RE: The Darkside Chronicles på rörliga bilder

Inaktiv
RE: The Darkside Chronicles på rörliga bilder

"Capcom berättar också att de planerar att släppa ett urval av titlar under 'Capcom Classics'-flagg, med början på Resident Evil och Resident Evil Zero till Wii från Gamecube."

JAAAAAAAAAAAA!!!! xD Ska bli skönt med lite RE titlar till Wiiet även om det bara är remakes. Och personaligen är jag låååångt ifrån glad i räls-spel men Darkside verkar se helt okay ut. Bara att vänta och se antar jag

Medlem

Upplägget ser bättre ut än RE: UC i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Snyggt för att vara Wii.
Umbrella C. Var faktiskt ganska kul, detta ser ännu roligare ut.
Men när började Clair o Leon kriga tillsammans?..
Förutom i CGI-filmen dvs.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Snyggt för att vara Wii.
Umbrella C. Var faktiskt ganska kul, detta ser ännu roligare ut.
Men när började Clair o Leon kriga tillsammans?..
Förutom i CGI-filmen dvs.

I Resident Evil 2, vilket det här spelet ser ut att bli en remake på. Eller remake och remake, remade Umbrella chronicles style!

Det här KAN bli anledningen att jag skaffar mig en Wii i sommar. RE2 ger mig så enormt mycket minnen och var enormt bra. Blir detta bra kan det bli nostalgifaktor 2000 för mig.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag brukar inte gilla rälspangare men detta verkar bli ganska intressant. Dessutom skulle det vara trevligt om man hade en ordentlig anledning till att blåsa bort dammet som har börjat sedimentera på wiit nu.

Medlem

jag var lite tveksam åt ännu en rälspangare specielt när det gäller resident evil, det var inget fel alls på UC, men hade hellre sett ett thirdperson spel av det istället.. hatar verkligen att man inte kan kontrollera vart man ska ta sig vidare

men jag läste en artikel tidigare under dagen om dem nya finesserna, att man tillexempel ser sin gubbe i thirdperson nu plus att man ser sin partner på skärmen också, vilket skapar en sån mycket bättre atmosphär, detta gäller tyvär bara i singelplayer varianten, 2 player blir den vanliga first person viewen

att dem lagt in favoriten, resident evil 2 är en dröm, hoppas bara dem inte kortar ner banorna så extremt mycket som dem gjorde i UC, hela vitsen med UC var att man skulle få lite klarhet av allt som hänt i resident evil serierna.. men uh nej det blev bara motsattsen då allt vart kort, förvirrat och drastiskt ändrat i storyn, jag gillar däremot att man är tillsammans nu även fast det förstör den officiela storyn vi fått lära oss via spelen

blir i alla fall ett definetivt köp och tillägg till mitt fina resident evil samling

Medlem

Nu snackar vi!

1
Skriv svar