Hjälp! Bild fastnar...
Hej gott folk. Jag har köpt en ny dator med i princip det bästa som går att få tag på. Men när jag spelar, tex age of conan och det blir en liten grafikomväxling (om man använder en skill eller nått) eller om omgivningen förändras hastigt så kan bilden fastna i nån sekund ibland, men även fastna hela tiden så jag får göra en ctrl alt del, och sen trycka avbryt så kommer jag in i spelet igen och det släpper. Men jag tycker inte det är speciellt kul att göra så hela tiden. Tips vore uppskattat, MVH Tony
Okej, Age of Conan just stannar bilden upp för de flesta p.g.a. ett error i spelet, men fortsätter efter någon sekund, kolla om det står något i chatten om detta. Annars, som MFC frågar, vad för grafikkort har du?
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Kan ju också tillägga att jag kör DirectX10 och AOC körs på DX9 :S . Well well, farsan byggde ihop datorn och jag har en fet jefla fläkt där inne thermalight eller vafan den heter, typ 1 Kg. ( http://img73.imageshack.us/my.php?image=nyadatorkylareminnenf... ) Då sa han att man inte behöver koppla dom små fläktarna som man får till moderkortet. Men men va tror ni ?
Om du menar chassifläktarna så rekommenderar jag att du kopplar in de, vad gör en fet processorfläkt för bra om den bara blåser runt varmluft som inte kommer ut. Dessutom är det rätt onödigt att ha den där fläkten för RAM om du inte överklockar de, kylflänsarna på Dominator är tillräckliga för att kyla de.
Och att datorn har DX10 och AoC körs i DX9 gör ingenting, bara bra i höst när DX10 till AoC släpps.
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed