Sony: 2009 blir vårt år

Medlem

Jag är en fanboy till ps3an, dock tror jag redan att dom som vill ha en ps3 köpte en för länge sen. Det finns goda skäl till att skaffa en vad gäller exklusiva titlar med mera med mera...

Inaktiv

Visst har Playstation 3 många spel på gång. Men är spelet verkligen bra? Köper verkligen folken dessa spel?

Skulle vilja se en lista på alla exklusiva spel som Playstation 3 har och hur mycket dom har sålt.

Man kan inte bedömma ett spel efter försäljning men ändå

Medlem

Jag är ingen fanboy men faktum kvartstår att ps3 har inte presterat så bra, alla "portningar" från 360´n ser helt enkelt inte bra ut och gör inte underverk för fps´n. Däremot är det väl bra om Sony nu klämmer ut ett par bra titlar för ps3`an har hypats men inte haft mycket spel att glänsa med, Killzone och MGS är typ dom ända som är värd att nämna, ska man nu jämnföra spelen som släpps både till ps3 och 360 så ligger 360 ett ljusår före, grafiskt och med mer nedladdningsbara matriel.

Medlem

Kz2 är överhypat.. (om nån nu inte visste det).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Klart det blir Sonys år

Medlem

Men herregud. Det finns redan ett PS3 spel som äger alla andra.

Little Big Planet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

Tror även det blir et upsving för Nintendos lilla vita ;P

Alla år är väl en uppsving för Nintendos lilla vita?

Inaktiv

MS kommer inte att släppa en ny konsol 2010 - 2011 och om det är någon som överger sin konsol så är det ju phony som inte gjort PS3an bakåtkompatibel.

Måhända att Killzone är snäppet snyggare än gears 2 men det kommer ta c:a 7år innan Killzone har samma onlinestöd som Gears och oavsett vad vi härinne tycker om det så är det en prio hos utvecklare.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

Du behöver inte vara aktiv här. Finns många som hade varit mycket gladare om du tog din fanboyande och stack till level eller gamereactor istället.

Okej, så att påpeka skribentens bristande objektivitet är lika med en fanboy? Sedan när skulle jag ha varit en fanboy? En fanboy skriver massvis med skit om andra konsoler. VISA MIG när jag skulle ha gjort detta. Ska nämnas att jag har en xbox360 men den är inte använd på över ett år.

Skrivet av Griimlock:

nå rpgn till ps3 skulle inte va dumt......

Enternal Sonata, Valkyrai Chronicles, Folklore, Enchanted Arms, Diagea 3, jan d arc.

Finns en del, frågan är om något av spelen intresserad dig.

Jäkla krig det är härinne:p

Är lite av en betygsnörd men visst Eternal och Folklore har varit nära ett köp men har inte blivit så av någon anledning. Skulle dock vilja se lite 90+(på ign) spel.

Jag kanske skjuter mig själv lite i foten för att jag kollar för mycket på betyg :s

Bort med FPS in med 3rd person och mer konsolanpassade spel.

Medlem

ps3an kommer inte slå igenom förens dom använder dess styrka fullt ut men 2009 kan nog i slutet se ganska bra ut anars 2010

Medlem

Hade nog skaffat mig n ps3a om kontrollen hade varit skönare. Äger en 360 och en wii(som samlat damm sen i augusti).

Tror att det kommer lite sköna spel till wii i år eftersom utvecklare har fått upp ögonen då konsollen säljer så bra. Lite sugen på att prova Mad World...

Inaktiv

Det jag inte förstår är alla dessa kommentarer såsom "God of War 3 kommer att sälja konsoller". Detta har sagts så många gånger nu om flertalet spel men inget har riktigt hänt. Det känns ju som att PS3an säljer bra redan nu, den är väl ganska jämn med 360n (om den tom inte säljer bättre) i antalet sålda konsoller per månad?

Många verkar förvänta sig att PS3an ska vara konsollen som säljer bäst även denna generationen, såsom PS2an sålde bäst förra generationen.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Wuj, hoppas verkligen det där stämmer också. Vill ha en PS3 med bakåtkompabilitet då min PS2 är halvdöd, men vill ändå spela om många av mina spel till PS2an.

Plus att nu finns ju Persona 4 att spela också.

Yeah, är så glad att jag köpte mig en 60GB från staterna medans de fanns. Är halvvägs igenom Persona 4 just nu, det äger

Medlem
Skrivet av Crawller:

Jag tror wii kommer sälja mer i år också. Men Ps3 kommer ta ett bra steg fram. Hörde rykten om att det kommer en Ps3 versio med 160 gig och bakåtkompitabilitet med ps2 i höst. True or false? Hoppas det stämmer. Då blir det ett köp helt klart

Vad kommer den kosta då tror du ? En ps3a kostar väl ungefär cirka 4000 kr på det billigaste stället, och det stod ju att läsa om här på FZ rätt så nyligen att Sony skulle höja priserna,
och även om inte priserna höjs så blir ju såklart en 160 gigs ps3 med ps2 stöd en del dyrare än dom 60 och 80 gigsmaskiner som finns ute nu.

Ps3 blir aldrig en maskin för alla när den fortsätter kosta 4000,
alla har ju liksom inte råd med det priset.

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Hardboiled15:

Då du skriver att Killzone 2 är ljusår bättre som spel så undrar jag om vi verkligen har spelat samma spel? Visst är Killzone 2 ett spel av högsta klass men att det ligger ljusår före andra spel stämmer inte enligt mig. Jag vill gärna höra varför Killzone 2 ligger ljusår före spel som Half Life 2, Call of Duty 4 och Doom 3.

Du har helt rätt i att Killzone 2 kanske inte är ljusår bättre än dom titlar du nämner. Jag jämnförde det med Gears of War 2, vilket jag tycker känns platt och lite styltat bredvid Killzone 2, dock mer grafisk snyggare i mina ögon.
Sen var kanske just ordet "ljusår" lite att ta i, så jag backar där.
Dom titlar du nämner har jag haft ruggigt kul med, speciellt Doom 3 som jag än idag spelar igenom då och då.

Sen är ju alltid smaken olika. En vän till mig tycker just nu att Wheelman är en kandidat till årets bästa spel, vilket övergår mitt förstånd.
Det jag ville få fram var det att många hänger upp sig på just grafiken i Killzone 2.
Något som jag inte kan förstå. Visst är det snyggt, men som jag sa så är det så mycket annat i spelet som gör det till vad det är.
Man kan ta en sån sak som ai´n i spelet. Den känns grymt levende på ett sätt jag inte stött på förrut. Bara den saken gör att jag sitter och småfnissar av förtjusning och totalt glömmer bort grafiken (och min ilska över att dö hela tiden).
Inte sedan HL 2, Doom 3 och Portal har jag kännt mig så delaktig och totalt uppslukad av ett spel.
Just därför hyllar jag Killzone 2 så högt som jag gör.

Finns bara en handfull spel som jag håller högre och det är Portal, FFVII och FFIX.

Det är ju olika från person till person jag menar det att du beskriver att för dig känns det ljusår bättre än andra spel i själva spelkänslan det förstår jag faktist. Men rent spelmässigt och teknik mässigt är det inte så långt före andra spel. Men så länge man själv tycker att det är ljusår bättre så spelar det ingen roll vad andra säger om spelet eller hur? Postal 2 tycker jag är ett bra spel fast många skulle säga emot mig.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Remus:

Fan! 2010 kommer ju Microsoft släppa en ny Xbox! Skulle inte förvåna mig! Haha! Och överge all support för 360n! 2010-2011.

När väl 360 läggs ner så följer det kontot man hade på den maskinen med till nästa genarations maskin, så lär det bli även när ps3 läggs ner och ps4 kommer ut,

Det är ju så det är nuförtiden, spelkonsollerna har konton som spelare skapat där man köper spel och tillbehör online, och då är det givet att det kontot hänger med till nästa genarations maskin så att man kan fortsätta köra sitt DLC för gta 4 eller annat på sin nya konsol.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

Du behöver inte vara aktiv här. Finns många som hade varit mycket gladare om du tog din fanboyande och stack till level eller gamereactor istället.

Okej, så att påpeka skribentens bristande objektivitet är lika med en fanboy? Sedan när skulle jag ha varit en fanboy? En fanboy skriver massvis med skit om andra konsoler. VISA MIG när jag skulle ha gjort detta. Ska nämnas att jag har en xbox360 men den är inte använd på över ett år.

Skrivet av Griimlock:

nå rpgn till ps3 skulle inte va dumt......

Enternal Sonata, Valkyrai Chronicles, Folklore, Enchanted Arms, Diagea 3, jan d arc.

Finns en del, frågan är om något av spelen intresserad dig.

Fanboy är ett ord som kastas VÄLDIGT mycket fram och tillbaka på fz. Oftast utan vettigt belägg bör tilläggas...

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Ska ni lova något sånt här Sony, så sänk priset! Det kan bli en perfekt nystart om ni radar upp några exklusiva titlar med en prissänkning. För ärligt talat, PS3 har fler riktigt bra exklusiva titlar än Xbox 360. 10 timmars GoW 2 och ett överhypat Halo 3 slår inte de titlar PS3 har fått, och kommer få ta del av.

Ovanligt att folk som klagar på spelutbud hos den konsol dom ogillar och bara ser det dom vill se, Bioschock, Fable 2 och Mass effect då + PGR 4 är dom inte värda att nämna ?

Töntigt sånt här med ständiga påhopp från diverse folk, är det så svårt att bara gilla spel och inte vara märkesbög ?

Själv så gillar man mycket av spelen på ps2 och ps3 men har inte fått ihop cash än så man kan köpa sig en ps3 att ha ihop med min 360, först måste man köpa en ny lcd tv en stor rackare, och det kostar ju, + att det blir mer kul på sketstor skärm med både 360 och ps3.

Medlem

Hur kan man klaga på spelen till ps3? MGS4 var en actionhistoria av sällan skådat mått, det innehöll allt, uncharted likaså, underbart charmigt spel med bra skådespeleri och karaktärsgalleri.
LBP är som det är, och de icke exklusiva är samma skrot och korn som på andra konsoler, att PS3an inte har dlc:t till GTA4 är på ingtet sätt sonys doing.

För mig känns det som om allt 360n har att erbjuda är mörsarspel, vi som vill ha lite action med tanke bakom då?
För oss anser jag att PS3 är det bättre alternativet.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Hur kan man klaga på spelen till ps3? MGS4 var en actionhistoria av sällan skådat mått, det innehöll allt, uncharted likaså, underbart charmigt spel med bra skådespeleri och karaktärsgalleri.
LBP är som det är, och de icke exklusiva är samma skrot och korn som på andra konsoler, att PS3an inte har dlc:t till GTA4 är på ingtet sätt sonys doing.

För mig känns det som om allt 360n har att erbjuda är mörsarspel, vi som vill ha lite action med tanke bakom då?
För oss anser jag att PS3 är det bättre alternativet.

Nej, jag fattar inte heller varför folk klagar på spelutbudet.

Medlem
Skrivet av Remus:

Fan! 2010 kommer ju Microsoft släppa en ny Xbox! Skulle inte förvåna mig! Haha! Och överge all support för 360n! 2010-2011.

Det är större sannolikhet att Sony släpper en ny Playstation innan Microsoft släpper en ny Xbox.

För övrigt kommer det aldrig att bli Year of the PS3. Den är inget annat än en flopp. Man borde dra paralleller till Dreamcast. Få bra exklusiva spel + få sålda konsoler = död. :heart:

Skrivet av McKinley:

Har man spelat Killzone 2 förstår man utan att överdriva, vilken otrolig kapacitet PS3 har.
Förstår inte att folk fortfarande lovordar Xbox 360 men å andra sidan kan jag förstå att folk är snåla av sig och köper Nintendo Wii.

Xbox 360 har en bättre GPU = bättre grafik, om man nu inte kommer på ett sätt att använda Cellen till att rendera grafik. Dessutom är Xbox 360 den billigaste konsoller & den konsollen man köper ifall man är fattig. Gissa vilken konsoll som flest WTs har.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av simulacra:

För mig känns det som om allt 360n har att erbjuda är mörsarspel, vi som vill ha lite action med tanke bakom då?
För oss anser jag att PS3 är det bättre alternativet.

Känns inte det där tankegången lite föråldrar då de mesta titlarna som hypas till ps3an nu förtiden är hjärndöda FPS och TPS?

Säger inte att 360 är bättre på nåt sätt men förstår verkligen inte hur du tänker. Hade det varit förra generationen när 360 var teh shit när det gällde FPS genre så hade jag hållt med, men denna generation?

Medlem
Skrivet av Tony:
Skrivet av simulacra:

Hur kan man klaga på spelen till ps3? MGS4 var en actionhistoria av sällan skådat mått, det innehöll allt, uncharted likaså, underbart charmigt spel med bra skådespeleri och karaktärsgalleri.
LBP är som det är, och de icke exklusiva är samma skrot och korn som på andra konsoler, att PS3an inte har dlc:t till GTA4 är på ingtet sätt sonys doing.

För mig känns det som om allt 360n har att erbjuda är mörsarspel, vi som vill ha lite action med tanke bakom då?
För oss anser jag att PS3 är det bättre alternativet.

Nej, jag fattar inte heller varför folk klagar på spelutbudet.

Jadu det är bara så det är, folk som bara ser ett märke klagar på det andra märkets utbud. Inse att alla 3 konsollerna har både skit och höjdarspel, man tycker synd om folk som bara ser det dom vill se och missar ett massivt utbud från övriga märken,
sen är det ju också en fråga om att ha råd att ha alla konsoller och spel, och har man inte det då kanske man blir lite bitter att man inte kan få allt man vill ha.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av simulacra:

För mig känns det som om allt 360n har att erbjuda är mörsarspel, vi som vill ha lite action med tanke bakom då?
För oss anser jag att PS3 är det bättre alternativet.

Känns inte det där tankegången lite föråldrar då de mesta titlarna som hypas till ps3an nu förtiden är hjärndöda FPS och TPS?

Säger inte att 360 är bättre på nåt sätt men förstår verkligen inte hur du tänker. Hade det varit förra generationen när 360 var teh shit när det gällde FPS genre så hade jag hållt med, men denna generation?

Öhm, bara för att sony just NU promotar KZ2 som är deras egen titel så betyder det inte att det är det enda som de puffar för, uncharted hade sin del av promotiden, LBP likaså, är även LBP's promotion för "att enbart promota hjärndöda fps och tps"? Sammanhanget är allt och ju större del man ser av det samtidigt desto bättre blir det.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av simulacra:

För mig känns det som om allt 360n har att erbjuda är mörsarspel, vi som vill ha lite action med tanke bakom då?
För oss anser jag att PS3 är det bättre alternativet.

Känns inte det där tankegången lite föråldrar då de mesta titlarna som hypas till ps3an nu förtiden är hjärndöda FPS och TPS?

Säger inte att 360 är bättre på nåt sätt men förstår verkligen inte hur du tänker. Hade det varit förra generationen när 360 var teh shit när det gällde FPS genre så hade jag hållt med, men denna generation?

Öhm, bara för att sony just NU promotar KZ2 som är deras egen titel så betyder det inte att det är det enda som de puffar för, uncharted hade sin del av promotiden, LBP likaså, är även LBP's promotion för "att enbart promota hjärndöda fps och tps"? Sammanhanget är allt och ju större del man ser av det samtidigt desto bättre blir det.

Förstår fortfarande inte vilka spel du syftar på som har mer substans på ps3an än motsvariga genre på 360. Om du kunde ge några förslag så kanske det skulle vara lättare, men jag är ens tveksam till att du har så värst stor koll på 360 utbud om du uttalar dig sådär. Även om jag inte gillar halo serien så skulle jag kunna sträcka mig så långt och säga att halo 3 har mer substans än någon annan title på ps3an tack vare alla dom böcker som finns om halo universumet. Men det är ungefär lika löjligt som att säga att uncharted eller killzone 2 har mer stöd varför man blåser bort folk från jordens eller vilken planets yta det än må vara än Gears of War 1 & 2.

Om du syftar på MGS4, då kan jag hålla med för det finns ingen motsvarighet på 360. Men då känns ditt uttalande minst sagt hyperbol.

Syftade inte på sonys budget gällande reklam utan vad ägare av ps3an hypar.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det är ju olika från person till person jag menar det att du beskriver att för dig känns det ljusår bättre än andra spel i själva spelkänslan det förstår jag faktist. Men rent spelmässigt och teknik mässigt är det inte så långt före andra spel. Men så länge man själv tycker att det är ljusår bättre så spelar det ingen roll vad andra säger om spelet eller hur? Postal 2 tycker jag är ett bra spel fast många skulle säga emot mig.

Precis, håller med dig till fullo.
Även med att Postal 2 inte så dåligt som många tycker. Det har ju sin....hur ska jag säga...charm.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tänkte bara påpeka att PS3 inte kostar 6k längre, om nån nu är intresserad av det. Den går att köpa med ett st spel från amazon.co.uk för ca 3500kr.

Medlem

Playstation 3 slår alla de övriga konsolerna med hästlängder och alla xlådevändare som säger motsatsen är bara trångsynta. Det ända som jag kan hålla med om är bättre på 360 är att microsoft köper till sig en hel del exclusivs, men det har inget med själva konsolen att göra. Detta gör dom bara för att kompensera för deras dåliga outofdate konsol.

Man får vad man betalar för helt enkelt...

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

Playstation 3 slår alla de övriga konsolerna med hästlängder och alla xlådevändare som säger motsatsen är bara trångsynta. Det ända som jag kan hålla med om är bättre på 360 är att microsoft köper till sig en hel del exclusivs, men det har inget med själva konsolen att göra. Detta gör dom bara för att kompensera för deras dåliga outofdate konsol.

Man får vad man betalar för helt enkelt...

Så det är mer prisvärt att köpa en 4000 kronors spelkonsol med knappt några spel på än en 1700 kronors spelkonsol med massvis av bra spel på? Bra logik där!


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

alla som säger att ps3 har dåligt spelutbud..
Uncharted, LBP, kz2, Gran turismo 5: prologue (eftersom prologuen är så bra så antar jag också att riktiga 5an också är riktigt bra!. Singstar. Alla dessa är höjdarspel jag nämt nu.. Finns mer även fast jag inte tänker på dessa nu antar jag. Sen så, MAG.. Om det inte är månadskostnad (det tror jag inte det blir..) så är det ett lätt köp för mig!

Skriv svar