På väg till det som alltid kommer vara hem

Flakmonkey
På väg till det som alltid kommer vara hem

Jag må ha bott i min lägenhet i drygt ett och ett halvt år, men när jag lämnade den för en 20 minuter sedan så kändes det ändå som att jag nu skulle bege mig hem. Hem kommer ju alltid att vara huset i Täby där jag och mina syskon har växt upp, det är där man har alla barndomsminnen, det är där jag har formats till den personen som jag är och det är där jag verkligen kan slappna av. Vet inte om mina föräldrar kommer flytta därifrån snart och att vi barn då kommer "förlora" det men jag hoppas inte det. Hoppas att de kommer bo kvar såpass länge så att någon av oss barn (storebror borde ju vara sugen!) kan köpa det så att det är kvar i familjen.

Så viktigt känns det att få ha kvar det. Att inte kunna åka dit och känna sig välkommen skulle kännas helkonstigt, speciellt som man säkerligen kommer åka till Täby titt som tätt för att hälsa på syskonen som bor kvar där och deras familjer - hade nog varit lättare om man det sålts och man aldrig mera sett det... Lite ytligt kanske att knyta an så mycket till ett hus, det är ju trots allt bara en byggnad utan någon "själ", men ja tanken på att det skulle försvinna gör mig faktiskt riktigt ledsen...

Men men, nu ska jag ju inte deppa över att det kanske kan ske någon gång i framtiden. Nu ska jag istället vara glad över att jag just nu sitter på tuben påväg ut till just detta underbara hus där mina föräldrar väntar med pannkakor på matbordet... mmmm mammas pannkakor som när det begav sig fick alla grannbarnen att fråga sina föräldrar om de fick äta hos oss istället ^^

#blogg

Skribent
På väg hem

Visst är det skönt med två hem, hemhem och hem

Flakmonkey

faktiskt... och nu är klockan 21 och jag vill bara lägga mig och sova... som sagt, man varvar verkligen ner och slappnar av när man kommer hemhem ^^

Home is where your heart is...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar