Race On från Simbin i vår

Robot
Medlem
Race On från Simbin i vår

Cant wait,,Älskar simBins racinglir.

Medlem

Hoppas dom inte gör bilarna så fruktansvärt understyrda denna gång, har varit näst intill omöjligt att gasa ut baken ens med de mest kraftfulla bakhjulsdrivna bilarna i tidigare spel.

Medlem

Det jag undrar är: När är det dags för "nästa generations" racingspel från simbin? Alla spel bygger väl i princip på samma grafik/fysik motor? Det börjar kännas lite gammalt på nåt vis.

Medlem

Nej, spelmotorn är väl inte supergrym när det gäller grafik och ljud kanske. Däremot tycker jag att fysik, force feedback osv. är riktigt bra fortfarande och det är ju ganska trevligt att deras olika spel integreras med varandra så att allt innehåll går att använda ihop.

Men visst, de borde nog släppa ett spel snart där de mesta får en rejäl uppgradering. Deras Race Pro till X360 använder ju en helt ny spelmotor och den borde väl lanseras till PC så småningom tycker man. Fast det spelet känns ju i och för sig sämre på många punkter jämfört med deras pc-spel.

Avstängd

Jaha, och detta spel kommer vara exakt likadant som de tidigare de har släppt. Bytt ut bilar och banor räcker inte för mig...

Men detta kanske är nytt, de kanske har arbetat på detta?

Redaktör
Skrivet av Mr. A:

Deras Race Pro till X360 använder ju en helt ny spelmotor och den borde väl lanseras till PC så småningom tycker man.

Jag pratade med Simbin om Race Pro i höstas, då sa de att samma motor som i pc-spelen används.


signatur
Medlem

Det kan inte stämma. Race Pro använder ju deras egenutvecklade Lizard-motor. http://www.simbin.se/main/technology.htm

Och i deras PC-spel används en version av spelmotorn från ISI, som även används i en del andra pc-racing-spel (rfactor från ISI själva, arca simracing, turismo carretera).

Medlem

Jag råkar veta att de har anställt en nu UI expert, ska bli kul att se hur det ser ut denna gången.

1
Skriv svar