Söker bra ny skärm

Medlem
Söker bra ny skärm

Hej!

Har tittat på lite olika skärmar och den jag fastnade vid var den här Samsung skärmen

Vad tycker ni om den någon som har en eller har ni några förslag på bättre skärmar.

Max 3000 riksdaler

Edit: en undring här nu... Det står dynamisk kontrast 20000:1 men när man sedan tittar på fakta står det bara 1000:1 vad är det som gäller?

/Marty

signatur
Medlem

Sitter själv och kolar runt efter en ny skärm. Fastnade för an ifrån Asus ([http://www.webhallen.com/prod.php?id=88732]) främst på grund av att den har bra kontrast, 2ms snabbhet, är till et mycket bra pris och för att Asus brukar hålla kvalitet på sina saker.

Det med dynamisk kontrast är så som jag förstått det att skärmen själv automatiskt ändrar sin kontrast efter behov och det värdet är det maximala. Jag kan inte heller hitta någon annan skärm som har mer än 1000:1 i kontrast utan dynamisk kontrast.

20000:1 är dock ett enormt bra värde då många billigare skärmar har 1000:1 till 2500:1 i kontrast. Sen är väl Samsung mer eller mindre ett kvalitetsmärke när det gäller skärmar. Dock så kostar den nästan tusen kronor mer men man får vad man betalar för antar jag.

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag köpte själv en Samsung T200 för ett par veckor sedan. Kan inte säga mer än att jag är supernöjd. Inga döda pixlar, ytterst lite BLB som endast syns om man tittar nog vid helt svart bakgrund. Fungerar underbart vid filmtittande och spelande. Och den är snygg som tusan vilket inte är en nackdel

Klockrent köp!

Medlem

Låter ju bra kom gärna med fler förslag

signatur
Medlem

Finns ju [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347570], lite mindre kontrast. Lite billigare.

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Jag har denna skärmen och är supernöjd.

https://www.inet.se/bildskaermar/24----46-/samsung-syncmaster...

Men snälla. Han letar efter skärm för max 3000 kr... Sluta posta skryt (eller psuedoskryt då du förmodligen inte äger eller kommer äga något av de grejer du snackar om) om vad du har osv. Jag tycker mig kunna skönja ett visst komplex för organstorlek så som du matar ur dig e-penisförlängningar till höger och vänster.

Sorry för OT.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Sorry för OT.

No offence taken

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ja ja paddan du får tro vad du vill.
Vad vill du ja ska skicka som bevis på att jag har det jag har sagt?

Medlem

Lite bilder med en liten fin pappersbit det står landhal på vore väl inte helt fel

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Då måste man ha en digitalkamera vilket jag inte har, jag har bara en sketen mobilkamera och kan endast skicka mms. Men kan man skicka mms bilder till nätet på något sätt? Isåfall kan ja göra det ...

Medlem

Har http://www.webhallen.com/prod.php?id=78742 , kan inget annat än rekommendera den

signatur

B lup

Medlem
Skrivet av landahl:

Då måste man ha en digitalkamera vilket jag inte har, jag har bara en sketen mobilkamera och kan endast skicka mms. Men kan man skicka mms bilder till nätet på något sätt? Isåfall kan ja göra det ...

Ofc ska du använda det som ursäkt ...

Jag har 226 bw och jag tycker att den är rätt bra till spel , inte så värst mycket blb men man kan få otur och få det. Samsung har tillverkat skärmen i 3 olika paneler och har du otur så kan du få den sämsta panelen dvs c-panel. Jag rekommenderar t200 som folk redan har tipsat om , hört mycket bra om den.

Skrivet av Eottt:

Har http://www.webhallen.com/prod.php?id=78742 , kan inget annat än rekommendera den

En 2232 alltså:D .Tänkte på en sån jag. (vilken konstig mening:P) Är föregångaren till 226 o allt dom heter va? Ostadig fot?

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av landahl:

Ja ja paddan du får tro vad du vill.
Vad vill du ja ska skicka som bevis på att jag har det jag har sagt?

Du slipper men jag hoppas att du börjar hänga med 10 åringarna på fragbite snart dom kommer tycka du är dunder cool:)
Ja och visst kan förstå att du inte har råd till kamera när du "köpt" alla dessa grejor...

Tack för svar alla andra!

signatur
Medlem
Skrivet av Martyzx:

Du slipper men jag hoppas att du börjar hänga med 10 åringarna på fragbite snart dom kommer tycka du är dunder cool:)

Tack för svar alla andra!

Fuska.se/forum är också att rekommendera!

signatur

nj
Medlem
Skrivet av landahl:

Det tycker jag inte. Jag gnäller inte på er , det är ni som gnäller på mig. Om ni stör er så är det lätt att skita i att läsa mina trådar eller hur?

#1: Du skapar femtioelva nya trådar med mer eller mindre exakt samma fråga, verkar ignorera svar du får i tidigare trådar etc.

#2: I en tråd där det efterfrågas en skärm för max 3000kr så länkar du till en skärm som kostar över fyra gånger så mycket och påpekar att du har den och är supernöjd. På vilket sätt tillför det minsta lilla till tråden egentligen? Inte helt märkligt att det finns de som kan tänkas tolka det som skryt heller med tanke på den enorma skillnaden i pris.

Visst, jag har inte minsta mot att hjälpa till med att sortera ut vad som är ett bra eller dåligt köp, vad som fungerar med vad, etc. Det är något jag gjort sedan hårdvaruforumet först dök upp på FZ (eller FragZone som sidan hette då), och det kommer jag fortsätta med (dock så lägger jag inte ner i närheten av lika mycket tid på det nu som förr).
Däremot så ger jag upp när frågan har besvarats om och om igen så det redan går att läsa, Google kan användas för att få mer information om det hela, osv. Jag har helt enkelt bättre saker att lägga min tid på än att sitta och svara på samma sak om och om igen till samma person.

Medlem

nj du behöver inte skriva en hel novell som svar , jag orkade knappt läsa hälften.Shit vad du verkar ta det personligt. Somsagt ge fan i att läsa det jag skriver om du stör dig punkt slut!!!!

Inaktiv

Mjo men det är nog personligt för ganska många av oss här... Det är ju ett forum där många faktiskt tar sig tid att svara på dina frågor och ger tips på både komponenter och källor att själv söka svar, vilket belönas med ännu fler frågor, påståenden och dumheter. När det sedan skapas åtskilliga trådar i samma ämne med två dagars mellanrum i ett års tid så tröttnar folk.

Att be folk att inte läsa dina inlägg blir ju rätt svårt eftersom man kanske vill tipsa andra som skriver i trådarna om det ena eller det andra. Du är liksom lite som våra kära kvällstidningar, ytterst lite är vettigt och av intresse, men likt förbannat läser man om Carolas nya skor på löpsedeln och vips är man inlindad i en häftig debattserie om senaste bantningstrenden.
Uppenbarligen har du förmågan att dra uppmärksamhet till dig, gör något vettigt av den istället för att gång på gång rapa samma bön- och äggsallad till allas förtret.

Där fick du en novell till.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Trevlig novell

Medlem
Skrivet av landahl:

nj du behöver inte skriva en hel novell som svar , jag orkade knappt läsa hälften.Shit vad du verkar ta det personligt. Somsagt ge fan i att läsa det jag skriver om du stör dig punkt slut!!!!

Du bör ta dig tid och läsa igenom vad han har att säga.

Medlem

Landahl, vill bara säga ett par ord GE FAN I DEN HÄR TRÅDEN!

Mycket lustigt att alla trådar du har skrivit en mening i blir niotusenåttioelva svar i, du skapar alltid ett rackarns tjat.
Du skriver sämre än de flesta jag känner med !!!!!! x999 stämmer verkligen datumet du är född på 18 känns som något man bara tar om man vill verka hyffsat gammal , och hur har du råd med allt när du är 18 då de flesta fortfarande går i skolan och sådant.

Kan inte säga annat än att jag håller med er alla andra!

Edit: Om du heter landahl så fanns det inga som är 18 år på birthday.se. Men du nekar säkert att du heter de me snart

signatur
Medlem

[Editerad av admin]
Istället för att ta bort hela inlägget så tar jag bara bort lite OT-snack. /maxx
[/edit]

För att svara på frågan i den här tråden, så tycker jag att frågeställaren borde lyssna på de kunniga, och sen ta vad som känns bra. Sitter själv på en bärbar, 1200x800 upplösning, och jag klarar mig bra på den.. Men köp inget för stort är min åsikt... Tycker det blir för mycket. Men 20-24 tum känns väl okej för de pengarna tycker jag?

Önskar dig all lycka till med köpet, och hoppas du blir nöjd!!

signatur

Ducati Streetfighter 848

Vila i frid

Håll er till topic. Flera inlägg är borttagna. Berörda parter har fått PM.

signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Håll er till topic. Flera inlägg är borttagna. Berörda parter har fått PM.

Tackar för den;):up:

signatur
Medlem

En annan väldigt bra skärm är LG L227WT.

Kolla in [http://www.digitalversus.com]. Där kan man jämföra massa olika skärmar och deras egenskaper.

Tex:
Samsung T220 vs LG L227WT

signatur

<3

1
Skriv svar