Medlem
Skrivet av PaddanL:

Fast det låter konstigt hurrudu. Om inte chassit är aktivt kylt av något som är under rumstemp så kan det omöjligen vara svalare än rumstemperatur :). Torde vara fysiskt omöjligt, vilket är tufft att bestrida.

Ok kanske inte är så kallt men det känns kallt

Medlem
Skrivet av Xphome:

Ok kanske inte är så kallt men det känns kallt

Att det känns kallare än t.ex luft beror på att metall (som ditt chassi troligen består av) har grymt mycket bättre värmeledningsförmåga, och därav leder bort värmen från din hand snabbare.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Skulle nog inte gå efter den där datorn personligen, speciellt i sommar. Det använder dom äldre GTS korten(320/640mb) som är bra mycket sämre en dom nya, samt att den sitter på en 65nm CPU som drar mer ström, är varmare och har sämre prestanda en dom nyare 45nm(samt att tills sommar kommer dom nog försvinna totalt ur produktion eftersom 45nm är billigare att tillverka).

Om du måste ha en prebuilt PC skulle jag nog rekommendera att gå efter något på Komplett.se dator istället(eller möjligtvis en lokal datorfirma som bygger ihop exakt dom delar du vill ha).

Du kommer tjäna på det i längden eftersom dom flesta stora företags datorer som är i budget klassen, är där för att dom använder förra generationens hårdvara.

Se iaf till att fixa ett 8800GTS 512mb om du går efter 8000 serien och en E8200/E8400 CPU.

I övrigt tror jag även att Scaleo datorn kör på 533/667mhz minne, och inte 800 för att spara en tia eller nåt.

Angående ditt urspringliga problem, låter definitivt som överhettning - öppna lådan, ta bort all damm och låt lådan stå öppen och prova igen, förhoppningsvis hjälper det - annars kan det vara fel på din CPU/GPU fläkt eller helt enkelt att du inte har tillräckligt med kylning i lådan.

Tack för tipsen Hur tar man bort damm från komponenterna på bästa/säkrast sätt så att inte något går sönder?


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Bara blås väldigt hårt/dammsug försiktigt, självklart bör burken vara avstängd och du ska helst inte röra några saker på moderkortet.

Medlem

okok


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Det här tycker jag är väldigt konstigt... http://www.youtube.com/watch?v=D2QHJBBBDY0
Han som lirar har samma kort som mig, 2gig minne och en dual core cpu men ändå kan han köra maxade inställningar på bioshock som är något mer krävande än hl2


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Tror jag har löst mitt problem nu! Jag har ett mobo med Via kretsar och det sägs ju att ATI kort inte funkar nå bra ihop med Via kretsar, alltså något kompabilitets problem:P


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

12
Skriv svar