Vilket slags RAM ska jag köpa?

Medlem
Vilket slags RAM ska jag köpa?

Hallå.
Då har man ju fått tillbaka pengar på skatten och då är det ju ett ypperligt tillfälle att uppgradera datorn litegrann. Så... Jag har tänkt köpa mer RAM minne, men jag har ingen aning om vilken sort jag ska köpa.

På Microstore.se t.ex listar dom:

# DDR
# DDR2
# DDR3
# SDRAM
# SO-DIMM, SDRAM/DDR/DDR2

Hur vet jag vilken sort jag ska ha? Minns att en polare sa något om att man kan kolla när man startar datorn eller nått, nåväl.
I'm all ears.:)

Medlem

Kolla upp dit moderkort så blir det lättare att se.


signatur

B lup

Medlem

Det vanligaste nu är DDR2


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Sååå, jag ser vad jag har för processor och lite annat men, vart kan jag se vad för moderkort jag har? Ledsen för noob frågan men frågar man inte så lär man sig inte =P

Medlem

Har du en märkesdator? För då tror jag att det inte står vad du har för moderkort


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Om du öppnar chassit så brukar det stå på moderkortet

Medlem

utan att öppna upp chassit så kan du ta och ladda ner EVEREST, http://www.lavalys.com med EVEREST så kan du få upp info om vad för typ utav moderkort, cpu, grafikort, ljudkort, etc du har. det står även vilken typ av minne du har installerat

Medlem

skriv cpuz i goggle sen tar du hem det lilla programet det säger exakt allt du behöver veta om dina minnen


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av mad-dog:

utan att öppna upp chassit så kan du ta och ladda ner EVEREST, http://www.lavalys.com med EVEREST så kan du få upp info om vad för typ utav moderkort, cpu, grafikort, ljudkort, etc du har. det står även vilken typ av minne du har installerat

Tack nice program.

Busstyp: Dual DDR SDRAM
Minnestyp: DDR SDRAM
Stödd minnestyp: DDR-200 SDRAM, DDR-266 SDRAM, DDR-333 SDRAM, DDR-400 SDRAM

Så jag antar att jag ska köpa antingen DDR eller SDRAM då.

Medlem

DDR är det som gäller då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar