Modern Warfare blir egen spin-off-serie

Medlem
Modern Warfare blir egen spin-off-serie

Tycker de kunde ha släppt "nutidsspelet" under annat namn än Call Of Duty redan från början. Eftersom att det inte var WW2 som de första.

Medlem

Modern warfare <3 Hoppas det blir utmärkandes, som CoD 4 var

Medlem

IW > Treyarch 365 dagar om året.

Medlem

Bra initiativ tycker jag. Det är onödigt att blanda ihop Call of Duty med sitt WW2-fokus med massa nutidskrigande.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kommer nog skaffa MW2, tyckte solodelen i 1an var grym.

Medlem

Bah, kunde dom inte gjort tvärtom och gett IW Call of Duty och Treyarch gud vet vad istället. Jag älskar ju mitt Call of Duty. Det kommer ändå sluta med att jag kommer köpa alla Call of Duty spel bara p.g.a namnen så då gör det ju inget ifall dom är riktigt riktigt bra också.

Betyder det här att Call of Duty endast kommer att vara WW2?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det var ju synd för Call of Duty som spelserie eftersom det enda bra i CoD:WaW var zombieslakten. Resten var bara en värdelös röra.

Medlem

Treyarch har gjort helt okej spel, hoppas på att dom klarar att skapa en egen grafikmotor då. IW tycker jag iallafall tar ett bra steg och går vidare med MW 2 som eget. Då har jag två nya spel realser att se när det gäller f.d. CoD skaparna från T och IW. CoD 6 och MW 2.

Medlem

treyarch = blä. alla deras spel saknar själ och finess. kan dom inte börja göra mobilspel eller något istället.

Medlem

Asså wiki, jag slår vad om att du tycker att de är dåliga bara för att de inte heter Infinity Ward.

Medlem

Håller mig till IW's spel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

I spel som helhet var det inge fel på det senaste CoD men jag är så fruktansvärt less på WW2 shooters så jag årkade bara spela en timme i spelet.

Ser fram imot MW2


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv

Tycker Modern Warfare 2 låter lite...kort men det är väl bara jag

Annars är jag för att skilja serierna åt

Inaktiv

Också ett sätt att erkänna att man har börjat göra lite väl många spel i en serie.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Japp, då var Call of Duty serien död och MW serien född alltså.

Skrivet av v1lle3:

Asså wiki, jag slår vad om att du tycker att de är dåliga bara för att de inte heter Infinity Ward.

Nej, Treyarch är inte speciellt bra på att göra spel, det är ett faktum.

De får en fullt fungerande spelmotor att arbeta med för att skapa World at War, det sabbar de totalt och gör spelet ospelbart för många inklusive mig själv pga. av buggar.

De inkluderar varken "\record" eller "\cg_drawFPS 1" i release versionen vilket gjorde att klanscenen dog nästan direkt.

Tanks! 0o Hur tänkte de när de skapade pansarvagnarna i WaW, tål fan 4st skott från raketgevären och klarar av att döda med ett skott.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=60349


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Kan ju se det ur namn- och seriesynpunkt, eftersom det var tokerier hur det kunda vara 4.2 osv. Men ur säljarsynpunkt så måste man väl säga att Call of Duty väger mycket tyngre, just för att det är ett så inarbetat namn, än Modern Warfare. Eller så är det just därför de vill lämna namnet.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Helt rätt av dom!

Modern Warfare rules!

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Bra initiativ tycker jag. Det är onödigt att blanda ihop Call of Duty med sitt WW2-fokus med massa nutidskrigande.

Tror snarare att dem kommer göra nåt nytt i gameplayet osv och därför inte vill namge spelet Call of Duty som alltid haft samma typ av spelstil. Kanske för en gång skull lite mer realism slash hostage missions eller något annat annorlunda vem vet?

Dessutom kan man ju förstå att något måste ligga bakom i och med namnbytet pga att det annars är ganska olämpligt att ta bort just namnet Call of Duty... som säljer som smör oavsett spelets kvalité eftersom serien gjorts sig så känd.

Är dock redan trött på modern warefare , skall dem behålla Cod gameplay stilen så gå tillbaka till ww2 där cod hör hemma.

Medlem
Skrivet av wiki:

treyarch = blä. alla deras spel saknar själ och finess. kan dom inte börja göra mobilspel eller något istället.

Epic fail på dig.

Medlem
Skrivet av TysN:

Japp, då var Call of Duty serien död och MW serien född alltså.

Skrivet av v1lle3:

Asså wiki, jag slår vad om att du tycker att de är dåliga bara för att de inte heter Infinity Ward.

Nej, Treyarch är inte speciellt bra på att göra spel, det är ett faktum.

De får en fullt fungerande spelmotor att arbeta med för att skapa World at War, det sabbar de totalt och gör spelet ospelbart för många inklusive mig själv pga. av buggar.

Amen! Förövrigt tyckte jag att WaW var alldeles för linjärt för min smak, kände inte alls av samma sak i 4:an till exempel.

Med det sagt vill jag även säga att i mitt tycke skulle det passa bättre med att skippa 2:an om de nu ändå ska byta namn.

Medlem

Vad jag vill se i Modern Warfare är mer kitt för vapen, mindre dumma perks och mer restriktioner för vilka vapen en sida kan ha. Så satans trött på att allt och alla har m4, m249, dragunov och rpd. Faktioner alltså, inte individuella spelare. När man kör USMC ska det vara M16A4, M4A1 eller dylikt, inte RPD. Likaså gäller OpFor; inte fan ska de ha M21 eller så.

Med kitt avses tillbehör såsom olika sikten. Var astrist med standard no-name rödpunkt på samtliga vapen i MP.

Medlem

då blir det väl treyarch som gör alla cod spel i framtiden

Medlem

Bra beslut. Om Mordern warfare 2 blir lika bra som föregångaren behöver det inte leva på namnet "call of duty" och det är starkt att de vågar bryta så här när de flesta skulle fortsätta med samma namn i hopp om att få några extra sålda exemplar.

Sen är ju IW betydligt bättre än treyarch, något som nog få kan förneka.

Medlem

om de nu gör en egen serie av MW så kommer det nog att komma fler MW än bara 2an


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Jag kan inte förstå varför så många hela tiden klagar på Treyarch och bu bää va dåliga dom är IW är mycket bättre. Är alla totalt bortkommna här eller? Om ni inte ser vilka framsteg Treyarch har tagit sen CoD: UO så är det fan illa. Jag är ingen Treyarch fanboy jag tycker bara det är väldigt dålig stil av dom som hela tiden bara säger va dåliga dom är. Konstigt att IW kanske är bättre? IW är ju några stycken som arbetat med Mohaa också. Dom har ju varit med sen första MOHAA. Jag tycker personligen att IW gör helt gryma CoD spel. Men Treyarch är inte långt ifrån samma resultat. Vänta bara om några år kanske dom slår igenom med ett CoD spel som nästa blir lika bra som CoD 4? Tycker folk ska uppskatta deras arbete, Även om det var mycket buggar och annan skit i WaW så har dom gjort ett enastående arbete med spelet inte nog med det så har dom konverterat Modern Warfare tillbaka till WW2. Det kanske inte va så lätt i början heller? Kände att jag behövde skriva något positivt om Treyarch då det ända man ser är massa whine... Retta mig om jag har fel?

Inaktiv

Call of Duty är ju ett känt namn på grund av bra rykte. Välja bort namnet är ett ganska modigt val. Vad blir nästa för "COD" då?

De borde faktiskt döpa om Call of Duty 4 till Modern Warfare då också.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Fr0stB1te:

Jag kan inte förstå varför så många hela tiden klagar på Treyarch och bu bää va dåliga dom är IW är mycket bättre. Är alla totalt bortkommna här eller? Om ni inte ser vilka framsteg Treyarch har tagit sen CoD: UO så är det fan illa. Jag är ingen Treyarch fanboy jag tycker bara det är väldigt dålig stil av dom som hela tiden bara säger va dåliga dom är. Konstigt att IW kanske är bättre? IW är ju några stycken som arbetat med Mohaa också. Dom har ju varit med sen första MOHAA. Jag tycker personligen att IW gör helt gryma CoD spel. Men Treyarch är inte långt ifrån samma resultat. Vänta bara om några år kanske dom slår igenom med ett CoD spel som nästa blir lika bra som CoD 4? Tycker folk ska uppskatta deras arbete, Även om det var mycket buggar och annan skit i WaW så har dom gjort ett enastående arbete med spelet inte nog med det så har dom konverterat Modern Warfare tillbaka till WW2. Det kanske inte va så lätt i början heller? Kände att jag behövde skriva något positivt om Treyarch då det ända man ser är massa whine... Retta mig om jag har fel?

Nej men World at War kunde ha vart ett MYCKET bättre spel men vissa saker gjordes bara så dåligt att det blev helt förstört.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Call of Duty spelen har bara varit skit efter det första spelet i serien.

Medlem

Cod3 och Cod5, två spel som knappt kan kallas Call of duty. Treyarch = Epic Fail.

123
Skriv svar