Gamla goda nyheter

Medlem
Gamla goda nyheter

Det här är kanske den bästa nyhet jag sett hittills i år. <i>Heavy Rain</i>, Sonys underdog och David Cages omöjliga dröm, har sålt över en miljon kopior - TRE gånger så mycket som de räknat med innan release. Och en riktigt bra mängd, dessutom. Det kanske finns hopp om livet, trots allt.

Själv gillar jag spelet, men har ännu inte satt mig och spelat klart det. Och jag tycker fortfarande att gränssnittet inte MÅSTE vara så jävla klumpigt och invecklat bara för att det går, men okej, jag köper det. Men framför allt beundrar jag den effekt Cage har på icke-spelare. Jag känner minst en människa som har köpt spelet och en PS3:a att spela det på, bara för att det är en sådan fantastisk, filmisk upplevelse! Då har man definitivt gjort någonting rätt.

#blogg

Gamla goda nyheter

Människor är alltid intresserade av hypade spel, sedan om de är bra eller dåliga får man avgöra själv, men intresserade blir de alltid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jo, men i det här fallet verkar det vara anmärkningsvärt många nya spelare som köper det, spelar det fem gånger och sedan inte snackar om annat varenda gång man träffar dem. Känns lite genrebrytande, eller spelkultursbrytande kanske. Vilket filmlicensspel som helst kan sälja bra på namnet, men alla som köper det spelar igenom 1/3 och lägger det sedan på hyllan, bakom filmerna, och det är inte fallet här.

1
Skriv svar