att börja spela det. AoC gav mig nog med gråa hårstrån...

Medlem

Litar inte på funcoms kompetens, se hur det gick för dom andra 2 MMOs dom gjorde.

Inaktiv

Helt ok film, men kunde gjort bättre. Tycker det är ett rätt riskabelt projekt att göra ett MMO som inte är baserat på något tidigare spel.

Medlem

De har ju sagt att det är riktiga städer som New York , London ect så det är ju inget påhittat, grym trailer iaf coolt att tatueringarna började glowa

Inaktiv

Tycker dom kan höja kvaliten på deras redan släppta spel istället.

Medlem

BLir svårt att lansera med Conan i bakgrunden, Funcom har inte direkt det bästa ryktet nu för tiden...

Inaktiv

Och som vanligt en sjukt intetsägande trailer som säger absolut ingenting. Men kommer inte köpa ett enda spel från funcom efter deras slakt av AoC och deras förbannade kundtjänst.

Medlem

får en Bleach feeling på detta


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Efter AoC floppen så är man lite tveksam.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Xtars:

+ skönt att se att något företag försöker hålla en mer "realistisk" grafisk stil och inte försöker efter apa Blizzards överdrivet färgglada och barnsliga gränssnitt bara för att wow sålt bra.

Och detta fick du ut från cgi trailern? Har du sett trailers som Blizzared gjort till WoW. De är enormt snygga och inte alls så färglada som själva spelet är. Så gick man på deras trailers skulle WoW vara supersnyggt (snacka om falsk marknadsföring från Blizzard dessutom).

Dessutom är det lite patetiskt att kalla gränssnittet i WoW för barnsligt. Det verkar som de som klagar på WoW inte hittar något riktigt bra att klaga på så de tar till saker som inte har någon alls förankring i verkligheten istället. WoW världen är full av gnälliga personer som klagar på allt, men än värre är de som inte spelar det som ändå gnäller över WoW precis överallt de får en chans.

Dessutom är dark och gritty inte alls någon automatisk grund för succe, titta bara på Age of Conan från just FunCom.

Hur många andra MMO har apat efter WoW's färgglada stil? Ge några exempel. Jag kan komma på ett, Aion. Fast det är väldigt asiatiskt i design (females ser ut som porslinsdockor, monster kan vara underliga svampvarelser som skuttar omkring). Med andra ord är det snarare så att WoW är rätt unikt i att vara tecknat och färgglatt i MMO världen. Tittar man på andra spel som LoTR, Age of Conan så ser de inte alls ut som WoW.

Medlem

Kan bli bra det här är nog Funcoms sista chans.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Undrar om man kommer ha sin egen lägenhet och så vidare. Känns lite som en blandning mellan The Sims och Fallout. Kan säkert bli kul så länge det inte är för mycket "normal boring life"

Medlem

kan bli skitbra!

age of conan är ju det bästa mmo't just nu så jag håller tummarna.

Inaktiv

Jäkla skit spel=/

12
Skriv svar