MS: GTA DLC större än Killzone 2

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Gick också över från ps2 till 360 så det finns en del sanning i det hela.

PS. har hört rykten om en eventuell 360 portning av KZ2 och GOW portning till ps3, någon som kan bekräfta? men det verkar inte sant var ju typ någonting att killzone 2 var för stort för en dvd disk eller något liknande.

KZ och GOW är gjorda av Sonys egna studios så du får ta och köpa dig en sony maskin om du vill spela något av dem.

Skrivet av BlackZam:
Skrivet av The flying Meatball:

Gick också över från ps2 till 360 så det finns en del sanning i det hela.

PS. har hört rykten om en eventuell 360 portning av KZ2 och GOW portning till ps3, någon som kan bekräfta? men det verkar inte sant var ju typ någonting att killzone 2 var för stort för en dvd disk eller något liknande.

KZ och GOW är gjorda av Sonys egna studios så du får ta och köpa dig en sony maskin om du vill spela något av dem.

1.Sätt på dig läsglasögonen

2.Sen när är GOW gjort av sony? jag trodde att det framgick att jag menade GEARS OF WAR inte GOD OF WAR när jag skrev konvertera TILL ps3.:P


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Gaybashing och sandkastning är vad det är.

Vuxna män som skall spänna fläsket (Sony vs. MS då förståss)
hatar skiten kan dom inte lägga ner gnället / skrytet. (Sony vs. MS då förståss)

Medlem

Trist att man måste "bråka" och hålla på.. varför inte va glada att spel fortfarande säljer i denna ekonomiska kris som råder?

Jag är själv glad att xbox och wii går fint, ps3 kommer väll snart underifrån och ju mer konkurens destu bättre spel borde vi konsumenter se.

Keep up the good work!

Medlem

@BlackZam GoW Gears of War är till 360

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

2.Sen när är GOW gjort av sony? jag trodde att det framgick att jag menade GEARS OF WAR inte GOD OF WAR när jag skrev konvertera TILL ps3.:P

Förslagsvis använder man GEOW till gears istället för att undvika missförstånd.

Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av The flying Meatball:

2.Sen när är GOW gjort av sony? jag trodde att det framgick att jag menade GEARS OF WAR inte GOD OF WAR när jag skrev konvertera TILL ps3.:P

Förslagsvis använder man GEOW till gears istället för att undvika missförstånd.

Gow låter bättre + att gears är mycket bättre än god of war så då kan väl god of war byta till goow eller godow;)


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av The flying Meatball:

2.Sen när är GOW gjort av sony? jag trodde att det framgick att jag menade GEARS OF WAR inte GOD OF WAR när jag skrev konvertera TILL ps3.:P

Förslagsvis använder man GEOW till gears istället för att undvika missförstånd.

Gow låter bättre + att gears är mycket bättre än god of war så då kan väl god of war byta till goow eller godow;)

God of war släpptes först och därmed fick den förkortningen först. Plus att geow redan används rätt ofta. Sen man man kalla det gears också vilket kanske är ännu bättre.

Medlem

Eller så använder man lite läsförståelse och ser att GOW konverteras till PS3 och kan då med lite uteslutningsförmåga komma fram till vad det handlar om


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Eller så använder man lite läsförståelse och ser att GOW konverteras till PS3 och kan då med lite uteslutningsförmåga komma fram till vad det handlar om

Ja i detta fallet var det rätt självklart. Men jag menade för framtida händelser.

Medlem

Helt offtopic men jag tror att gow är mer etablerat som en förkortning för Gears of war än för God of war (och det har ingenting med spelen själva att göra, båda spelserierna är jäkligt kul), om man t.ex. googlar Gow är det främst Gears det handlar om...:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av jeppe95:

jag hade ps2 innan. harv 360 nu så en liten gnutta sanning är det:)

Samma här, det har nog att göra med att Sony släppte "PS2 konceptet". Alltså en relativt billig maskin, med stort utbud av spel som passar alla sorters av spelare. Spelade ingen roll om du var 8, 15 eller 30 år. Fanns spel för de flesta.

När dem nu kom med PS3, så finns det inte lika många spel som t.ex till 360, dels för en mycket senare release, dels för att dem tydligen knepat till kodningen för konsollen så utvecklare måste lära om sig för att ens kunna skriva ett spel till dem.

Konsollen är dessutom dyrast på marknaden. Vilket gör att dem antagligen tappar en hel del av de gamla PS2 ägarna.

Inaktiv

Gow = god of war,

Gears = Gears of war

Inaktiv

Idiot nyheter som skapar idiotiska kommentarer.

Ni borde veta bättre #FZ.

Medlem

Microsoft får klaga, tjata, be och böna hur mycket de än fan vill, mina pengar får de i alla fall inte.

(Dock har jag inget emot X360, den är inte direkt svag på spel precis. Jag sa bara att de inte fick mina pengar. )

Medlem

Gick även jag från PS2 till 360. Jag gillar både min 360 och PS3 så om jag fått göra valet idag så är jag osäker på om det till 100% blivit en 360.

Inte för att jag har något emot 360 men ÄNTLIGEN börjar PS3an tilltala mig. Tog ju så galet lång tid innan PS3an fick ett bra spelutbud.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Känns lite som panik från Microsoft, det har kommit många nyheter om hur dom har tänkt "bräcka" Killzone 2.

Dom är nog rädda att många kommer att börja lämna Xbox 360 under 2009 p g a bättre spel och att PS3an har visat sej
vara den kraftfullaste konsollen.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Känns lite som panik från Microsoft, det har kommit många nyheter om hur dom har tänkt "bräcka" Killzone 2.

Dom är nog rädda att många kommer att börja lämna Xbox 360 under 2009 p g a bättre spel och att PS3an har visat sej
vara den kraftfullaste konsollen.

Det kommer inte hända, dom flesta 360 ägarna liksom jag har under åren köpt en hel del DLC, xbox klassiker och arcade spel till sitt konto, sånt dumpar man inte hur som helst, blir ju som att kasta pengarna i sjön.

Och det här med att ha den kraftfullaste konsollen, många bryr sig nog inte, annars skulle ju inte ps2an fortfarande sälja ruskigt bra som den fortfarande gör och även Wii.

Och priset 4000 kr är fortfarande rätt så mycket för många, sen kvittar det om folk säger att man får bluray spelare och bla bla med, dom flesta som vill ha en konsoll vill spela på den, inte ha en maskin som är en schweizerkniv.

Kom igen när ps3an slinker ner under 3000 vilket kommer dröja ett tag då först blir den verkligen en maskin alla möjligen kan ha råd med.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Helt offtopic men jag tror att gow är mer etablerat som en förkortning för Gears of war än för God of war (och det har ingenting med spelen själva att göra, båda spelserierna är jäkligt kul), om man t.ex. googlar Gow är det främst Gears det handlar om...:)

Jag skulle säga det är fel. Som sagt vi är långt off topic nu men god of war har ingen annan förkortning än gow. Gears har geow och gears förutom dom som skriver gow.
Gamespot har geow tag för gears tex (om du kollar videos är det mer eller mindre bara gears)
[http://www.gamespot.com/pages/tags/index.php?type=game&tags=g...]

Finns även med på urban dictonary även om inte så många har tummat in en bekräftelse än.
[http://www.urbandictionary.com/define.php?term=geow]

Skrivet av Döbringer:

Känns lite som panik från Microsoft, det har kommit många nyheter om hur dom har tänkt "bräcka" Killzone 2.

Dom är nog rädda att många kommer att börja lämna Xbox 360 under 2009 p g a bättre spel och att PS3an har visat sej
vara den kraftfullaste konsollen.

Sanningen är att 360 är starkare än ps3 (gaming) vilket bevisas här: http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

Anledningen för att Ps3 har bättre grafik på sina exklusiva spel är för att Bluray har mycket mer plats än dvd som 360 använder, alltså man kan fläska på med mer grejor vilket leder till bättre grafik.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av cmd:

Är nog i stora delar sant.
Jag spelade aldrig xbox 1 utan PS1 och PS2 men finns inte en chans i världen att jag köper en PS3 nu.. köpte xbox 360 istället som ny konsol.

Är nog en del utav en arbetsskada också, om man utvecklar spel till PS3n vill man inte ha en sådan konsol ståendes hemma varje dag o påminna dig om "the pain in the ass"

Bwahahahah

On-topic: Marketroids som hävdar vanvettiga saker är inget nytt, kommer alltid att ske från alla läger.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av beersgarden:

Helt offtopic men jag tror att gow är mer etablerat som en förkortning för Gears of war än för God of war (och det har ingenting med spelen själva att göra, båda spelserierna är jäkligt kul), om man t.ex. googlar Gow är det främst Gears det handlar om...:)

Jag skulle säga det är fel. Som sagt vi är långt off topic nu men god of war har ingen annan förkortning än gow. Gears har geow och gears förutom dom som skriver gow.
Gamespot har geow tag för gears tex (om du kollar videos är det mer eller mindre bara gears)
[http://www.gamespot.com/pages/tags/index.php?type=game&tags=g...]

Finns även med på urban dictonary även om inte så många har tummat in en bekräftelse än.
[http://www.urbandictionary.com/define.php?term=geow]

Bra argument, jag får väl (iaf delvis) ändra ståndpunkt i frågan... Men för mig så kommer nog gow fortsätta vara gears of war (iaf tills jag skaffar en ps3:a och lirar god of war, då kan namnen bli lite svåra);)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av Döbringer:

Känns lite som panik från Microsoft, det har kommit många nyheter om hur dom har tänkt "bräcka" Killzone 2.

Dom är nog rädda att många kommer att börja lämna Xbox 360 under 2009 p g a bättre spel och att PS3an har visat sej
vara den kraftfullaste konsollen.

Sanningen är att 360 är starkare än ps3 (gaming) vilket bevisas här: http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

Anledningen för att Ps3 har bättre grafik på sina exklusiva spel är för att Bluray har mycket mer plats än dvd som 360 använder, alltså man kan fläska på med mer grejor vilket leder till bättre grafik.

Fast mer utrymme i sig gör inte grafiken bättre. Visst, du kan ha enormt utrymme på skivorna, men sålänge som ditt grafikkort inte kan hantera det hela så spelar det ingen roll.

En nackdel som ps3an har tekniskt sett är dess ramminne, det är något lägre än 360ns och när det kommer till att cachea stora texturer så är mer ramminne att föredra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar