Har jag fått ett defekt kort?

Inaktiv
Har jag fått ett defekt kort?

Eller är min prolle, som är en AMD Athlon 6000+, för slö för mitt 9800gx2 eftersom den inte pretserar bra alls?

Inaktiv

Skriv vad du har för moderkort och minnen med.
Beskriv lite mer ingående av vad det är som går segt.

Inaktiv

Jag har:
Minnen: DDR2 1GB PC6400 Orig. DIMM, 800Mhz
Moderkort:M2N-SLI DELUXE 570

Det inte segt, absolut inte. Men kortet presterar dåligt t.ex. i crysis. Får runt 30fps med allt i high settings, ingen AA. Det måste flaskhalsa någonstans riktigt j***a mycket eller så har jag fått ett defekt kort. För jag vet att kortet kan prestera så mycket bättre.

Medlem

Har du endast 1GB? Eller var det 4x1GB du menade? Om du endast har 1GB så skaffa mer.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Jigsaw:

Jag har 2gb

2GB är nästan för lite det med, i alla fall för crysis.

Gen
Medlem

Jag har fått höra att min E6600 inte alls passar med mitt GTX280 vilket resulterar i sämre Vantage points och spelprestanda. Dock är nog din 6000+ snabbare än E6600 så det är nog mängden minne som de andra säger. 4GB räcker väl idag om man spelar seriöst. Minne kostar ju såpass lite.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag har fått höra att min E6600 inte alls passar med mitt GTX280 vilket resulterar i sämre Vantage points och spelprestanda. Dock är nog din 6000+ snabbare än E6600 så det är nog mängden minne som de andra säger. 4GB räcker väl idag om man spelar seriöst. Minne kostar ju såpass lite.

En 6000+ snabbare än E6600?

Ya right! Nej tror absolut det är CPU som flaskhalsar, dock så kan det vara bra att veta vilken upplösning du spelar med, kör du med 800x600 så är något grovt fel men om du spelar i 1900x1200 så är det nästan normal fps.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

6000+ och E6600 var klassiska kombatanter när de var mest populära. De drog jämnt allt som oftast.
CPU ger bra skjuts åt poängen i 3Dmark06. Är du missnöjd med din spelupplevelse så får du göra något åt det, är du missnöjd med 3Dmark-poängen så är ju det skitsamma om du är nöjd med spelupplevelsen

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

6000+ och E6600 var klassiska kombatanter när de var mest populära. De drog jämnt allt som oftast.
CPU ger bra skjuts åt poängen i 3Dmark06. Är du missnöjd med din spelupplevelse så får du göra något åt det, är du missnöjd med 3Dmark-poängen så är ju det skitsamma om du är nöjd med spelupplevelsen

Jag spelar i 1280x1024 och bryr mej inte särskilt om just 3dmark poängen.

1
Skriv svar