Capcom svarar på kritik kring RE5

Medlem

har hellere DLC för nå kr än ha det som på den "gammla goda tiden"
när man var tvungen å köpa massa skivor för allt extra so kom.
ibland var man även tvungen at köpa en "gold edition" av ett spel bara för att få en bättre å upp patchad produkt xD
å är ju ingen som tvingar nån köpa skiten

Medlem

Det han påstår är rätt komiskt men sant. Jag visste inte om att det skulle finnas ett versus läge eller att det skulle släppas ett (som DLC) när jag köpte RE5, hur många visste/hade informationen om att det SKULLE vara med på skivan?

Visst kan det verka lite pengahungrigt att släppa ett DLC som kostar pengar så pass nära releasen. Men hur många visste att Versus mode INTE skulle vara med på skivan men köpte det ändå, och hur många av dem klagar på att de släpper versus mode efteråt? Det får mig att undra varför köptes speles trots infon om att versus inte skulle vara med, men sen när de släpper ett dlc så känner sig samma konusmenter "blåsta"? Då vet man att det inte ska vara med men klagar sedan när det släpps som en extra sak som kostar en liten slant.

Så vilka är giriga? Capcom som släpper ett DLC med extra material som kostar lite pengar eller de personer som vill ha det gratis utan någon riktig anledning?

Medlem
Skrivet av cruZZade:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Alm872:

kommer ej att köpa detta spel pga av detta.

LOL, man behöver INTE köpa DLCn.

Nähä, vad är det för försvar? Ok, vi släpper halva spelet och så får du köpa resterande halva via DLC. Men jag menar, det är ju lugnt, du BEHÖVER ju inte köpa DLC:n. Du kan ju ändå spela den halva som följer med det du betalat 550 spänn för.

Ja det är helt sjukt. Igår när jag satt och spelade så blev bilden svart och det stod "please buy the remaining chapters from PSN".

Medlem

Till alla ni som "säger" att ni inte kommer köpa spelet pga detta.
Skit i det då men ni missar ett jävligt bra spel.
Sedan så kan man ju diskutera hur viktigt just versus-läget är.
Fan va ni förstorar upp detta, barnrumpor!

Medlem

Jag kommer inte köpa detta DLC. Dels för att jag inte spelar RE5 på internet. Skall jag spela COOP blir det splitscreen. Versus läget verkar dåligt också. Den som står stilla och siktar och skjuter = vinner alltid.

Jag kanske skall testa detta på internet när jag skaffat Sonys officiella Bluetooth hörlur med mikrofon! Då kan jag ge mig ut på internet.

Men tillsvidare är dett splitscreen och coop som gäller eller singleplayer. För övrigt så klarade jag av spelet med en AI Sheva på svårighetsgraden VETERAN på morgonen på Lördagen efter Fredagens release. Det är jag stolt över.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Om man är nöjd med produkten så är det jättebra men varför racka ner på de som inte är det. Är man missnöjd ska man väl framföra det? Dessutom handlar inte detta om att de som klagar är giriga och vill ha något gratis utan att de tycker att dessa funktioner borde ingå i priset för spelet. Att man har valet att inte köpa är en helt annan sak och tar inte bort rättan att lägga fram sitt klagomål.

Medlem

Jävla wajn det är på folk.
RE5 är awesome och lätt värt pengarna precis som det är, precis som herr. svensson säger och valmöjligheten att köpa till versus, något som de flesta inte ens verkar vara intresserade av, är väl mest av godo för de som är intresserade?


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

RE5 är värt varje öre, och jag tänker köpa DLC till den nu. Vill ha ut mer av spelet. Men spelet är helt okej utan den dät DLCn. Capcom har gjort ett bra jobb, låt dem tjäna lite extra pengar..

Inaktiv

Det är väl ändå rätt så girigt ändå, nästan lite Micro$oft-maneér...

Att släppa DLC så tätt inpå är ju dåligt. Varför inte göra detta tillgängligt direkt? Man köper ju ändå ett spel för 600kr+...

gnu
Medlem

spelet kostade 699kr på game och så ska man behöva punga ut 100kr till!? omfg säger jag bara

Medlem
Skrivet av gnu:

spelet kostade 699kr på game och så ska man behöva punga ut 100kr till!? omfg säger jag bara

För det första, så som många sagt..behöver ju inte köpa DLC..speciellt inte när det antagligen är kasst som i det här fallet (misstänker jag).

För det andra...man behöver ju inte köpa spelet där det kostar mest pengar..det är ganska oekonomiskt ju

Jag köpte mitt för 528kr inkl frakt på spelbutiken.se

Medlem

Allt för att kunna mjölka ur varje krona. DLC ska vara som Lost and Damned till GTA4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

DLC är väl en okej tanke, man får ju ut mer av ett spel man kanske tyckte om. Men.. problemet med sådant här att trenden brukar liksom halka in på en väg då utvecklarna försöker komma undan med att ge ut mindre och mindre innehåll. I alla fall så brukar det bli så i andra forum man observerat genom tiderna..

Man vill ju få valuta för pengarna. Och man vill ju också se ett värdigt tillägg till sitt favoritspel, inte något snabbt ihophafsat. Undviker de bara detta så är ju allt finemang.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av cruZZade:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Alm872:

kommer ej att köpa detta spel pga av detta.

LOL, man behöver INTE köpa DLCn.

Nähä, vad är det för försvar? Ok, vi släpper halva spelet och så får du köpa resterande halva via DLC. Men jag menar, det är ju lugnt, du BEHÖVER ju inte köpa DLC:n. Du kan ju ändå spela den halva som följer med det du betalat 550 spänn för.

Ja det är helt sjukt. Igår när jag satt och spelade så blev bilden svart och det stod "please buy the remaining chapters from PSN".

Well, det finns ju faktiskt DLC som fortsätter på main storyn. Så tycker inte ditt förslag är så väldigt absurt.

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Allt för att kunna mjölka ur varje krona. DLC ska vara som Lost and Damned till GTA4.

Håller med dig. The Lost And Damned är den bästa DLC som kommit ut. Hur skulle en DLC se ut till Resident Evil 5? Fler maps, vapen? Story?

Medlem

Att Capcom vill ta betalt för ett nytt spellage är väl en sak. Jag tycker det är värre med alla företag som tar betalt för lite sugiga gamerpics på xbox live. Där snackar vi snålt.

Medlem

Om det är värt pengarna så köper man det annars låter man bli. Det återstår att se vad dem inkluderar eller rättare sagt vad man får för pengarna, just nu vet jag inte.

Spelet i övrigt är hellt klart värt pengarna och jag gav ändå 697:-

Medlem
Skrivet av argskalle:

Att Capcom vill ta betalt för ett nytt spellage är väl en sak. Jag tycker det är värre med alla företag som tar betalt för lite sugiga gamerpics på xbox live. Där snackar vi snålt.

Instämmer hellt och hållet. Vill man som kund sponsra dem med pics från spelet så är det ju gratis reklam. Strunt samma gick över till ps3 där är wallpapers och mycket annat som online gratis.

Inaktiv

Tycker gratis DLC är helt super. Men DLC som kostar och det enda man får är några skins är riktigt lågt för att mjölka fansen. Visst får dom mindre pengar nu när pirater härjar på haven men det är ochså fler som spelar, nu när RE5 är så pass dyrt tycker jag att den här DLC borde vara gratis. Ska man snart behöva lägga ut 1000kr på ett spel? det är ju helt absurt.

Samt tycker jag att DLC conetent borde komma till alla platformar, specielt om det inte var känt före spelet släpps, så i det fallet kan man kanske förlåta GTA4 lite mer eftersom du redan visste att expansionen inte kommer till PC och PS3.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Det är ju riktigt kul att läsa alla kommentarer som "OMFG snålt att man MÅSTE pröjsa mer för dlc" osv.

Det är ingen som MÅSTE köpa dlc, så sluta med vinet, börja på osten.

Medlem

699+100=799kr för ett spel+ lite extra klädre och vs mode???? alla är inte gjord av pengar och så många som är arbetslösa med familjer har inte råd med detta nu finns det säkert dom som har bra med pengar så dom gnäller ju inte.
Men dom som inte har alltid pengar till spel och tillägg gnäller inte heller tycker jag man tar helt enkelt beslut utifrån olika synpunkter jag skulle itne ge 100kr för lite kläder och ett nytt mode men säg 50kr kanske om man redan betalt mellan 500-700kr för spelet
men det är min åsikt

Medlem

Jag fattar fortfarande inte varför alla säger att det här spelet kostar mer än nåt annat Xbox360/PS3-spel, för det gör det inte.
Jaaa visst..man kan köpa det för 699kr om man känner för att kasta bort pengar..men man kan ju köpa det för mindre med om man letar lite.

Medlem
Skrivet av Shoryu:

Jag fattar fortfarande inte varför alla säger att det här spelet kostar mer än nåt annat Xbox360/PS3-spel, för det gör det inte.
Jaaa visst..man kan köpa det för 699kr om man känner för att kasta bort pengar..men man kan ju köpa det för mindre med om man letar lite.

Lol håller med, 699? wth? Vart köper folk någonstans? Gå in på prisjakt och titta lite. Spelbutiken.se 528kr t.ex.

Medlem

var ju bara lite irriterande när Versus mode redan var på disken man fick ju bara ladda ner en lite unlock patch på 350kb för att få igång det. 45:- till åt gamarna, vilka svin

12
Skriv svar