Fast i träsket

Medlem
Fast i träsket

Nu är jag där jag aldrig skulle kunna se mig själv - fast i ett MMORPG. Jag antar att alla som börjar spela kommer dit förr eller senare, man mer eller mindre sugs in i världen och spenderar lite för många timmar i den. Egentligen är det väl vilken speltid som helst, ungefär som att spela mycket #Borderlands eller vad som helst. Men just nu tar det upp väldigt stor del av vardagen, jag känner att läxorna börjar komma i andra hand. Men det är inget ovanligt i-o-för-sig.

Spelet i fråga är #The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar som jag köpte för ett tag sedan. Ett tag sedan var det ja, och jag har hunnit få upp min lilla dvärg till level 39, vilket är hyffsat bra, mer än halvvägs i alla fall! För er som vill veta hur spelet är kan jag rekommendera en titt hos mmofocus, dom har en trevlig artikelserie om att äventyra i Midgård.
Själv kan jag säga att för en oinvigd är spelet väldigt trevligt, även om man inte är så insatt i Tolkiens värld. Jag gillar världen väldigt mycket, men har i princip bara läst Bilbos äventyr och sett filmerna, det räckte för mig. Turbine har gjort ett bra jobb att återskapa miljöerna från böckerna och karaktärerna från filmerna och det finns en bra ström med quests som man kan göra (samt Skirmishes och Instanser). Världen är stor för mig, jag har ingen aning om hur stor den är jämfört med andra MMORPG, men det tar ett bra tag att rida igenom alla regioner.
Som tur var köpte jag det tillsammans med min bror, jag hade aldrig kunnat spela det ensam.

Slutligen tänkte jag bjuda på lite kändisbilder:

[ia=18888 Arwen][ia=18887 Bilbos tre troll][ia=18886 Elrond][ia=18885 Aragorn][ia=18884 Boromir][ia=18883 Gimli][ia=18882 Lego-Lars][ia=18881 Gandalf][ia=18889 Tom Bombadill]

#blogg

Fast i träsket

Vad liten Arwen är Det verkar vara ett "coolt" spel om jag ska citera Klotet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

När jag inte är på min häst är jag ännu mindre! Ja, i sällskap är det hur trevligt som helst faktiskt, även om jag helst spelar pangare:)

1
Skriv svar