Bungie förtydligar om Halo 3

Robot
Medlem
Bungie förtydligar om Halo 3

för oss oinvigda, vad står odst för ?

Avstängd

"Halo 3: ODST släpps exklusivt till Xbox 360 i höst"
Jag har inte sett ett enda Halo till Platstation plattformen, och för PC har jag endast sett Halo (1). Halo 3 vad jag vet finns endast på Xbox360, så jag förstår inte exklusiviteten att expansionen kommer till Xbox 360. För expansionen har inget att expandera i någon annan plattform än just Xbox360.
Känns som Xbox fan-boysen vill försöka låta att det är ingen annan än just de får denna expansion.
Kan jag då avslöja att LittleBigPlanet expansionen kommer exklusivt till Playstation 3.

Edit:
Halo 2 finns även till PC fick jag information om :).

Skrivet av gote:

för oss oinvigda, vad står odst för ?

ODST= Orbital Drop Ship Trooper, man kommer spela som en av dem, de är lite som futuristiska fallskärmsjägare.

PS till jiwn Halo 2 finns till pc också:P


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av jiwn:

"Halo 3: ODST släpps exklusivt till Xbox 360 i höst"
Jag har inte sett ett enda Halo till Platstation plattformen, och för PC har jag endast sett Halo (1). Halo 3 vad jag vet finns endast på Xbox360, så jag förstår inte exklusiviteten att expansionen kommer till Xbox 360. För expansionen har inget att expandera i någon annan plattform än just Xbox360.
Känns som Xbox fan-boysen vill försöka låta att det är ingen annan än just de får denna expansion.
Kan jag då avslöja att LittleBigPlanet expansionen kommer exklusivt till Playstation 3.

Jag förstår inte vad du klagar över. Bara för att man skriver att något är exklusivt betyder det inte att man "skryter" om att det endast finns till en viss plattform. Det är bara fakta. Alla har kanske inte kolla på att Halo 3 är exklusivt för 360, med tanke på att serien även har portats till PC.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

"Orbital Drop Shock Trooper" faktiskt:)

Medlem
Skrivet av speurk:

"Orbital Drop Shock Trooper" faktiskt:)

Japp, så ska det låta!


signatur

Wai

Avstängd

@mr.bear
om du lyssnade på mitt exempel om Little Big Planet. Så låter det fel att säga exklusivt i vissa sammanhang. Varför inte använda meningen, "endast för" Xbox360?
Exklusivt är ju mer säljande ord och jag tycker det falerar att ha ett säljande ord i någonting så självklart.
GTA IV: The Lost and Damned är ett exempel på där du ordet exklusivt känns rätt och inte smörigt/på klistrad för att GTA IV finns för Playstation 3, Xbox360 och PC. Om det hade varit ett spel och inte en expansion hade även exklusivt korrekt beskrivning.
Nu känns den bara att ordet exklusivt är där för att Xbox360 är så fruktansvärt speciell och får nu en mängd exklusiva titlar så KÖP den.

Medlem

Ordet "exklusivt" har samma betydelse som frasen "endast för" så jag ser fortfarande inte din logik i att använda det ena över det andra. Tilläggspaketet är exklusivt till Xbox 360, det släpps inte till någon annan plattform, så varför inte använda det korrekta uttrycket? Självklart kan du använda "endast för" eller "bara till" eller "släpps bara på" eller... eller... eller... Du kan använda hur många fraser som helst. Ordet "exklusivt" används ofta i spelsammanhang så jag ser inte det konstiga med att använda det i den här nyheten.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Längtar till ODST släpps=)

1
Skriv svar