Nytt om Mass Effect 2

Medlem

Jaja, jag köper det väl då. Och det är inte för att jag blev nyfiken på den lesbiska alien-sex-romansen... *host*

Medlem

tror ni att anfallet från Reapers kommer ske i tvåan eller kommer det skjutas fram till trean?

Medlem

Yay! ME2!

Tur att jag spelade en kvinnlig Shepard, eftersom den manliga tydligen är "bortblåst".

Mass Effect var mycket roligare på PC där det faktiskt gick att sikta. Jag är ingen konsolare av mig så att slåss på Xboxen var väldigt svårt och irriterande.

Inaktiv

Tur att jag har provat det på Xbox men det skit dåligt men det var roligare på datan

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:

tror ni att anfallet från Reapers kommer ske i tvåan eller kommer det skjutas fram till trean?

Tvåan är alltid spelet utan början och utan slut så jag tror det kommer komma i slutet av 2an och slutet i 2an kommer nog inte vara särskilt bra jämfört med 1an.

Fast Bioware kan sina saker så vi får se

BUUU ge oss ett nytt Kotor istället!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Mer lesbiska romanser!

Medlem

Ja ... ettan sög ju duktigt ... så 2an suger 2x ?

Inaktiv

Ettan var det segaste ....

Oblivion with guns förutom detta:
En hel jävla massa text som inte var ett dugg kul att läsa
Massa alternativ, inga roliga
Planeter!!!!!!!!! Dock så fanns det ju inget på dem
Sa jag segt?


signatur

a"C"RED -

Medlem

Själv tyckte jag ME1 var riktigt kul. Mycket text ja men det är just det jag tycker är en av de viktiga delarna i ett RPG spel. Jag vill inte gå fram till en NPC och få upp 3 alternativ man kan svara där varje svar har bakgrundsfakta man inte vet om (ie "karaktären vet" men det har aldrig nämnt i spelet så jag vet inte , jag vill veta storyn och allt runt omkring så jag förstår vad allt betyder.

Ser verkligen fram emot ME2

Medlem

Det verkar vara WoW syndrom på kidsen idag, allt ska ha det wow har... är det så det ska vara?

Jag tycker Mass Effect är ett av de absolut bästa spelen jag spelat utan tvekan, jag fick gåshud redan vid uppdraget när man skulle säga till besättningen att man skulle bege sig ut i rymden o leka krigare ^^
Och läste om nån nedanför, att det ska va inventarie, och nått annat lvl system... shit asså. Det som fanns i 1an va utomordentligt tycker jag, spelet är inte perfekt, men det är inte wow heller.

Tack för mig.:up:

Medlem

Ingolf refererar du till mig som WoW kid? Aj... det gör ont ända till skälen.

1:an var ett helt ok rollspel, i moderna mått mätt, men hadde stora brister som gjorde spelupplevelsen ganska fattig i längden. Men som sagt ett helt ok spel och ser fram emot tvåan. Men ME1, precis som Oblivion förtjänar inte något av den hype och tillbedjan som det verkar få av vissa.

Det som verkligen behöver fixas till 2:an är nytt inventariesystem, intressantare items samt ett helt nytt konversationsystem som visar mer än ett eller två ord, som ofta inte ens reprenseterade det ens karaktär sen säger.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hoppas det fungerar då, till skillnad från första :/ Fick spela nån timme eller så, sen låste det sig konstant vid samma ställe.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Fattar inte hur folk kan hypa mass effect så mycket. Helt ok spel som dock hadde urursla strider och detta eviga fullkomligt efterblivna system med upplåsningsbara svårighetsgrader, samt fiender som skalas mot level. (Iallafall på de högre svårighetsgraderna)

Romansen i spelet är precis som redaktörens "..." antyder precis så löjlig som man kan tro. Inte softistikerad eller avancerad utan mer "Hej" "Nu är vi vänner" "Nu är vi kära, fast vi inte borde" "Nu ska vi snart dö så låt oss ha sex".

Hoppas på att 2:an går itllbaka till de strider som utlovades till ettan där man kunde pausa och ge order till sin squad, långsammare tempo i striderna och en ai som faktiskt funkar och inte bara springer rakt på. Vilket skulle göra att striderna eventuellt skulle kunna bli intressanta.

Utöver det måste ju sysmet för hur saker hanteras förbättras grovt. Gör intressanta items, se till så man inte har oändligt med pengar mot slutet, fixa inventarie system etc.

Har du ens spelat det ? ^^
Det gick att pausa i striderna och fienden tog skydd bakom olika saker, flankerade osv. Iaf på PC versionen...

Steffe@Swec: Haha vid galaxymappen eller vadå?

darknshy: Hur i hela friden kan du dra paralleler med Oblivion. Spelen är ju inte alls lika. Men du ogillar förmodligen bra dialog och handling då du verkar tycka oblivions va bättre? (vilket för övrigt va rena skämtet) Eller ?

Medlem

Mass Effect är ett av mina favoritspel, skall bli riktigt spännnade att få spela fortsättningen.

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

Jaja, jag köper det väl då. Och det är inte för att jag blev nyfiken på den lesbiska alien-sex-romansen... *host*

Fan sitter o nöter mass effect och har inte nått dit ännu, blev dock lite besviken ett tag trodde JAG skulle få bli korven mellan bröden.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Hoppas det fungerar då, till skillnad från första :/ Fick spela nån timme eller så, sen låste det sig konstant vid samma ställe.

Det är väl antagligen för att du spelar en piratversion, köp spelet det det är definitivt värt det även om det nu finns ett sätt att komma förbi det du beskriver tänker jag inte avslöja det (emot reglerna).

Medlem

Fisse: Tror det var på första planeten. Var ett tag sen nu, kanske skulle testa det igen nu, formaterade nyligen så det kanske var nåt som strulade förut.

Blazing_Angel: Ta ditt svammel nån annanstans tack Används inga piratspel på min dator.

12
Skriv svar