Nytt från Dragon Age

Robot
Medlem
Nytt från Dragon Age

Tycker det ser tråkigt ut..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det här och Diablo III kommer att hålla mig sysselsatt mycket mycket länge!

Inaktiv

man måste älska bioware, epic rpgs. Det såg dock inte ut att vara så speciellt. Det kommer ju inte hindra mig från att köpa det och njuta. Dock så var det lite nice med så många detaljerade fiender på skärmen samtidigt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Lite OP mage i filmen men jag antar - hoppas - att det är som det så ofta brukar vara i sådana här filmer, att det är "riggat" för effekternas/filmens skull.

Medlem

Lite stela animationer hos magikern, men annars än det ser det lovande ut.

Hoppas dem har kvar sitt D&D spelsystem, med Reflex Saves och liknande dem använde till KotOR.

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=v93w3iKkqHs
Verkar tyvärr mer intressant än själva spelet.

Medlem

Angående "overpowered mage". Alla karaktärerna var odödliga i demot.


signatur

[size="9"]It's a handicap isn't it? Being so obviously American? - Illya Kuryakin[/size]

Inaktiv

såg ut som skit och rösterna lät som skit

Medlem
Skrivet av Saarbrücken:

Angående "overpowered mage". Alla karaktärerna var odödliga i demot.

Jag misstänkte det. Det är väl sällan karaktärerna kan dö i nån spel trailer som släpps. Vilket är synd, det skapar en falsk bild av spelet.

Medlem

Skrev FZ "fläskig film"? Fy fasen vad tråkigt det såg ut med dessa stela strider.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av swimteampie:

http://www.youtube.com/watch?v=v93w3iKkqHs
Verkar tyvärr mer intressant än själva spelet.

Haha, ja det var rätt roligt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Det är ju så fajterna i baldurs gate var, fast lite mer fast paced så att säga. Lät man nån stå och hacka på ens mage mer än två gånger var det kört i princip alla gånger. Mages har dessutom kunnat kötta stenhårt på AoE skadan, köra en välplacerad fireball rensar dom flesta rummen, misstänker att nått liknande kommer hända här.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

sno0zer, har du hört om mirror image? eller stone skin? magikerna kunde tåla riktigt mycket om de bara ville

men ja, jag håller med jag tycker spelet ser jäkligt stelt och segt ut. vill se lite mer reaktion när något får ett slag på sig, eller iaf ett försök att parera/dodgea. och magikern kanske borde röra sig lite mer mellan spellsen och så. det ger en riktigt kass bild av spelet, iaf för mig.

Medlem

Mjo.. men jag är inte så förvånad att det ser lite stelt ut med Bioware som utvecklare, animation har väl aldrig varit deras höjdpunkt precis som många andra rpg-makare såsom Obsidian, Bethesda, etc. Det är lite synd.. de hade hellre fått lägga mer krut på det och mindre på hur klara texturerna är för mig.

Men det är ju sådant man kan leva med så länge spelet är kul att spela igenom, så det blir att vänta och se.

Medlem
Skrivet av toern:

Mjo.. men jag är inte så förvånad att det ser lite stelt ut med Bioware som utvecklare, animation har väl aldrig varit deras höjdpunkt precis som många andra rpg-makare såsom Obsidian, Bethesda, etc. Det är lite synd.. de hade hellre fått lägga mer krut på det och mindre på hur klara texturerna är för mig.

Men det är ju sådant man kan leva med så länge spelet är kul att spela igenom, så det blir att vänta och se.

Bra sagt, sedan så ser varken Knights of The Old Republic, Baldur's Gate eller Mass Effect särskilt roliga ut. Rollspel i överlag ser inte roliga ut på film, alls och detta är inget undantag.

QRT
Medlem

Förutom en del stela animationer tyckte jag det såg riktigt bra ut. Men sen är det inte grafik och effekter man bryr sig om i ett Bioware spel...

Medlem

Jahaja, då får man anledning, igen, att använda en stav, dra på sig en klänning och mumla rappakalja när man ser en fiende.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Arrgh, för långt tills det släpps! Vill ha nu!

Medlem

Jag tyckte att det såg lamt ut. Verkar inte vara så mycket rörelse. bara stå stilla och spy ut magi eller peta på fienden.


signatur

Rawr

Medlem

ultramiss att inte ha multiplayer..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Vem fan bryr sig om multiplayer i ett story-drivet RPG? Det sög i Baldur's Gate och det skulle suga nu.

QRT
Medlem

Coop fungerar riktigt bra i Baldurs Gate. Kört igenom det många gånger med polare.

Medlem

Påminner mig om the Witcher


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kan nog bli riktigt schysst, striderna såg lite halvtråkiga ut, men det är väl för att det enda man såg spelaren göra var att klicka på fienderna, inte mycket interface skills/spells att välja på där, hoppas det blir bra iaf.. tråkigt annars.. :/

Medlem

Bioware=ultralinjärt=fail.


signatur
Inaktiv

Om detta spelet inte har en jätte bra story kommer det bli värdelöst.

Den filmen gav mig bara avsmak. Fighterna spelar inte så stor roll för mig i rpg. Men visa gärna något annat än fighterna nu får man uppfattningen att spelet har mest fighter att erbjuda och det såg inte alls spännande ut.

1
Skriv svar