Promenera mera
En av de bästa sakerna med att bo där jag bor är att lägenheten ligger väldigt nära [ http://sv.wikipedia.org/wiki/Nackareservatet Nackareservatet] som bland annat bjuder på trevliga promenad- och löpspår. I vanlig dålig ordning var jag väldigt dålig på att utnyttja det förra året, det blev inte mer än ett par promenader i reservatet, men i år ska det bli ändring på det hade jag tänkt.
Promenader var ju trots allt det jag började med när jag av någon anledning bestämde mig för att förändra mitt liv, var väl senhösten 2006 om jag inte missminner mig. Då kunde jag iofs inte göra så mycket annat eftersom kroppen inte orkade med det, men jag märkte direkt att jag gillade det. Är ju lite av en grubblare och promenader är ett perfekt tillfälle att grubbla på saker och ting. Att bara gå där i skogen, eller i stan för den delen, och vrida och vända på tankar som virrar runt i huvudet är något jag verkligen inte skulle vara utan.
Sen måste jag ju erkänna att jag inte alltid kommer tillbaka som en klokare eller gladare människa, en del gånger är det snarare tvärtom. Kanske inte att jag blir dummare men ledsnare är inte särskilt ovanligt. Jag har ju nämligen en viss tendens att kunna tänka på något som i grunden är positivt och sen vrida och vända på det så att det istället blir någonting negativt och jobbigt. Hyggligt frustrerande ibland faktiskt, speciellt som jag verkligen inte är så när det gäller saker som inte har direkt med mig att göra, då brukar jag alltid vara positiv...
Men men det faktumet förändrar dock inte att promenader äger på de flesta sätt och vis och alla borde ta sig åtminstone en långpromenad i veckan. Gillar du inte att gå själv så kan du ju ta med dig en god vän eller käresta - det kan ju göra det hela ännu lite trevligare
[ia=18946; large]
Såhär såg det ut idag i reservatet
Jag promenerar så ofta som möjligt. Det ger bra motion, man får tid att tänka och har man nära till naturen finns det mycket att se. Jag försöker ta med mig kameran varje gång så har man något att sysselsätta sig med när man traskar omkring. Tyvärr blir det lite besvärligt nu när våren är här och pollensäsongen drar igång.
Geocaching ser ju riktigt intressant ut, får man kolla in lite närmare
Ja, att promenera är underbart!
Angående att vända saker till något negativt och att bli nedstämd. Det kan vara drygt att inte kunna se det positiva i saker, men samtidigt tycker jag det är viktigt att veta att man inte måste vara jätteglad hela tiden. Det är inget fel med att vara nedstämd - så länge det inte går för långt.
Självklart måste man inte vara glad hela tiden, men känns surt att gå från att vara glad till att bli ledsen bara för att man tänker på något för mycket. Hade ju varit trevligare att bara kunna lämna det och fortsätta vara glad ^^
Hehe jo det är klart