GTA IV uppdaterat

Medlem
Skrivet av Mack:

Hade GTA 4 varit mer mod vänligt så kunde det blivit hur stort som helst till PC. Tusentals lirar fortfarande san andreas multiplayer bara för att det är så enkelt att modda.

Kan inte se en enda anledning till varför dom inte vill att folk ska kunna modda deras spel, så jag antar att Rockstar helt enkelt är blåsta i huvudet.

Hur vore det att skriva om något du vet något om istället för att skriva slupmässiga inlägg med saker som är helt och hållet fel?

Medlem

För en gångs skull är jag glad att ett spel har DRM, hade nog skaffat detta spel annars. När spelet fortfarande har så mycket problem efter tre patchar är jag säker på att med min tur hade jag varit en av de som fortfarande har problem =P


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skrivet av s3ng:
Skrivet av sebulba666:
Skrivet av sam_s:

Jaaaaa! :D:D JÄÄTTTE BRA PATCH! *ironin fullkomligt flöödar*

"GTA IV FATAL ERROR: Invalid resource detected - Please re-install the game"

Helt underbart! , Tummen upp till Rockstar!

Ta bort dina save-filer, många som haft samma problem men fått det funka med att ta bort de gamla save-filerna.

ta bort save filerna? ...wut? :\

Jag hade inga problem att ladda spelet.


signatur
Medlem

Märkte ingen större skillnad...flytar på lika bra som tidigare

Medlem

flyter lika skit som alltid, synd att ett så stort spel skulle vara så extremt dåligt gjort


signatur

//monster

Medlem

Laddningstiderna är kraftigt mycket bättre nu än förut. Förr tog det ibland flera minuter att ladda spelet, nu går det på några sekunder. Så det är jätte bra!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

KoP
Medlem
Skrivet av 3degs:

Ni som har spelet GTA 4 på pc funkar det bättre med Patcharna, lyssnar dem på PC community?

Sen kanske en dum fråga men är spelet snyggare än x360 versionen på pc? Har dem alltså satsat lite mer på gfx och annat? Är det värt att äga det på PC då jag funderar på att göra mig av med x360 då den redan haft 3st service åtgärder på 1,5år.

PS. Finns det DLC tillgägnligt för PC som x360 versionen? Eller är det strandat som PS3 versionen?

Beror väl helt enkelt på vad man sitter på för spec på datorn. Sitter man på en halvdan burk lär det inte bli så fett.

PaZ
Medlem

hmmm, här har man äntligen lyckats bli av med live och rockstar social club med lite tredjepartsprogram, och då kan man givetvis inte installera patchen. Varför i hela friden ska man behöva installera massa extra program om man aldrig tänker använda multiplayer?

Medlem

Jag har varit med om att gång till gång har spelet slutat svara precis efter du tryckt start och efter 2 gubbar visats i loading sekvensen, sedan har de bara loopat och spelet har slutat svara.

men det slutade nu när jag satte på "-novblank" i genvägen samt installera den nya patchen. sedan har jag hört att de skall bugga tillsammans med alla Itunes processer. vågar inte svara på det.

annars nu efter att jag updatera från min athlon 6000 till Phenom 940 så är jag SJUUUUKT nöjd med spelet 60fps hela tiden och klarar att high på allt

sedan är spelet helt klart GRYMT!


signatur

Sim-Racing

ptr
Medlem
Skrivet av SubMarine:

...Sen så suger serverbläddraren och det finns inga dedikerade servrar, något som verkar bli vanligare och vanligare...

mmmm fortsätter det så här är det lika bra att sluta göra MP till spel.

PaZ
Medlem

Det var värt det att installera social club för patchen (det rök ju igen direkt efter patchningen :), för det var en enorm prestandaförbättring för mig, och jag slipper modda bort skuggor och sånt. Nu är det nästan acceptabelt, och jag sitter på ett system under minimispecifikationen!

Medlem
Skrivet av Pro2Race:

sedan har jag hört att de skall bugga tillsammans med alla Itunes processer.

Varför ska man ha Itunes på en Windowsdator när det finns Quicktime Alternative?

Jag märkte nada skillnad efter patchen på bägge datorerna (XP, Vista, rekomenderade krav)


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Är det någon som lyckats få igång en ratt i det här spelet? Det påstås att denna patch stödjer detta, men jag ser inga bevis på det. Innan jag patchade fick jag åtminstone respons inne i spelet, men nu går det inte alls att få kontakt med min ratt. Någon som lyckat haxxa sig till det påstådda rattstödet?

12
Skriv svar