Hate them wookies!

Skägg.
10 Chambers
Hate them wookies!

Jag vet inte om det är en dålig trend eller otur men de senaste omgångarna Bad Company 2 har "förstörts" av snipers, eller wookies som dom har kommit att kallas på grund sin håriga dräkt. Jag har alltså inget emot Chewbacca och hans gelikar. Det är heller inte motståndarna jag pratar om, de går alltid att flankera och knivmörda, utan mina vapenbröder. Hur lagmannamässigt är det att sitta i en buske hela matchen och inte ens röra på arslet när larmet går? En eller två brukar gå an men när halva laget inte bryr sig om målet, att skydda objekten, blir det en smula trögjobbat.

#blogg

signatur
Medlem
Hate them wookies!

whiner!

Kan väl inte mer än bara hålla med. Finns för många wookies i detta spel...

signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

WRUUUUUUUUURRRHE!

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skribent

Kan inte serveradministratörerna begränsa antalet scouts? Personligen tycker jag det alldeles för många M60-noobs.

Medlem

Recon-klassen är galet kul... Men att för många spelar den håller jag med om, inte bara för att spelet tappar tempo utan även så blir man dödad ÖVERALLT utan att ens veta att dom finns och sist så är det även lite trisst när man själv spelar det och så är det 6 pers till som tar ens frags ... Helt klart en bra idé att begränsa antalet per server

Medlem

Det är bara att trycka en tracer i huvudet på dem. De brukar fatta vinken.

Medlem

Fattar inte hur man kan kalla folk för M60"noobs", så jävla bra är den inte. Den är bra men inte überbra

Medlem

Håller verkligen med. Har börjat spela lite Recon själv, då man ju måste ha stjärnor i alla vapen för att få vissa Awards, men att sitta och campa någonstans är ju helt meningslöst (plus att jag siktar som en kratta med prickskyttevapen). Man kan bidra enormt mycket som recon ändå, exempelvis med sensor mines och granatkastaren. Personlig favorit är att spela med hagelgevär och lura folk med C4... mycket roande.

Skägg.
10 Chambers

Jo, jag låste upp upp mortar strike med hagelbrakare, prickskytte är inte min grej. Kör själv väldigt mycket m60 med red dot sight, dumdristigt aggresiv medic. Försökte att levla lite assault i veckan men deras bössor är ju så klena i jämförelse.

signatur

Dom enda "bra" assault vapnet måste vara AN-94 Akaban och M416 känns det som. Alla andra är klenare än MP-443...

signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kör du på pc eller på konsoll?
På 360 jag kör på så är det faktiskt inte så farligt mycke snipers. Det är väl alltid ett par, men inte halva laget

Skägg.
10 Chambers

360. Måste haft otur i quickmatch- matchningen :/

signatur
Medlem

Assult har knappast klenare vapen, utan det är ju snarare en fråga om hur man använder dem. Rödpunktsikte för närstrid fungerar tillsammans med vapen som skjuter snabbt, sen får man komplettera med revolvern för längre avstånd.

Medlem

AEK-971 med magnum rounds om du vill lira assault. Träffsäker bössa, öppna och bra sikten, hög eldhastighet, och full-auto. Allt man kan önska sig. Vill du använda explosive damage upgrade istället så är det väl AN-94 Abakan eller M16 som gäller, men även XM8an är rätt skön.

Och håller med om att det finns för många wookies som bara sitter och bajsar bakom sin buske. Fram med Saiga-12, NeoStead 2000, USAS-12, M1 Thompson, M14 eller G3 och röj lite istället!

Medlem

Inga problem med snipers som hjälper till, motion detectors är ju guld värda. Men visst när dom sitter och glor i en buske utan att göra nytta är det jävligt segt. Men man skulle ju aldrig klara sig utan några snipers på laget för att hålla fiendens snipers borta.

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag brukar spawna på dom och sätta ett par tracers i plytet eller lägga en shysst rökridå framför deras näsa.

Osså kan man ju alltid lira dom att TK:a, (inte så bra som attacker dock, man sumpar ju tickets) så blir dom kickade efter 5 st.

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

*lura

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

GOL :heart:

Själv är jag redigt irriterad på all 40mm-granater och CG

Medlem

Jag älskade att köra prickskytt och special styrka i BF2, tyvärr började nästan alla andra spela prickskytt och matcherna vart riktigt tråkiga allt eftersom åren gick.

I betan av BF:BC2 var det ingen tvekan om vilken klass jag gillade, men så fort jag fick tag på första hagelbössan så var det adjö med prickskytte geväret för alltid. Väldigt tråkigt att höra att det blivit camping plats av spelet redan!

Medlem

Varit med om det väldigt många gånger(PC), och jävligt drygt är det minst sagt. Man borde kunna begränsa hur många snipers som får vara tillåtna på servern, max 3~4 per team eller så. (Om nu dom vill begränsa dvs, att ge alternativet till serverägaren borde ju inte skada iallafall)

1
Skriv svar