Eat Lead: The Return of Matt Hazard

Robot
Eat Lead: The Return of Matt Hazard

Det finns en idé bakom Eat Lead, en stark vilja att försöka parodiera vår älskade underhållningsform. Och visst lyckas det nästan, problemet är bara att det borde försökt bygga något spelbart runt skämten.

#gears-of-war


Medlem
Vi testar spelparodin Eat Lead

Lol @ fotnoten.

Grafiken ser i alla fall bra ut, imo.


signatur

lootskin@hotmail.com

PaZ
Medlem

Nu blir man nyfiken om det är Gyllen-svans, eller Gyllensvan-s?

Medlem

Fotnoten var bäst


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tyckte recensionen va väldigt intetsägande. Får se om det blir att prova på, för alla trailers jag sett har fått mig ganska intresserad av detta spelet, och när man läser en recension som denna, så undrar man verkligen vad som gör spelet så dåligt.
Tydligen alla humoritiska parodier? Det var ett par rader angående AI:n och hur de stred, förutom det var resten textbajsandes om hur irriterande det är med parodi... Försök gärna beskriva vad som gör spelet så dåligt nästa gång, istället för att rabbla att de försöker skämta hit och dit och bla bla bla... Tyvärr blev jag besviken på denna recension, eftersom den säger INGENTING.

Medlem

Fotnoten var helskön:D

Medlem

Trodde på detta spel när det först började släppas information om det men efter alla negativa recensioner det fått så lägger jag min tid och mina pengar på något annat.

Medlem

"B" när man säger exempel B-film betyder "Budget"-film.
Man menar alltså att filmen (eller i detta sammanhang spelet) inte haft en stor plånbok.

Men som jag ser det så har det haft en rejäl budget, men spelet blev lite "cheesy".

Medlem

Spelet fick ju hyfsat betyg på Gamespot, FZ borde byta till en skala från 1 till 10


signatur

I got a Goldenshower.

Redaktör
Skrivet av Hardboiled15:

Spelet fick ju hyfsat betyg på Gamespot, FZ borde byta till en skala från 1 till 10

Betygsdiskussionen har varit uppe massor av gånger, den behöver inte avhandlas igen. Läs t.ex. här.


signatur
Medlem
Skrivet av Blackbeard:

"B" när man säger exempel B-film betyder "Budget"-film.
Man menar alltså att filmen (eller i detta sammanhang spelet) inte haft en stor plånbok.

Men som jag ser det så har det haft en rejäl budget, men spelet blev lite "cheesy".

Det må har varit den enda betydelse från en början, men termen breddats en hel del sedan dess. Samtidigt som bokstaven B syftar på ordet "budget" fungerar den idag även som ett betyg, precis som benämningarna C(able) och Z. Så att säga att det endast står för "budget" är inte helt korrekt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Serious Sam är väll en serie som också kan nämnas i parodigenren. Även om den är mer seriös än Eat Lead.

Medlem
Skrivet av Durandal:

Serious Sam är väll en serie som också kan nämnas i parodigenren. Även om den är mer seriös än Eat Lead.

ja och förmodligen skojigare. Minns den röda telefonkiosken som ringer i någon level.

och om man svarar driver dom rätt mycket med duke nukem.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Spelet fick ju hyfsat betyg på Gamespot, FZ borde byta till en skala från 1 till 10

Vad blir det för skillnad? Ta FZs betyg, multiplicera det med 2, voila! och du har ditt betyg på en skala 1-10. Jag kan inte ta ansvar för att du händelsevis inte kan räkna ut 1x2, vare sig du inte är tillräckligt gammal för att ha lärt dig det än eller om du helt enkelt inte lyssnat på dina skollektioner.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

"B" när man säger exempel B-film betyder "Budget"-film.
Man menar alltså att filmen (eller i detta sammanhang spelet) inte haft en stor plånbok.

Men som jag ser det så har det haft en rejäl budget, men spelet blev lite "cheesy".

B står inte för budget nej. Handlar om klass. A-klass, B-klass, C-klass osv. Vissa filmer kallas Z-filmer. Vad står Z för kan man fråga sig?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Tompa: Vad hände med John? Klarade han inte av alla dryga kommentarer eller?

Redaktör

Vad menar du?


signatur
Medlem

Är det lite som merceneries 2 ? för det gillade iaf jag, lite humor i skjuta spel finns det för lite av.

Medlem

(ja jag vet att jag skrev att det såg bra ut men det gör jag alltid)vi visste nog
innerst inne att det skulle bli något sånt


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Nästa spel dom gör borde nog bli en parodi på det här spelet om det nu är möjligt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tompa: Innan skrev alltid John i kommentarerna, typ som du gör nu.
Men han verka ha försvunnit och du verka ha tagit allt ansvar att vara kommentator-polis.

Redaktör

Håkan, aha. Nja, vi har nog allid turats om med att tjattra här.


signatur
Medlem

Först och främst heter det GyllenSvaans, sedan så förstår jag att du tyckte att det var tråkigt. Har jobbat där också, fast som elektriker.

Haha skönt att du slutade där iaf.

Bra recension, men jag förstår inte att den bara fick en etta.

Medlem

Jag förstår att det inte verkar vara så kul att dem gör ngt scenario utav skämten men varför bara en etta? Det fanns bara ett plus och ett minus vilket borde ge den åtminstonde 2,5/5 eller 3/5 men en etta???


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Spelet har iaf fått skiftande kritik, en speltidning gav den 7 av 10 så det är ju som vanligt dumt att helt blint gå efter recensioner,
för bara du själv vet ju om du gillar ett spel eller inte, så detta spelet kommer iaf jag skaffa.

Redaktör
Skrivet av Mr.Waterboy:

Jag förstår att det inte verkar vara så kul att dem gör ngt scenario utav skämten men varför bara en etta? Det fanns bara ett plus och ett minus vilket borde ge den åtminstonde 2,5/5 eller 3/5 men en etta???

Varför spelet får en etta står i texten (enformigt, noll AI, etc.). Antalet plus och minus har ingen betydelse för betyget.

Skrivet av ZUJ:

Spelet har iaf fått skiftande kritik, en speltidning gav den 7 av 10 så det är ju som vanligt dumt att helt blint gå efter recensioner,

Så sant så. Recensioner är vägledning, inte allmängiltiga sanningar.


signatur
Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Jag förstår att det inte verkar vara så kul att dem gör ngt scenario utav skämten men varför bara en etta? Det fanns bara ett plus och ett minus vilket borde ge den åtminstonde 2,5/5 eller 3/5 men en etta???

Verkar inte som han gått in så mycket för plus och minusbiten, men läser man recensionen så verkar det vara den enkla AI:n och de enformiga spelmomenten som är de största svagheterna. Så lägg till de på minuslistan så kanske betyget känns mer motiverat. Dock så kan man inte bara räkna plus- och minusdelarna, olika saker väger olika mycket.

Det är en svår balans mellan att skriva intressanta texter och att förklara vad som är bra och dåligt. Det är roligare att läsa en recension som inte bara rabblar för och nackdelar blir lätt torrt då, men därför borde man utnyttja punktlistan i slutet mer.

Mitt försök till att översätta recensionen i plus och minus.
+ En del bra parodier
+ Spelkontrollen fungerar bra

- Mycket simpel AI
- Enformiga spelmoment

(+/- Varierande men osammanhängande miljöer. )

Medlem

Redan när jag höra om spelet första gången så blev jag helt överlycklig av att dom kommer skämt om allt inom spel men var även tveksam till att humorn skulle få för mycket fokusering och tappa spelbarheten.

Hade inte så stora förhoppningar men den humorälskade personen som jag är så vill jag verkligen hoppas. Hade räknat med ett godkänt betyg alla fall men får nog bli ett köp när den hamnar i REA hyllan.

Medlem

Köpte det iaf idag, en polare körde det häromdan och blev galet förtjust i spelet, så man var bara tvungen att skaffa det.

Medlem

Tyckte spelet var riktigt kul, får en 4:a av mig i alla fall
"It's Hazard time"

1
Skriv svar