Sony: 2009 blir vårt år

Medlem
Skrivet av Aiek:

alla som säger att ps3 har dåligt spelutbud..
Uncharted, LBP, kz2, Gran turismo 5: prologue (eftersom prologuen är så bra så antar jag också att riktiga 5an också är riktigt bra!. Singstar. Alla dessa är höjdarspel jag nämt nu.. Finns mer även fast jag inte tänker på dessa nu antar jag. Sen så, MAG.. Om det inte är månadskostnad (det tror jag inte det blir..) så är det ett lätt köp för mig!

4 spel? Det var inte mycket för ett spel som varit ute på marknaden sedan 2006.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

KoP
Medlem
Skrivet av elmackonr1:

Playstation 3 slår alla de övriga konsolerna med hästlängder och alla xlådevändare som säger motsatsen är bara trångsynta. Det ända som jag kan hålla med om är bättre på 360 är att microsoft köper till sig en hel del exclusivs, men det har inget med själva konsolen att göra. Detta gör dom bara för att kompensera för deras dåliga outofdate konsol.

Man får vad man betalar för helt enkelt...

Jääså? Låter som en trångsynt inställning i sig själv att du förväntar dig att alla ska dela din smak. Näe, huvudsaken man har roligt med det man har, må det vara 360 må det vara PS3. Sen om någon snackar skit om ens konsol.. big deal. Det handlar bara om en bit plast med lite kablar inuti. Inget att hetsa sig över.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Så det är mer prisvärt att köpa en 4000 kronors spelkonsol med knappt några spel på än en 1700 kronors spelkonsol med massvis av bra spel på? Bra logik där!

Jag kan berätta hur jag resonerade när jag köpte en PS3 (med LBP) strax före jul.

Xbox360 priser:

Konsol med hårddisk: ca 2500kr
Jag behövde en Blu-ray spelare: ca 2000kr
Trådlöst nätverk (ville inte dra en sladd genom flera rum): ca 500kr (?)
Möjlighet att spela online: ca 1000kr (räknar på 2 år men lär ju behöva längre än så)

Summa: ca 6000kr

PS3 gjorde allt detta för 4190kr.

Lägg till detta att de flesta av de exklusiva spelen som lockade mig fanns på PS3 - LittleBigPlanet, Valkyria Chronicles, Wipeout HD och Gran Turismo 5 Prologue.

Om man inte behöver Blu-ray och trådlöst nätverk och/eller gillar exklusiva spel som Halo och Gears of War så är en 360 ett utmärkt val. Själv föredrar jag denna typ av spel på en PC (Killzone 2 lockar inte heller).

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av Aiek:

alla som säger att ps3 har dåligt spelutbud..
Uncharted, LBP, kz2, Gran turismo 5: prologue (eftersom prologuen är så bra så antar jag också att riktiga 5an också är riktigt bra!. Singstar. Alla dessa är höjdarspel jag nämt nu.. Finns mer även fast jag inte tänker på dessa nu antar jag. Sen så, MAG.. Om det inte är månadskostnad (det tror jag inte det blir..) så är det ett lätt köp för mig!

4 spel? Det var inte mycket för ett spel som varit ute på marknaden sedan 2006.

Dessa spel menar jag att PS3an görs till en riktig bra konsoll.

Säg 4 spel (eller mer) som är riktigt bra spel till 360/wii du också (NEJ, det ska inte vara på grund utav försäljningsiffror, bara vad du tycker om det..)

Medlem

Wow som vanligt blir det pajkastning i forum när nån konsol ser nåt bra framför sig lol slår aldrig fel. Grattis fanboys gå nu och lek med era konsoler som ni älskar så högt istället för att gnälla här.

Rätta mig om jag har fel men har inte PS3 mer intressanta kommande exklusiva titlar än xbox i år? inte för att jag bryr mig då jag har tillgång till alla konsolerna

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av Aiek:

alla som säger att ps3 har dåligt spelutbud..
Uncharted, LBP, kz2, Gran turismo 5: prologue (eftersom prologuen är så bra så antar jag också att riktiga 5an också är riktigt bra!. Singstar. Alla dessa är höjdarspel jag nämt nu.. Finns mer även fast jag inte tänker på dessa nu antar jag. Sen så, MAG.. Om det inte är månadskostnad (det tror jag inte det blir..) så är det ett lätt köp för mig!

4 spel? Det var inte mycket för ett spel som varit ute på marknaden sedan 2006.

Dessa spel menar jag att PS3an görs till en riktig bra konsoll.

Säg 4 spel (eller mer) som är riktigt bra spel till 360/wii du också (NEJ, det ska inte vara på grund utav försäljningsiffror, bara vad du tycker om det..)

Edit - Nej, jag säger inte att 360 är en dålig konsoll, det är den inte. Jag menar bara vad gör 360 spelutbud bättre än ps3?

Medlem

Haha.. Kan bara skratta åt alla dessa inlägg, detta konsol krig är ju bara löjligt! Ps3 är bra på sitt sätt, en gång Sony alltid Sony brukar det låta för dem som ägt en Playstation. Sony och Nintendo har funnits på konsol marknaden längre än microsoft och borde kunna slå denna "Nykomling" med häst längder, men tyvärr har de inte riktigt lyckats, iaf inte Sony!

X-boxen har den fördelen att ha ett stort utbud av spel, vissa tycks gilla deras menyer bättre en Ps3:ans osv..

Men som sagt vad skiljer dem åt, är det kraften i dem eller är det utbudet av spel eller är det layouten av menyerna eller är det priset!? Priset har ju såklart stor inverkan på folk då de köper men varför är priset just så högt på ps3:an, är det bara för att det är Sony eller har det faktiskt något å göra med den teknik som finns under skalet!?

Varför får Microsoft så många spel, de har sina kontakter sedan tidigare och det kanske är så bus enkelt att utveckla spel till kryss-boxen, eller kanske de betalar lite extra för att vinna mer fanboys till sin sida. Varför är det så svårt att utveckla spel till
Ps3:an, därför att den möjligtvis är tekniskt mer avancerad än kryss-boxen. Lär er att utveckla spel, eller gå tillbaks till skolbänken!

Ja det finns många för och nackdelar med båda men varför ska man hålla på och tjata år ut och år in om samma sak! Min konsol är bättre än din konsol, min pappa är bättre än din pappa för han jobbar på Microsoft!

Smaken är som baken, den är delad!

Inaktiv

Jag tror att det e ps3:ans år=)
Det kommer blandannat God of war 3, Grand turismo 5, Uncharted 2 Among thives,
Army of two the 40th day (även till XB360) Men endå.
Tekken 6(PS3 XB360) , Dente´s inferno, FUEL(PS3 XB360), DRIVER 5, Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising(PS3 XB360) mm.

Dead rising 2(PS3 XB360) får ju tyvärr vänta till 2010=(

Så jag ser ifram emot detta året.=)
De som inte köper en PS3 för den är dyrare än Xbox 360 missar något.
Xbox 360 går ju bara sönder. jag har haft 2st Xbox 360 båda e sönder.
På grund av ringen av död har flera spel gott sönder.=(

Så nu håller jag mig till PS3=)

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Herbert:

Så det är mer prisvärt att köpa en 4000 kronors spelkonsol med knappt några spel på än en 1700 kronors spelkonsol med massvis av bra spel på? Bra logik där!

Jag kan berätta hur jag resonerade när jag köpte en PS3 (med LBP) strax före jul.

Xbox360 priser:

Konsol med hårddisk: ca 2500kr
Jag behövde en Blu-ray spelare: ca 2000kr
Trådlöst nätverk (ville inte dra en sladd genom flera rum): ca 500kr (?)
Möjlighet att spela online: ca 1000kr (räknar på 2 år men lär ju behöva längre än så)

Summa: ca 6000kr

PS3 gjorde allt detta för 4190kr.

Lägg till detta att de flesta av de exklusiva spelen som lockade mig fanns på PS3 - LittleBigPlanet, Valkyria Chronicles, Wipeout HD och Gran Turismo 5 Prologue.

Om man inte behöver Blu-ray och trådlöst nätverk och/eller gillar exklusiva spel som Halo och Gears of War så är en 360 ett utmärkt val. Själv föredrar jag denna typ av spel på en PC (Killzone 2 lockar inte heller).

Behövde du verkligen en Blu-Ray-spelare? Är inte det formatet lite.. dött? Annars bra räknat (om man bortser från det där trådlösa).

Skrivet av Aiek:

Dessa spel menar jag att PS3an görs till en riktig bra konsoll.

Säg 4 spel (eller mer) som är riktigt bra spel till 360/wii du också (NEJ, det ska inte vara på grund utav försäljningsiffror, bara vad du tycker om det..)

Oh, Till Wii finns det över ett tjugo exklusiva spel som jag tycker är värda att köpa konsolen för, så där räknar jag inte upp några. Xbox 360 köpte jag för Gears of War, Gears of War 2, Mass Effect, PGR4, Braid, Lost Odyssey, Naruto: Rise of a Ninja, Naruto 2: Broken Bonds, Dead or Alive 4, Dead or Alive Xtreme 2 & Bioshock. Detta är då enligt mitt tycke som du sa att jag skulle skriva.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Har själv alla konsollerna och är väldigt besviken på PS3, tråkigare spelutbud (förutom killzone 2 och little big planet),
gillar inte alls menyn i ps3 (finns dock vissa grejor att göra som ej xbox har, typ fjärranslutning med psp osv. som är rätt roligt) och deras playstation store. Att internet är gratis på ps3 är skönt, men gillar ändå internettjänsten på xbox 360 mer.

Hade xbox 4år innan jag köpte ps3, och jag märkte direkt när jag startade den att man blev helt dyster på grund av menyn, men smaken är ju som sagt som baken.

Enda jag gör med mitt ps3 nu är att surfa (har ingen dator). Får hoppas något spel i framtiden gör att man vill starta ps3 förutom killzone 2. Annars känns det som man slösat 4000kr :<

Medlem

Nu var det faktiskt lite FZ's fel att det ska bli konsol krig som kommentarer. Att ni skriver som att Sony har misslyckats dom andra åren osv. Men jag ska inte säga nått, då kanske man blir bannad

Bra Sony, PS3. Love you (L).


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Herbert:

Behövde du verkligen en Blu-Ray-spelare? Är inte det formatet lite.. dött? Annars bra räknat (om man bortser från det där trådlösa).

Ja, jag hade redan 10+ filmer på formatet och var less på att se dem på datorn. Jag måste dock fortfarande se några av dem på datorn då PS3:an tyvärr inte går att göra regionsfri.

Medlem

Dött? Bara för att folk piratkopierar som galningar betyder det inte att formatet är dött, och ang. 360ns bra spel, jag pratar fortf om vilka spel JAG vill köra, jag vill köra spel som har verklighetsanknytning, gears intresserar mig inte, skjuta dreglande aliens med överdimensionerade bössor, naruto, anime är inte min grej, inte heller pusselspel eller fightingspel.

Jag vill ha spel som lika gärna kunde vara härliga hollywoodfilmer, och där verkar ps3an har vettigare spel.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

Playstation 3 slår alla de övriga konsolerna med hästlängder och alla xlådevändare som säger motsatsen är bara trångsynta. Det ända som jag kan hålla med om är bättre på 360 är att microsoft köper till sig en hel del exclusivs, men det har inget med själva konsolen att göra. Detta gör dom bara för att kompensera för deras dåliga outofdate konsol.

Man får vad man betalar för helt enkelt...

Hur är det med PS2 användarna som säger motsatsen då? Är de också trångsynta?

PS3 har varit ute ett bra tag på marknaden nu, men ännu så är det bara Valkyria Chronicles som jag är intresserad av.

När PS2 var 2 år gammal så fanns Final Fantasy X, Suikoden III och Grandia II ute.

Känns som Sony satsar mest på actionspel nu, men var är alla JRPGs? Det var JRPG-spelen som fick mig att köpa en PS1 och PS2.

Just nu verkar Nintendo DS vara den bästa plattformen för JRPGs, och det känns lite fel.

Medlem

Allvarligt talat, skärp er nu, hur gammla är ni egentligen ?
Spela och ha kul å ge fan i att gnälla.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Dött? Bara för att folk piratkopierar som galningar betyder det inte att formatet är dött, och ang. 360ns bra spel, jag pratar fortf om vilka spel JAG vill köra, jag vill köra spel som har verklighetsanknytning, gears intresserar mig inte, skjuta dreglande aliens med överdimensionerade bössor, naruto, anime är inte min grej, inte heller pusselspel eller fightingspel.

Jag vill ha spel som lika gärna kunde vara härliga hollywoodfilmer, och där verkar ps3an har vettigare spel.

Ah, du pratar om den sortens spel som håller på att dö ut. Nästa generation kommer bli väldigt trist för dig min herre.

Skrivet av Margy:

Ja, jag hade redan 10+ filmer på formatet och var less på att se dem på datorn. Jag måste dock fortfarande se några av dem på datorn då PS3:an tyvärr inte går att göra regionsfri.

Köpte du 10+ Blu-Ray filmer innan du ens hade köpt en Blu-Ray-spelare?


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Ah, du pratar om den sortens spel som håller på att dö ut. Nästa generation kommer bli väldigt trist för dig min herre.

dö ut? sen när? Vi har uncharted 2 på väg, Konami tänker absolut inte släppa mgs ip:t.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Herbert:

Behövde du verkligen en Blu-Ray-spelare? Är inte det formatet lite.. dött?

Synd att kalla det för dött. Det rullar på mer och mer för varje dag.
Skulle aldrig i mitt liv få för mig att lägga en ända spänn på en dvd rulle mer.
Sen att Blu-ray filmerna ligger lite högre i pris stör mig inte för fem öre.
Man får kvalitet för slantarna till skillnad från dvd.

Jag tror nog att ren digital distribution av filmer kommer bli mer och mer vanligt framöver. Men det är knappast något som lockar då jag mer än gärna har mina hyllor fulla av fodral. Hellre det än någon ful lite mediaspelare som förr eller senare kommer bli full och då får man skylta med en ful hårddisk i hyllan.

BD är här för att stanna ett bra tag till.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av Margy:

Ja, jag hade redan 10+ filmer på formatet och var less på att se dem på datorn. Jag måste dock fortfarande se några av dem på datorn då PS3:an tyvärr inte går att göra regionsfri.

Köpte du 10+ Blu-Ray filmer innan du ens hade köpt en Blu-Ray-spelare?

Läs igen! Jag trodde det framgick ganska tydligt att jag kan spela upp Blu-ray på min dator.

Jag måste dock medge att jag faktiskt köpte en av mina favoritfilmer - Blade Runner - på Blu-ray ungefär en månad innan jag hade något att spela upp den på.

Medlem
Skrivet av simulacra:

dö ut? sen när? Vi har uncharted 2 på väg, Konami tänker absolut inte släppa mgs ip:t.

"Den som lever får se".. som man brukar säga. Njut så länge du kan bara.

Skrivet av Tassel:

Synd att kalla det för dött. Det rullar på mer och mer för varje dag.
Skulle aldrig i mitt liv få för mig att lägga en ända spänn på en dvd rulle mer.
Sen att Blu-ray filmerna ligger lite högre i pris stör mig inte för fem öre.
Man får kvalitet för slantarna till skillnad från dvd.

Jag tror nog att ren digital distribution av filmer kommer bli mer och mer vanligt framöver. Men det är knappast något som lockar då jag mer än gärna har mina hyllor fulla av fodral. Hellre det än någon ful lite mediaspelare som förr eller senare kommer bli full och då får man skylta med en ful hårddisk i hyllan.

BD är här för att stanna ett bra tag till.

Ptja, personligen så tror jag att Blu-Ray inte kommer växa så mycket mer. Det är liksom bara ett litet/kort mellansteg innan nästa media/digital distribution kommer.

Skrivet av Margy:

Läs igen! Jag trodde det framgick ganska tydligt att jag kan spela upp Blu-ray på min dator.

Jag måste dock medge att jag faktiskt köpte en av mina favoritfilmer - Blade Runner - på Blu-ray ungefär en månad innan jag hade något att spela upp den på.

Då förstår jag. Är inte så speciellt vanligt att man köper en Blu-Ray-läsare till datorn. :$


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

"Den som lever får se".. som man brukar säga. Njut så länge du kan bara.

Du menar att spel som cod4 är på väg att dö ut? eller ?
Det var ett av de mest hollywoodflörtande spelen som ngnsin utvecklats.
Fan, de har ju tom anställt en av hollywoods mest rutinerade kompositörer för att skriva musiken, som dessutom används EXAKT som i film, sticking points är tagna PRECIS som om de vore från en actionfilm alá Hollywood, så var har jag fel?
Vad ska jag passa på att njuta av medans tid är?

Vet du vad du talar eller trollar du bara?
Eller är du ytterligare en av de där nissarna som läser sig till kunskap på wikipedia och tror att de vet allt utan att ha ett uns kunskap om marknader och dess rörelser?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Herbert.

Så det är mer prisvärt att köpa en 4000 kronors spelkonsol med knappt några spel på än en 1700 kronors spelkonsol med massvis av bra spel på? Bra logik där! Det skrev du tidigare.

Du nämnde tidigare att du gärna skulle vilja köpa en Wii för att de har släppt ett 20 tals bra spel. Varför nämner du inte några da?

För det första så finns det INGA bra spel som BARA Xbox 360 har men inte PS3, förrutom Gears of war och Halo. Alla andra spel du nämnde suger arsle eller har aldrig hört talas om här på FZ.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31604
PS3 har nu sålt 21 miljoner exemplar
Xbox 360 har sålt 7 miljoner mer, alltså 28 miljoner

Releasen:
360: 22 Nov 2005
PS3: 17 Nov 2006

Xbox360 har ett års försprång med bara 7 miljoner mer? det är fan INGENTING!! Och jag är 100% på att PS3 försäljningen skulle vara överlägsen Xbox360:n om båda skulle släppas SAMMA DAG, hela världen över! folk köper Xbox360:n för att ''fattiga folk'' (snålt med pengar) som du sa tidigare köper bara den, men om båda skulle kostat lika mycket så är jag fanimej 100% på att Xboxen skulle falla som fan.

PS3 har Metall gear solid 4, Resistance 2, Little big planet, Killzone 2, Wipeout HD, Resistance fall of man, Motorstorm Pacific Rift, Ninja Gaiden 2 Sigma,

Kommande för PS3: InFamous, M.A.G., Heavy Rain, God Of War 3, Ninja Gaiden Sigma 2 och några till.
Så kom inte och säg att 360 har bättre skitbajs konsol än PS3 och bättre spel, hatar sånna männisor som tror och tror men HAR INGEN JÄVLA ANING!

Är det inte så att man måste betala 400-500 kr per år för att kunna spela online på Xboxen? hahahahhaha.. om du inte visste så har SONY lite schystare erbjudande, GRATIS!!! 400-500 gånger 4 år blir 2000. lättlurade Xbox 360 fans.

Gamespot och IGN är 2 av de mest kända och "pålitliga" spelsajterna i USA.
http://www.youtube.com/watch?v=0Sqd_y54kIE&feature=channel_pa...

Innan du säger något som du inte har någon aning om så borde du skafa lite mer information och inte bara sitta där och chansa och tro att du är den smartaste i hela världen.

Respektera och acceptera skillnaderna, sist men inte minst; gå och lägg er!

- Tack.

Medlem
Skrivet av scodriem:

Herbert.

...

Respektera och acceptera skillnaderna, sist men inte minst; gå och lägg er!

- Tack.

Grattis, det kan vara det pinsammaste inlägget hittills i denna tråd!

Medlem

Jag skulle tro att 2009 blir året då Playstation 3 går om Xbox 360 i försäljningssiffror. Sedan vet jag inte hur det blir med alla spel, många sade ju som bekant att 2008 skulle bli Playstation 3:s år.

Medlem

jag både tror och hoppas att 2009 blir ps3ans år.Misförstå mig inte,jag har båda konsollerna och dom flesta xbox360 exclusiva spel men det är nåt som gör att jag gillar ps3an lite mer.kanske är blueray spelaren eller att den har lpb och kz2?

Medlem

Jag äger både 360 och ps3. Nöjd med båna konsollerna, 360 har sina spel och funktioner och ps3 har sina. Dock tycker jag att spelen är suddigare på ps3? Killzone 2 tycker jag är jättesuddigt när man rör sig. Får ont i huvudet ibland, tycker inte man kan njuta av grafiken riktigt. Sitter och spela killzone 2 as we speak också. Måste pausa 5-10min var 20-30nde minut för annars får jag för ont i huvudet av spelet då det är jättesuddigt när man rör sig(vilket man gör hela tiden nästan). Annars e det ett helt okej spel, men tycker nästan resistance 2 va bättre.

Ska bli kul o se vad de har o bjuda på 2009 som kommer göra de till ps3ans år. God of war 3 ser jag inte fram emot då jag tycker 1an va jättetråkig(våga aldrig spela 2an då jag va uttråkad av 1an).

aja, man får se vad året har o bjuda på från båda sidorna. hoppas de ger mindre suddiga spel iaf:D

Medlem
Skrivet av scodriem:

Gamespot och IGN är 2 av de mest kända och "pålitliga" spelsajterna i USA.
http://www.youtube.com/watch?v=0Sqd_y54kIE&feature=channel_pa...

Gamespot, pålitlig? Syftar du på samma sida som sparkade en av sina bästa recensenter för att han gav ett spel dåligt betyg och detta var inte poppis tackvare att utgivarna av just detta spel hade köpt stora annonser på gamespot? Och efter denna händelsen så slutade ungefär minst 5 st andra medarbetare i protest mot riktning sidan hade tagit? Ja, denna sida är väldigt pålitlig.

Måste fråga, har du tourettes?

Medlem
Skrivet av Kloker:

Killzone 2 tycker jag är jättesuddigt när man rör sig. Får ont i huvudet ibland, tycker inte man kan njuta av grafiken riktigt.

Det kallas för motion blur, och är där för att ge en mer verklig upplevelse.
Vet fler med dig som inte gillar det. Men det tar säkert en massa cpu kraft att rendera som i sin tur får teknikfreaks att dregla av lycka.

Skrivet av scodriem:

Gamespot och IGN är 2 av de mest kända och "pålitliga" spelsajterna i USA.

Gamespot och pålitlig kan man inte säga i samma mening. Men du gav mig ett gott skratt där i alla fall.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Kloker:

Jag äger både 360 och ps3. Nöjd med båna konsollerna, 360 har sina spel och funktioner och ps3 har sina. Dock tycker jag att spelen är suddigare på ps3? Killzone 2 tycker jag är jättesuddigt när man rör sig. Får ont i huvudet ibland, tycker inte man kan njuta av grafiken riktigt. Sitter och spela killzone 2 as we speak också. Måste pausa 5-10min var 20-30nde minut för annars får jag för ont i huvudet av spelet då det är jättesuddigt när man rör sig

Hörde från en kompis att det går att stänga av.
Kallas för Motion blur.


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

"sonys år" jo tjena.. dom lyckades ju inte äns hålla sin psn store fungarde i 3 månader i år xD inte funkat på hela dan iaf dom nya sakerna som sf4 costume pack som dök upp där i dag. xD
å med alla förseningar dom brukar ha på saker där så får vi nog se "sonys år 2009" först 2011..

Skriv svar