A Vampyre Story 2 tillkännagivet

Robot
Medlem
A Vampyre Story 2 tillkännagivet

inte klarat ut första än

Medlem

What?! Jag har helt missat att första spelet redan har släppts.

nj
Medlem
Skrivet av erge:

What?! Jag har helt missat att första spelet redan har släppts.

Riktigt underhållande spel med trevlig humor (om man uppskattar den sortens humor då dvs), och gamla hederliga äventyrsspel av den sorten är det tyvärr lite halvont om numera (även om det blivit bättre och bättre på senare år).

Köpte det på ren chansning efter att ha provat demot som tyvärr buggade rätt rejält för mig, men fulla spelet har inte visat tecken på buggarna jag upplevde i demot (dessutom så hade ingen jag frågade som även provade demot samma problem som jag upplevde, misstänker att det inte helt gillade mitt Vista x64 då alla andra körde WinXP som testat det).

Inaktiv

Jag älskade Sam n Max, Day of the tentacle, space quest etc etc när jag var yngre men nuförtiden finner jag det mest jobbigt att klura ut vad man ska göra och föredrar andra genrer.

Medlem

Jag är en gammal äventyrsräv från LucasArts guldålder men gillade inte A Vampire Story. Dialogerna och humorn var för krystad. Fladdermusen var en rippoff på Max i Sam och Max: han kommenterade fan allt man gjorde och kommentarerna i sig var ganska kassa. Sen orkade jag inte med det dåliga röstskådespeleriet. Huvudpersonen Monas röst var alldeles för gräslig.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ville gärna testa det första spelet men jag kunde inte hitta det i någon av de affärer jag letade i.

nj
Medlem
Skrivet av gike:

Ville gärna testa det första spelet men jag kunde inte hitta det i någon av de affärer jag letade i.

Butiksvarianten verkar inte ha funnits i en så stor upplaga, köpte mitt ex hos Webhallen men nu verkar både de och deras leverantör ha helt slut, och väldigt få andra butiker har det listat.
Dock så finns det att köpa via iaf GamersGate.

Medlem

Kan hålla med om att hon hade en väldigt störande röst men tycker ändå att man vande sig vid den efter ett tag och i stort var det ett riktigt trevligt litet spel :). Kul att det kommer en uppföljare för det släpps alldeles för få bra äventyrsspel nuförtiden.

Jh
Medlem

Underbart..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Jag spelade demot men jag tyckte att det var sådär. Det var väl den, enligt mig dåliga humorn som var spiken i kistan.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Tyckte demot var okej, men det hade inte så mycket rolig dialog jag hade hoppats på. Inget i klass med Gilberts eller Schafers dialog i deras klassiker. Vore kul att testa lite mer någon gång, hade inget större problem med Monas galet överdrivna röst så. Verkar vara billigare nu, hmm....

1
Skriv svar