Nokia N900 eller HTC Desire?

Medlem
Nokia N900 eller HTC Desire?

Har beslutångenst! Det är bara två månader kvar tills jag kan förlänga mitt mobilabbonemang.
Varje gång jag förlänger byter jag telefon, vilket är praktiskt, då det går 1.5 år mellan varje byte.

Jag var absolut säker på vilken telefon jag skulle välja, men är det inte längre, då ett andra alternativ dykt upp. I början var det bara en HTC Desire som fans på min lista, men när jag fick reda på att Nokia har en trevlig mobil som heter N900, så blev det svårare. Denna "mobil" verkar hur grym som helst. Eller man kanske ska kalla den för en fickdator med telefonfunktion istället, då den är precis som en dator. Nokia N900 får HTC Desire att se ut som en leksakstelefon från Toys"R"Us

Jag är ute efter en telefon som jag kan lägga hela mitt liv i, iaf min vardag med allt vad det innebär.

Vilken utav telefonerna skulle passa mig. Det är viktigt att det blir rätt, då jag som arbetslös inte har råd att skaffa ny mobil varje halvår precis.

Android och Maemo. Två olika OS men trevliga båda två som jag förstått det.

1. Vilket av dom är det lättast att börja utveckla till?
2. Vilket/vilka språk är det man programmerar i till Android och Maemo?

#blogg

Medlem
N900 eller Desire Beslutångest!

Har inte testat Desire, men N900 var verkligen seg att använda. Konstant smålagg fanns på alla tre enheter jag testade och jag fann det väldigt irriterande att tvingas använda telefonen i landskapsläge nästintill hela tiden.

Nokia lär säkert släppa en bättre och mer polerad Maemo-modell bara om några månader, så har det alltid varit vad jag vet.

Utseendemässigt så gör Nokias materialval snarare att N900 ser ut som en leksakstelefon bredvid HTC Desire.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har inte testat Desire, men N900 var verkligen seg att använda. Konstant smålagg fanns på alla tre enheter jag testade och jag fann det väldigt irriterande att tvingas använda telefonen i landskapsläge nästintill hela tiden.

Nokia lär säkert släppa en bättre och mer polerad Maemo-modell bara om några månader, så har det alltid varit vad jag vet.

Utseendemässigt så gör Nokias materialval snarare att N900 ser ut som en leksakstelefon bredvid HTC Desire.

Av dom videos md N900 jag sätt, så flyter telefonen på bra. Läste också att byggkvaliten var av Nokia E serie kaliber, och det låter ju bra tycker jag.

Medlem

Tyvärr aldrig haft ngt "smålagg" på min lur, har väl krävt att man behövt boota om den någon gång som med vilken annan "dator" som helst. Skulle rekomendera att dina kompisar kebbe, flashar om sina mobiler då de antagligen lagt till en massa apps från Extras eller Devel som inte är klara och slukar därför batteri+processor kraft!

Är ingen utvecklare själv men vad jag har läst så är Maemo lättare att utveckla till då allt är native och är Linux baserat, så python mm används.

1
Skriv svar